עולם משאיות יד שניה הוא עולם גדול אך מתעתע. סוגים שונים של משאיות, טווח מחירים גדול ושפע של סוחרים שרק מחכים לבצע עסקה – זה רק חלק ממנה שמחכה לנו. בתקופה זו, בה יש מי שמחפש ליצור הכנסה נוספת וקבועה וכן עסקי הובלה מהדקים את החגורות וחוסכים להמשך – יש ביקוש הולך ועולה למשאיות יד שניה. ורכישה של משאית יד שניה, כשהיא נעשית בצורה מושכלת וסבלנית, יכולה להתברר כרכישה מוצלחת ביותר, שתאפשר לרוכש המשאית להחזיר את ההשקעה עליה במהרה. לפני שקונים משאית יד 2, יש מספר דברים שחשוב לשים עליהם דגש.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

השלב הראשון בקניית משאית – לדעת מה אתם צריכים

בשוק משאיות יד 2 ישנם סוגים שונים של משאיות, המיועדות למשימות שונות ויכולות לשאת עליהן משקלים שונים. למשל, משאית הובלה לרהיטים תהיה שונה ממשאית הובלת מזון. לכן, כדאי לבצע את הרכישה לאחר שהבנתם מה אתם זקוקים, ולא פחות חשוב מכך - עשיתם חקר שוק מקדים. בחקר השוק מומלץ לבחון את הסוגים השונים של המשאיות מבין החברות השונות וכן לעמוד על המחירים. בגלל שמדובר במשאיות יד 2, טווח המחירים עשוי להיות רחב. נתונים נוספים שכדאי לקחת בחשבון: צריכת הדלק של המשאית ועלויות התחזוקה שלה. ככל שהמשאית יקרה יותר במקור, כך עלויות התחזוקה והחלקים שלה יהיו יקרים יותר.

קניית משאית מגוף אמין ומוכר

משאית היא כלי רכב יקר, גם אם מדובר במשאית יד שניה. בדיוק בשל העלות הגבוהה, חשוב לעשות עסקה טובה שלא נתחרט עליה. מומלץ לקנות משאית יד שניה מסוחר משאיות אמין, ואם ניתן – עדיף לעשות זאת מחברה מוכרת ובעלת מוניטין שהיא גם יבואן מורשה של משאיות ומחזיקה בצי משאיות יד שניה. רכישה מסוחר אמין תבטיח לכם משאית במצב טוב, ספר טיפולים, מענה לשאלות שמתעוררות ובמקרים מסוימים אפילו תקופת אחריות על המשאית. בכל מקרה, גם איתור סוחר משאיות אמין צריך להיכנס לחקר השוק שלכם שכן זו משימה חשובה.

מה צריך לשאול לפני שמבצעים את הקנייה?

לפני שקונים את המשאית כדאי לשאול את המוכר מספר שאלות שיוכלו להעיד על מצבה של המשאית. מה היה מסלול הנסיעה של המשאית בשנים האחרונות. האם עשתה שליחויות לצפון? האם חרשה את העליות לירושלים? או אולי זו היתה משאית משלוחים בתוך העיר? כמו כן, יש לבקש מהמוכר את ספר הטיפולים של המשאית, שהוא חשוב לא רק על מנת לדעת מתי ולמה עברה המשאית טיפול אלא שהימצאות של ספר טיפולים בידי המוכר יכולה להעיד על כך שהמשאית טופלה ברצינות והיחס אליה היה טוב. לבסוף, כדאי לשאול את המוכר מדוע המשאית נמכרת. אם התשובה תהיה שהיא נמכרת לצורך שדרוג, למשל, או שהיא נמכרת בעקבות קושי להחזיק אותה – זה בסדר. אם המוכר מגמגם ולא מסתכל לכם בעיניים, אולי הוא פשוט מנסה להיפטר ממנה כי היא כבר לא עושה את העבודה.

בדיקת המשאית ונסיעת מבחן

אין תחליף לבדיקת המשאית במוסך מורשה ולנסיעת מבחן. בנסיעת מבחן תוכלו לגלות שני דברים: האם המשאית נוסעת חלק וללא רעשים והאם היא מתאימה למידות שלכם. שליטת הנהג בכלל הרכיבים היא חיונית. לכן, יש לוודא ששדה הראייה טוב ושיש נגישות מלאה לכל עזרי הנהיגה. מומלץ לבצע בדיקה ויזואלית של המשאית לאיתור מכות חריגות שעלולות להעיד על משאית שהייתה מעורבת בתאונה. כמו כן, יש לקחת את המשאית לבדיקה במוסך אמין, עדיף מוסך שאתם בוחרים ולא הסוחר, ושם לקבל את כל התשובות. זכרו כי משאית יד שניה היא משאית משומשת ועל כן לא יכולה להיות חדשה מהניילונים, אך ליקויים בטיחותיים או ליקויים שבקרוב תידרשו לשלם עבורם סכום כסף גבוה – צריכים להדליק אצלכם נורה אדומה.

רכישת משאית יד 2

משאית משמשת לצרכים עסקיים, וניתן לעשות איתה משימות רבות: משלוחי מזון, משלוחי תרופות, העברת רהיטים, חלוקת עיתונים ודואר והרשימה עוד ארוכה. רכישה של משאית משומשת יכולה להיות רכישה מוצלחת מאוד, ובזכות היותה זולה יותר, ניתן להחזיר את ההשקעה במהרה. עם זאת, על מנת לקנות משאית יד שניה איכותית, חזקה שלפניה שנים רבות על הכביש, מומלץ לעבור על הסעיפים המצוינים מעלה.