לכל ביובית יש שתי שימושים עיקריים. השימוש הראשון הוא לשאיבת מי ביוב, והשימוש השני, הוא לשטיפה יסודית של קו הביוב. במצב שטיפה, ממלאים את המיכל במים, והצינור מתיז את המים בעוצמה רבה לתוך קו הביוב. כאשר יש הצטברות לכלוכים בצינור, זרם המים החזק, גורם לכלוך הדבוק בדפנות הביוב, להיפרד מדפנות הצינור, ולזרום בצורה חלקה בתוך צינור הביוב.
משאית הביובית לשאיבות ביוב מסיבית במיוחד, עובדה זו מקשה רבות על עבודתה באזורים בהם דרכי הגישה מעט בעייתיות. במידה ונתקלים בבעיות אינסטלציה קשות ומקיפות במיוחד באזורים בהם ידוע כי דרכי הגישה קשות במיוחד, כדאי לדעת כי ישנה אפשרות אחרת וטובה הרבה יותר, ביובית קטנה. הביובית הקטנה יוצרה על מנת להצליח להתמודד נכון עם המקומות הבעייתיים לגישה, והיא מסוגלת לבצע בדיוק את אותן הפעולות שהביובית הגדולה מסוגלת לבצע. השוני היחיד בין הגדולה לקטנה הוא בגודל המיכל אשר מונח על גבה של המשאית האינסטלציה.
1 צפייה בגלריה
מהי ביובית
מהי ביובית
מהי ביובית
(צילום: pixabay)
ביובית כעזרה ראשונה- פתרון מקצועי ומתאים למגוון בעיות בביוב
כאמור, צינור הביובית שואב בעוצמה גבוהה, ולכן הוא מצליח גם לשאוב ענפים, עלים, ולכלוכים, ושכבות שומן שהצטברו בתוך הביוב. זו הסיבה, שלאחר השאיבה גם הרצפה תהיה נקייה לגמרי מנוזלי הביוב, אך גם הבור נקי לגמרי, משום שצינור הביובית שואב לכלוכים שאי אפשר היה לשאוב בדרך אחרת, ומעיף את כל השכבות שהצטברו במהלך השנים בדפנות הבור. כאשר אתם מזמינים שירותי ביובית, כדאי לכם להיות מודעים לכך שהביובית מהווה עזרה ראשונה שתפתור לכם לחלוטין את בעיית נזילת הביוב לטווח הקצר, ותשאיר לכם שטח נקי, ואוויר נקי ונעים לנשימה, אך זה לא פתרון לטווח הארוך. כאשר יש נזילות וסתימות חוזרות ונשנות, כדאי לכם להיעזר בצוות חברתנו שיעזרו לכם לגלות מה מקור הבעיה, ולבצע במקצועיות פתרונות ארוכי טווח, כמו ניקוי קווים, החלפת שוחת ביוב, החלפת כל התשתית ביוב, ועוד.
בנוסף, בבעיה של שורשים בביוב ופתיחת סתימה בביוב ישנן מגוון שיטות שונות הנועדות להתגבר על בעיית השורשים בצנרת החל מחיתוך מקצועי של השורשים, קטילת השורשים ועוד. תחילה עושים ניקוי שורשים באמצעות שאיבות ביוב, או שטיפת ביוב - זרם מים בלחץ חזק מאוד מוחדר לקו הביוב, פעולה זו גורמת לפתיחת סתימות שהצטברו והיא גורמת לסילוק השורשים החוצה.