חומר הגלם
הלוחות המשמשים ליצירת חיפויי הבטון מיוצרים כיום מפייבר צמנט הנקרא גם בטון אדריכלי המשלב את התכונות המאפיינות של הבטון, אלה שהופכות אותו לאטרקטיבי עבור תחום הבנייה, עם כמה חומרי גלם נוספים שמוסיפים לו ברק, יופי ואסתטיקה. כך, מתקבלת תוצאה מיטבית שמאפשרת חופש יצירתי מלא לעיצוב פנים ייחודי שלא יהיה לאף אחד אחר לצד ההבטחה שהמוצר יחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות ללא צורך בתחזוקה מיוחדת.
חיפוי בטון – אסתטיקה ושדרוג של המראה החיצוני
האפשרות לעשות חיפוי בטון איכותי ומקצועי מתאפשר כיום הודות לטכנולוגיות החדשניות של עיבוד בטון בשימוש בחומרים עמידים ולא יקרים, שגם מהווים לעתים קרובות גלגול נוסף של עודפים ושיירים מהליכים אחרים, מה שהופך את הפתרון הזה גם לאקולוגי, משום שהוא מעודד מחזור ושימוש נוסף בחומרי בנייה. העמידות של החומר הופכת אותו לפתרון יעיל לזמן ממושך, שבמהלכו החזות של החיפוי לא תשתנה, מה שמעניק תמורה מעולה לעבודה. בשורה התחתונה, מדובר בפתרון המשלב את ההיבט האסתטי והפרקטי.
1 צפייה בגלריה
חיפוי בטון לקירות
חיפוי בטון לקירות
חיפוי בטון לקירות
(צילום: Creative Walls)
פתרון יעיל לקירות פנים וחוץ
הרחבה נוספת של האפשרויות המגוונות שמעניקה אופציית חיפוי קירות בבטון – הם מעולים גם כחיפוי קירות פנים, וגם על קירות חוץ. בשל העמידות של החומר, הוא יכול לתת חזות חיצונית מרשימה גם לאחר שנים של טמפרטורות משתנות, גשמים ורוחות. הפתרונות האדריכליים הרבים המתאפשרים בשל הגמישות בעבודה על חומר הגלם מאפשרים ליצור עיצובים מיוחדים וכוללניים התופסים את פני שטח המבנה מבפנים ומבחוץ, יוצרים לו טקסטורה מיוחדת ומרשימה. דוגמא מעולה לדגמי חיפוי קירות אפשר למצוא כאן.
חיפוי קירות זה לא פיתרון יעיל לבעיות תשתית כגון רטיבויות!
למרות העמידות המרשימה של חיפויי בטון, חשוב לזכור שהם לא מהווים פתרונות לבעיות תשתית קיימות. למשל, אם הקירות מלאים בקטמי רטיבות והמים כבר נוטפים מהם – לכסות את האזורים בעייתיים זה שווה ערך לטאטוא של הלכלוך מתחת לשטיח, הבעיה לא נעלמת, אלא רק מחריפה. יתר על כן, העובש שיווצר מאחורי הקירות נישא באוויר גם אם אינו נראה (אך הריח מורגש מאוד), והוא עשוי לגרום ולהחריף אלרגיות ומהווה סכנת חיים אפילו לסובלים מאסתמה או מחלות נוספות של דרכי הנשימה. לכן, אם יש לכם רטיבות – יש להזמין קודם איש מקצוע בתחום שיאתר את הנזילה הפנימית ויפתור את הבעיה מבפנים, ורק אחר אפשר לחשוב על חידוש ורענון של המראה החיצוני.
המאפיינים של חיפוי בטון שנעשה על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה
על מנת להפיק את כל היתרונות הבולטים של חיפויי בטון, נדרשת עבודה של איש מקצוע המתמחה ספציפית בסוג עבודות אלה, הן בפאן המקצועי, והן בפאן האסתטי. על מנת שכל לוח בחיפויי הבטון יהיה ישר ומושלם, שהדפוס שבחרתם עבורו יהיה בעל העומק הרצוי, שכל פרט בו יהיה מלוטש ומרשים. עבודה יעילה בתחום דורשת כושר אדריכלות, משאבים בצורת חומר גלם איכותי וגישה למכשירים מתקדמים המאפשרים לעבד את החומר בצורה הנדרשת ובטמפרטורות הגבוהות שיבטיחו עמידות לשנים ארוכות.
פנייה לצוות אדריכלים מומחים המסוגלים לספק את הצד הרעיוני-יצירתי לצד הביצוע הפרקטי והאיכותי תאפשר למצות את כל האפשרויות המיוחדות של חיפוי בטון לקירות.