בעוד שבעבר, ביצועו של צילום אווירי היה מותנה בשכירת כלי טיס וצוותי צילום מקצועיים, הרי שהקדמה הטכנולוגית וכל שכן הופעתם של הרחפנים, הובילו להופעתו של ענף חדש-ישן פורח ומשגשג.
עתה, די ברחפן מקצועי המצויד בציוד צילום מתקדם ובצלם מיומן, כדי להפיק תצלומים מרהיבים ביופיים הן עבור צילומי סטילס והן עבור סרטי ווידאו ברזולוציית 4K. כמו ענפים רבים נוספים, גם כאן נופתע לגלות עד כמה מדובר בענף פורה ולו תרומה משמעותית עבור ערב רב של תחומי עיסוק, ולהלן העיקריים שבהם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

תיעוד תהליך הבנייה

בעוד שלמשמע צמד המילים הללו, וודאי נדמיין נופים פראיים ממעוף הציפור המלווים במוזיקת רקע דרמתית, הרי שצלמים המתמחים בנושא לא אחת נרתמים לצרכיהם המקצועיים של מהנדסים וקבלני בניין.
ענף הבניין כיום, נעזר ברחפנים כדי לתעד את תהליך הבנייה וכל שכן, כדי לפקח אחר התקדמותם של הצוותים בשטח. מכאן שלא אחת, צלמים מקצועיים הפועלים בשירות חברות בנייה ואדריכלות, מצוידים אף בהשתלמות עבודה בגובה, וזאת לאור הסיכונים המקצועיים לצורכי תפעול הרחפנים בזוויות ייחודיות.

צילום שיווקי לנדל"ן

שלוחה נוספת של ענף הבניין, אך כזו שזוכה להכרה הרבה יותר רחבה היא ענף הנדל"ן והאדריכלות. במקרה הזה, צלמים מקצועיים פועלים בעבור שני סוגי לקוחות עיקריים: חברות בניין ונדל"ן המבקשות למכור את נכסיהן ולשווקן בסרטונים פרסומיים וחברות אדריכלות המעוניינות להציג את מבניהן במלוא הפאר וההדר.
אין זה מקרי שמרבית הפרסומות מציגות את המבנים ממעוף הציפור. צילום אווירי איכותי המציג את המבנה בזווית שאיננה שגורה בשגרת חיינו, לוכדת את העין ומושכת את תשומת הלב בקלות רבה יותר.

ליווי פסטיבלים ושידורים חיים

הרחפנים פועלים לא מעט גם בשירות חברות חדשותית ולמען העברת שידורים חיים של הופעות על גבי האקרנים הגדולים.
לאור העובדה שהפעלתם של הרחפנים באזורים המיועדים לדיווחים חדשותיים או לשידורן של הופעות, לרוב נעשית מעל קהל בצפיפות גבוהה, החשיבות לשכירת שירותיו של צלם מקצועי המחזיק ברישיון הנדרש היא קריטית.
צילומים שכאלו מאפשרים קבלת זוויות מעניינות לשידור הקונצרטים, וחברות הפקה רבות נוהגות לתעד את הופעתן של הלהקות השונות לצרכים מסחריים ושיווקיים.

צילום גיאודזיה

טכניקת צילום זו, המסתמכת על ציוד צילום מתקדם, נרתמת בעיקר על-ידי רשויות מוניציפליות שונות, כמו גם חברות בנייה ותשתית.
מטרתם של רחפני הצילום המקצועיים הללו היא למפות את תוואי השטח ולאפשר הבנה מדויקת בעבור תכנונים מוקדמים לרבות הנחת תשתיות, יצירת תשתית למבנה ועוד.
קצרה היריעה מלכלול את כל השימושים האפשריים עבור רחפנים. מה שבטוח הוא, שהקדמה הטכנולוגית הביאה לפריחתו של ענף צילומי שכעת עושה חיל עבור מגוון רחב של ענפים במשק הישראלי.
כתבה זו נכתבה על-ידי Dbpicture, חברת צילום מקצועית המספקת שירותי צילומים אוויריים למגוון צרכים עסקיים ופרטיים: https://dbpicture.co.il