אחת הבעיות הפחות נעימות שיכולות להתעורר מעת לעת, היא העובדה שיום אחד, ,בלי התראה מוקדמת, הרכב מפסיק להניע. כל מה שנשאר הוא לגרור את הרכב הזה למוסך. אבל רגע לפני שגוררים את הרכב, כדאי לבדוק אם הבעיה איננה במצבר. לרוב, הבעיה לא מתעוררת יש מאין, ובעל הרכב יודע לומר בדיוק מתי הבעיה התחילה. ההנעה בבוקר היתה קשה, והמצבר לא החזיק מעמד לאורך זמן. בחלק ניכר מהמקרים, רק עצלנות או חוסר תשומת לב, הם הגורמים לכך שהרכב נתקע על יד הבית ואי אפשר להזיז אותו. במקרה כזה, יש לשקול קודם כל את האפשרות לרכוש מצבר עד הבית. אם אתם מתגוררים בראשון לציון, זוהי בהחלט אפשרות סבירה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

בשורות הבאות נדבר על מחירון מצברים עדכני ועל האפשרויות השונות העומדות בפני בעל רכב שפשוטו לא מניע. מהן האפשרויות השונות במקרה מהסוג הזה? היכן ניתן להזמין ולקבל מצבר עד הבית, כולל גם הרכבה? כל התשובות בהמשך המאמר.

הרכב לא מניע – מה האפשרויות השונות

כפי שכבר הוזכר לעיל, האפשרות הראשונה העולה, קרוב לוודאי, על דעתו של מי שנתקע עם הרכב, היא להזמין גרר ולהוביל את הרכב למוסך. אם מדובר בבוקר, לפני שיוצאים לעבודה וכשהלחץ הוא גדול, האפשרות הזאת עלולה להיות המועדפת. ואולם כאשר עוצרים לרגע וחושבים על המצב בכללותו, מתברר שדווקא האפשרות לגרור את הרכב היא הפחות רלבנטית. זאת, במיוחד אם היו לאחרונה סימנים לכך שהמצבר בדרך לנפוח את נשמתו. האם ההנעה של הרכב לאחרונה היתה בעייתית? האם היו בעיות שונות במערכת החשמל של הרכב לאחרונה? גם בדיקה פרוצדוראלית עשויה להוביל למסקנה דומה - האם תם תוקף האחריות על המצבר? ואם כן – מתי זה קרה? אם התשובות לכל השאלות הללו היא חיובית, ואם תוקף האחריות פג זה מכבר, האפשרות להזמין מצבר עד הבית, ובמיוחד בראשון לציון, היא בהחלט ריאלית

מחירים של מצברים

באשר למחירונים – המחירים של מצברים נעים סביב כמה מאות שקלים עבור מצבר חדש. המחירים משתנים בהתאם לאיכות של המצבר ולחוזק שלו. גם ליצרן המצברים יש משקל בקביעת המחיר. אם הרכב שלכם הוא חדש יחסית ומושקע, הרי שמשתלם ביותר להחליף את המצבר ששבק חיים במצבר חדש, איכותי ויוקרתי. עם זאת, כשמדובר ברכב ישן כדאי לשקול בדיוק מה כדאי לעשות. ואולם כך או אחרת, בטווח המחירים של מאות שקלים, ייתכן שהבחירה צריכה ליפול תמיד על המצברים האיכותיים ביותר. זאת, על מנת לחסוך עגמת נפש שתחזור על עצמה, קרוב לוודאי, ברכישת מצבר ישן או משומש. ההמלצה הגורפת כאן היא שלא לרכוש מצברים משומשים, מחודשים וכיוצא באלה. הדרך כלל אין אחריות על מצברים כאלה וההנחה במחיר לא תמיד מצדיקה את התוצאה. אם יש מזל – המצבר אכן יעבוד תקופה ארוכה. אבל הסטטיסטיקה מלמדת שהסיכויים לכך אינן גדולים. מעבר למחיר של המצבר, יש תוספת עבור עצם ההגעה לרכב ועבור ההרכבה של המצבר.
רכישת מצבר חדש לרכב יכולה להיות קלה ונוחה מאד. זאת, כיון שיש שירות מצבר עד הבית בראשון לציון. מדובר בשירות יעיל, זמין ואיכותי העוזר לבעלי רכבים בראשון לציון והסביבה להתגבר בקלות על בעיה שבכל מקום אחר עלולה להתגלות כקשה לפתרון, או שהפתרון שלה יקר במיוחד. שירות מצבר עד הבית כולל גם את האופציה להרכבת המצבר, עבור אנשים שההבנה הטכנולוגית שלהם ירודה או שאינם יכולים להחליף את המצבר בעצמם, ממגוון סיבות רחב.