אחת הבעיות שרבים בישראל מתמודדים היא בעיית היונים. אנשים רבים אינם רואים זאת כבעיה, בעיקר עוברי האורח שעבורם היונים הן אטרקציה בכיכר ונהנים לראות כיצד היונים מלקטות שאריות לחם או זרעונים בכיכר. אך עבור התושבים שמתגוררים באזור היונים יכולות להיות מטרד גדול. ליונים ישנה נטייה להתגודד במושבות מאוד גדולות ואין להן חשש מקרבתם של בני האדם. הן מבינות שבני האדם אינם מהווים סכנה ומבחינתן הקרבה לבני האדם היא הזדמנות להשיג אוכל בקלי קלות. וכך נוצר מצב שדווקא בערים, הכי רחוק מהטבע שהוא סביבתן הטבעית של היונים, ישנן מושבות יונים משגשגות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

היונים מחפשות מחסה, מקומות מסתור ומקומות קינון וכך מגיעות אל מבני המגורים, מחסנים ומבני תעשייה שונים. הן נהנות מאוד להתגודד במקומות גבוהים משם הן יכולות לצפות על המתרחש ולהיות בטוחות מפני סכנת חתולי הרחוב. וכך הן מתגודדות על גג הבניין, אדן החלון, המרפסות, המזגנים ודודי השמש. משם הן יכולות לצפות על המתרחש בצורה בטוחה. לפעמים הן מחפשות גם אחר מקומות קינון ונכנסות אל תוך מבנים סגורים. וכאן מתחילה הבעיה שאיתה צריך להתמודד באמצעות הזמנתהזמנת מרחיק יונים מקצועי.

כאשר היונים מגיעות

כאשר היונים מאמצות את הבניין שלכם הן מביאות איתן לכלוך וצחנה רבה. היונים אשר מתגודדות באותו המקום, במשך זמן רב ובאופן קבוע, ממלאות אותו בלשלשות יונים אשר גורמות למגוון של בעיות. ראשית כל מדובר במפגע של לכלוך וריח רע, אשר ממש פוגע בחזות החיצונית של הבניין, אך יכול גם ללכלך חללים פנימיים כמו חדרי מדרגות. אותן לשלשות יונים גורמות לנזקים בלתי הפיכים; הן חומציות מאוד ויכולות להאיץ תהליכים קורוסיביים. הדבר יוצר בלאי מהיר במתכות, כמו למשל המזגנים ודודי השמש. כמו כן אם לא ממהרים לנקות אותן הן ישאירו כתמים אותם לא ניתן להוריד.
השלב הבא של הבעיה מתרחש כאשר מגיעים הגשמים ושוטפים את לשלשות היונים, יחדיו עם שאריות הנוצות אשר התפזרו בגג והכול זורם אל תוך המרזבים וסותם אותם. דבר אשר מביא להצפת הגג, נזילות מים וחיפוש אחר שירות לניקוי המרזבים בלחץ.
אומרים שהבריאות היא מעל לכל. לכן כל מה שתיארנו הוא פרט שולי בהתחשב במגוון המחלות והסכנות הבריאותיות שמביאות אותן היונים. היונים הן נשאיות של מגוון מחלות, חלקן אפילו קטלניות ויש להיזהר במיוחד כאשר מדובר בקבוצות סיכון. אין צורך במגע ישיר עם היונים על מנת להידבר במחלות. לכן כאשר יש לכם בעיית יונים יש צורך בשירות הרחקה לצמיתות.
לכניסה לאתר של יניב – המומחה להרחקת יונים: https://www.nyonim.co.il.