המשבר הכלכלי ומציאות חדשה שנכפתה כתוצאה ממשבר הקורונה אילצה חברות רבות ובעלי עסקים לתכנן מסלול מחדש, אך בלי להתכוון השינוי הכפוי הוביל לצעדי התייעלות וחיסכון כספי.
כיום אין בית עסק בישראל אחד שלא מחזיק ונעזר במערכת טלפוניה כזו או אחרת, אולם בזמן שכולנו ישבו בבתים כאשר היה סגר ארצי או בימי בידוד כפויים, יש מי שהעסק שלהם שבק חיים ויש מי שהמשיכו להתנהל כרגיל.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

רבים מאלו שנשארו תקועים מצאו את עצמם מופתעים כאשר ביקשו להתקין את הטלפון מהמשרד בבתים של עובדי החברה שנאלצו לעבוד מרחוק, אך גילו כי המרכזיה אותה רכשו אינה תומכת באפשרות הזו, למרות שהשימוש בה עלה להם הון תועפות.

מה ניתן לעשות כדי להתייעל מחדש ולשלם פחות עבורי שירותי המרכזיה וטלפון?

הכנו לכם 11 שאלות ממוקדות שאותם צריך לשאול ולברר לפני שרוכשים מרכזיה לעסק מספקי התקשורת השונים:
1. האם הפתרון הוא באמת פתרון ענן או מדובר בפתרון ישן של שרת וירטואלי VPS בדומה ל IP Centrex?
2. האם אפשר לקחת את טלפון ה IP מהמשרד ולחבר אותו בבית ללא הזמנת כתובת IP קבועה?
3. האם אפשר לחבר שלוחה סלולרית למרכזיה ללא אפליקציה כחלק אינטגרטיבי מהמרכזיה בענן?
4. אילו תכונות מתקדמות תומכת המרכזיה: מערכת CRM תקשורת אחודה, מוקד טלפוני, ועוד?
5. האם מחיר לשלוחה הוא באמת כולל הכול או שיש עלויות נסתרות שאינן כלולות במחיר?
6. האם מחיר לשלוחה כולל שירות הקלטת שיחות או שזה בתוספת תשלום?
7. האם מחיר לדקה שיחה יוצאת לטלפון נייד או נייח היא גבוהה ממחיר של 5 אג' לדקה?
8. מהם השירותים שבגינם הפתרון דורש תוספות חיוב למחיר החודשי לכל שלוחה?
9. האם הפתרון המוצע תלוי ברשת האינטרנט הציבורית (הרבה תקלות ועומסים) או תומכת גם בפתרון של רשת פרטית וירטואלית?
10. האם ההסכם כולל שירות ואחריות עם התחייבות לרמת שירות SLA – Service Level Egreement כולל הגעת טכנאי לשטח גם אם התקלה קשורה לרשת הפנימית שלך (נפילת מתח, ניתוק כבל וכד').
11. האם הספק מתחייב למתן זיכוי מלא ללא כל חיוב במקרה של אי שביעות רצון מהשירות לאחר 30 יום?
על מנת לענות על חלק מהתשובות הללו ולקבל מידע נוסף מפורט ומקיף, פנינו אל מיכאל פנחס, הבעלים של " "Telecom Experts, חברה אשר מתמחה במתן שירותי מרכזיות טלפון לעסקים קטנים ובינוניים כאשר מעניקים שירותי ייעוץ במגוון תחומים ומתאימים את הצורך התפעולי של כל אחד מהם למצבי עבודה שונים תוך כדי ראייה עתידית לגידול אפשרי.
ביקשנו לשמוע ממיכאל מהי הבעיה השכיחה שנתקל בה אצל בעלי עסקים, הוא השיב:
"הבעיה שחוזרת על עצמה היא כשלא בקיאים מספיק בשירותים השונים כאשר מבצעים את העסקה הראשונה, אנשים יכולים לשמוע את המילה "מרכזיה בענן" וזה נשמע להם מספיק מבלי להבין את המשמעויות והאפשרויות, זה מוביל לטעויות ותאונות שרשרת לאחר מכן.
לא מעט אנשי עסקים מתפתים למחיר זול או ליכולת לפרוס 60 תשלומים פחות או יותר על מרכזיה טלפונית לעסק אולם לא לוקחים בחשבון משתנים שיכולים לצוץ תוך כדי תנועה, לאו דווקא משתנים רעים אלא חיוביים כמו צמיחה והתרחבות של החברה, תוספת של עובדים חדשים המרכזיה עליה התחייבו כבר איננה מתאימה וכל תוספת חדשה מייקרת ומובילה לתשלום כפול ולא פרופורציונלי.
לעיתים בעל עסק מבקש לרכוש מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות ולחבר אותה למרכזיה הקיימת, אך הוא מוצא כי התוספת לחיבור מערכת ה CRM למרכזייה משלשת את עלות המקורית של הרכישה.
יש מקרים שבתום תקופת ההתקשרות הציוד שנרכש היה פג תוקף ללא שירות ואחריות ולאחר שקיבל הצעת התקשרות חדשה הבין שפעם נוספת צריך לשלם עוד 60 חודשים ("חתונה קתולית"), וזה בור אחד שמוביל לבור שני ולהוצאות כספיות גדולות ומיותרות לחלוטין, כל אלו מתחילות בבחירה הראשונה מבלי לדעת מה באמת מקבלים וכשלא מנסים להסתכל בראייה מרחבית וארוכה לצרכים שאולי יצוצו בהמשך הדרך".
מה לגבי מרכזיה בענן, מה האפשרויות שעומדות כרגע בשוק? מיכאל השיב:
"בגדול שירותי הענן מתחלקים לשלושה סוגים שונים. הסוג הראשון הוא ענן פרטי וזה מופעל על מערכת השרתים המקומית של העסק. הסוג השני הוא ענק ציבורי, הוא משמש לאחסון מידע כאשר מחליף מערכות אחסון מידע מקומיות אחרות. לבסוף יש את הענן ההיברידי, שילוב של ענן פרטי עם ענן ציבורי ולטעמי זו הגישה שתשלוט בשוק בשנים הקרובות".
למדנו כי נכון להיום רוב רובם של העסקים הקטנים והבינוניים נעזרים ובוחרים בפתרון של ענן ציבורי.
לגבי השאלה האם כל בית עסק צריך לעשות שימוש בשירותי ענן, מיכאל ענה:
"ממש לא, הרי יש הבדל בין העסקים והצרכים שלהם, להגיד שרשת חנויות לבעלי חיים לצורך העניין דומה לדרישות וצרכים של חברת הייטק או משרד עורכי דין? לא.
אבל יש שירותים נוספים שכולם צריכים לקחת בחשבון:
תשתית תקשורת אחת אחודה, מחשוב, טלפוניה, עסק חכם ובדיוק כפי שיש בתים חכמים, מצלמות אבטחה ועוד. כדי לעשות את הבחירה הנכונה לעסק צריך להבין יותר ולשאול את השאלות הנכונות".
לפרטים נוספים, שאלות ותשובות מקצועיות ניתן למצוא באתר הבית של Telecom Expert – או לחייג 077-8123111 לקבלת יעוץ טלפוני חינם ממהנדס תקשורת.