ספרי לי קצת על עצמך-
שמי מרב שורש, אני מורה ומרצה לקולנוע וחיה במושב לכיש.
מאין הגיעה השראתך לכתיבה?
הכתיבה היא חלק מחיי כבר מגיל צעיר. שנים ש"התפקיד המשפחתי" שלי הוא לכתוב ברכות מחורזות לימי הולדת, טקסי סיום וכו'. בתקופת הקורונה, העולם החיצוני נסגר, ואני, בחורה תוססת ואנרגטית, מצאתי את עצמי "כארי בסוגר" ובאין עולם פתוח נכנסתי אל העולם הפנימי. בתקופה זו, בתי הבכורה ילדה את נכדי הראשון, ארבל, והסכר נפרץ. שטפון של שירים והבנות זרם אלי והרגשתי כאילו אני "נכנסת לראשו" של הרך הנולד ורואה את העולם מחדש דרכו. תיארתי את היניקה והזחילה, את היום הראשון בו נעמד, את המילים שהגה ועוד ועוד. שמונה שירים בספר הולחנו לכדי יצירות מוסיקליות מתוקות, שהקוראים יכולים לשמוע באמצעות קישוריות QR.
השירים זכו לאהבה רבה בקרב בני המשפחה והחברים שהאיצו אותי להוציא ספר. לא ידעתי אם אכן החומר טוב והחלטתי להעמיד אותם במבחן המציאות. לשמחתי, משה מהוצאת צמרת, זיהה את הפוטנציאל ובחר להוציא את כתב היד לאור.
אין ספק ש"הילד הזה הוא אני" של יהודה אטלס ושעשועי הלשון והמשחק הקיימים אצל דתיה בן דור השפיעו באופן לא מכוון על כתיבתי. יחד עם זאת, אני מאמינה שאני מביאה גם קול ייחודי משלי.
2 צפייה בגלריה
חיבוק של סבתא
חיבוק של סבתא
מרב שורש
(צילום: ספרי צמרת)

מה החלק שהכי אהבת בתהליך?
תהליך העבודה על הספר לא היה פשוט. ראשית היה עלינו להחליט מיהו קהל היעד של הספר? שהרי אין זה ספר ילדים, כי אם ספר על ילדים וכתוב "מעל לראשם". כשדייקנו ואמרנו שהספר מתאים למי שמטפל בילד: ההורים הצעירים, סבא וסבתא, המטפלת, הגננת וכו', הבנו שההומור בספר נותן לקוראיו כוח להתגבר על הקשיים הטבעיים שיש בתינוק.ת חדש.ה וכי השירים המולחנים ומשחקי האצבעות והתיאטרון משמשים כחלק מהחוויה של בילוי משותף. בסופו של דבר נבחר הפורמט המתאים ויצרנו "ספר מתנה" שהוא אכן מתנה מקסימה להורים, לסבא וסבתא, לרבא ורבתא ועוד.
מה המסר שלך לקוראים?
דמותה של סבתא מאד נוכחת בספר. ברור, הרי אני הסבתא כתבתי אותו... אבל מעבר לכך, אני רואה עד כמה הסבים והסבתות מעורבים היום בגידול הנכדים והנינים, ודאי בהשוואה לדור של הוריי, שלא היו לו סבא וסבתא כלל. מאז הקורונה, חשיבותם של המבוגרים בחיי המשפחה גברה, כמו גם החשש מהיעדרם.
כמי שחוותה חיים לא פשוטים של ילדות בבסיסי חיל אוויר ואלמנות בגיל צעיר, אני רואה עד כמה הכתיבה משמשת עבורי כלי לאופטימיות ומציאת נקודות האור בכל רגע ומקום. על כך אני מספרת בהרצאה שלי "על החיים ועל הספר", שאני מעבירה בהצלחה בפני קהל רחב ומגוון ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
חיבוק של סבתא
חיבוק של סבתא
כריכת הספר "חיבוק של סבתא"
(צילום:ספרי צמרת)

האם את עובדת כיום על משהו חדש?
הספר תם אבל הילדים גדלים ואני ממשיכה וכותבת. נאספו להם כבר לא מעט שירים וסיפורים חדשים שמבקשים לצאת לאור. אם התחביב הזה לא היה יקר כל כך... הם כבר היו נולדים. אבל לאט לאט ויבוא גם זמנם. בימים אלה אני עובדת על קובץ שירים למבוגרים, שיעסוק בחייה של מורה בבית הספר, ומהתגובות אני מבינה שקהל רב מזדהה עם הכתוב ומוצא בו נחמה.
את הספר "חיבוק של סבתא" אפשר לרכוש דרך הוצאת "צמרת" או ישירות דרכי וכן ניתן להזמין את ההרצאה הנלווית.
אשמח לשלוח לכם חיבוק של סבתא.
050-7975008

"חיבוק של סבתא", מאת מרב שורש
הוצאת "ספרי צמרת" https://www.zbooks.co.il/
לרכישה בחנויות המקוונות ובאתר NETBOOK https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=14004
קרדיט למראיינת- ריקי ברוך

מוגש מטעם: הוצאת צמרת
פורסם לראשונה: 14:52, 19.08.24