חצר פרטית היא ללא ספק נכס, וריהוט איכותי ומותאם לחצר שלכם הוא שיהפוך אותה לפינה שכיף לשבת בה בכול ימות השנה וכמובן לארח בה משפחה וחברים. כיום תוכלו למצוא סגנונות ריהוט שונים ומגוונים שיעניקו לגינה שלכם מראה ייחודי וקסום – אך עם מבחר כל כך גדול, איך אפשר לבחור? לפניכם כל הצעדים החשובים לבחירת ריהוט גינה שיעשיר אותה ויהפוך אותה למקום האהוב בבית.

2 צפייה בגלריה
ריהוט גן
ריהוט גן
ריהוט גן
(צילום: אורן אביבי)

צעד ראשון - להבין את החלל שלך

הצעד הראשון בבחירת ריהוט גן הוא להבין את גודל הרהיטים שאתם צריכים, את ההרכב שלהם (שולחנות/כיסאות/ספות/ערסלים וכד') וכמובן את הכמות שלהם. מומלץ לחשב את גודל הגינה ולחלק אותה לאזורים – פינת ישיבה, פינת נוי, אזור ברביקיו ועוד, וכמובן להשאיר שבילי הליכה ואזורים להשתובבות במידה ומדובר בבית שיש בו ילדים קטנים שאוהבים לרוץ ולשחק. לאחר שהגדרתם את האזורים בהם יהיו הרהיטים ואת הגודל שלהם, תוכלו להתקדם לבחירת הסגנון והחומרים.

2 צפייה בגלריה
ריהוט גן
ריהוט גן
ריהוט גן
(צילום: אורן אביבי)

צעד שני - להחליט איזה סגנון ריהוט אתם צריכים

ישנם סגנונות ריהוט שונים ומגוונים, שנבדלים זה מזה בחומרי הגלם מהם הם עשויים, בסגנון העיצוב ובאווירה אותה הם משרים. ראשית, מומלץ להתאים בין סגנון הריהוט לסגנון הגינה כולה, כך שתהיה הרמוניה בין הריהוט לגופי התאורה, הצמחייה והפריטים הנוספים. חומרי הגלם הנפוצים לריהוט גינה:
• עץ – ריהוט גינה העשוי עץ, ובמיוחד עץ טבעי, הוא הפופולרי ביותר, שכן הגינה היא כל כולה טבע והעץ מסמל את הטבע. בחירה ברהיטים עשויים עץ היא בחירה טובה, כי רהיטי עץ עמידים לאורך שנים רבות ומוסיפים יופי ייחודי. החיסרון בריהוט עץ הוא מחירו היקר הצורך בתחזוקה על מנת לשמור על איכות העץ.
• אלומיניום – האלומיניום המשמש לריהוט גן עובר תהליך כימי שמונע ממנו להחליד, ולכן נחשב גם הוא לחומר גלם אידיאלי לגינות. התחזוקה שלו מצומצמת ומחירו לא גבוה. יחד עם זאת, כשבוחרים לרכוש ריהוט אלומיניום לגינה, חשוב לבחור בריהוט איכותי ואמיתי, כדי למנוע מצב עתידי של חלודה או התעקמות של החומר כתוצאה ממזג אוויר חריג.
• במבוק – בתרבות המזרח, הבמבוק הוא סמל לאושר, עושר והצלחה, וכשבוחרים להשתמש בו כחומר גלם לרהיטי הגן ללא ספק מקבלים גינה במראה כפרי שמעניקה אווירה רגועה ונעימה. גם הוא נחשב לחומר זול יחסית, אך דורש טיפול וכיסוי בתנאי מזג-אוויר קשים על מנת לשמור על אריכות ימים.
• ראטן – ראטן הוא שם כולל למינים שונים של עצי דקל שגדלים במדינות רחוקות באסיה, אוסטרליה ואפריקה. ריהוט מסוג זה מעניק לגינה מראה טרופי עז, יופי ונוחות. החיסרון הוא מחיר יקר וצורך מתמיד לשמור על הריהוט מפני האקלים הישראלי המשתנה.
צעד שלישי - לדאוג לאחסון לרהיטים
למרות שמדובר ברהיטי גינה, חשוב לשמור עליהם מפני נזקי-מזג אוויר, שכידוע האקלים הישראלי הים-תיכוני הוא מתעתע והשמש חזקה במיוחד. מומלץ להציב את הריהוט תחת פרגולה או סוככים אחרים שישמרו עליהם בכל ימות השנה, או לחלופין לרכוש כיסויים יעודיים לרהיטים, איתם תכסו את הריהוט בימים של גשם ושמש יוקדת. הדבר נכון במיוחד אם החלטתם לרכוש ריהוט עץ שנחשב ליקר, כי השמש והמים הורסים אותו לאורך זמן.
לבסוף, חשוב לזכור שריהוט איכותי הוא ריהוט חסכוני
האקלים הישראלי הוא אקלים מיוחד, והדבר משמעותי אם מתגוררים באזורים מסוימים בארץ שם הקיץ לוהט והחורף מקפיא. אם אתם מעוניינים בריהוט גינה שימשיך אתכם שנים קדימה, ולא בריהוט עונתי, כדאי להשקיע בריהוט איכותי ועמיד בפני מזג-האוויר וכמובן שאינו מתבלה בשימוש ממושך.