בגיל 28 שירה מרגלית היא כוכבת רשת עם למעלה מ-120 אלף עוקבים ברשתות החבריות והיא מרגישה, שהפריצה הגדולה אל המיינסטרים, ממש מעבר לפינה. אם מרגלית מוכרת לכם, זה בזכות השתתפותה בעבר בתוכנית הריאליטי "פרויקט הלהקה", ששודרה בערוץ הילדים.
5 צפייה בגלריה
שירה מרגלית
שירה מרגלית
שירה מרגלית
( צילום: רונן אקרמן)
מאז התקדמה בעולם המוזיקה והייתה בצוות הכותבים של הלהיט "מי זאת" של אנה זק וכתבה את ''שלוותה'', סינגל הבכורה של ענבל רז שהתפוצץ בטיקטוק.
הפרויקט הבא של מרגלית הוא קריירת סולו. השבוע הוציאה שיר חדש, ''אחותי כבר לא סובלת אותך'', שכתב יובל מעיין, עם טקסט בועט במיוחד וקליפ ייחודי.
נתחיל, כמובן, עם "מי זאת". מרגלית חיפשה שיר שירקדו בחתונות ויהיה להיט ענק. את השיר כתבה ביחד עם אור בן ברוך, יובל מעיין ורון ביטון.
''ברור שחשבתי שזה יהיה להיט'', היא אומרת. ''בתור נערה הייתי חורשת על הסטייל הזה, שהוא מרענן, פאן כזה שזורק אותך אחורה ושונה. כשכתבתי את השיר הזה דמיינתי שמנגנים אותו בכל מקום, אפילו בחתונה, כי זה שיר שיש לו קטע. אגב, ההברקה להכניס את הטלפון של אנה לשיר הייתה של רון ביטון שהצטרף לכתיבה של השיר. עכשיו המספר הזה עוזר להציל חיים. כי הוא עבר לעמותת 'אותות', שזו עמותה שמספקת בית חם לכל מי שנמצא במצוקה".
איך זה קרה?
"פנה אליי בחור שאני מכירה מהתחום, וביקש את המספר של אנה לעמותה שרוצה את הטלפון ומחפשת מספר קליט, כי אחרי שהשיר הצליח כולם דקלמו את המספר הזה. פניתי מיד לעומרי המנהל של אנה והסברתי לו את החשיבות של זה, וזה מיד יצא לפועל".

5 צפייה בגלריה
אנה זק. להיט מטורף
אנה זק. להיט מטורף
אנה זק. להיט מטורף
( צילום: דנה קופל)

איך הגעת לכתוב גם לענבל רז?
"אנחנו חברות מילדות. שתינו נתנייתיות. אני עוזרת לה עם המוזיקה והיא עוזרת לי עם דברים בטיקטוק שהיא אלופה בזה. כשהיא פנתה אליי, דיברנו על זה שהיא רוצה שיר שיישב לה טוב וכתבתי איתה את השיר, אבל אז נכנס ים רפאלי בן הזוג שלי לחדר והצטרף לכתיבה".
בסינגל החדש שלה, היא חוזרת לשתף פעולה עם יובל מעיין עם טקסט מיוחד וקליפ בו נחשפים למרגלית נהנית מחיי לילה מגניבים במיוחד. ''זה שיר שנתפס כהומוריסטי בשמיעה ראשונה, אבל אם שמים לב לטקסט מבינים שהוא מדבר על מערכת יחסים רעה בין בני זוג".
איך עלה הרעיון לשיר?
"לפני כמה שנים עברתי פרידה מאוד קשה. ישבתי באוטו, בכיתי את חיי וחיפשתי שיר שאפשר לצרוח איתו בקול. עברתי על כל מיני שירים של זמרות ישראליות, אבל לא מצאתי משהו ספציפי שמתאים לאיך שהרגשתי, כי רציתי שיר של תכל'ס, שיר של אני שונאת אותך ותלך לעזאזל ושיכאב לך גם. החלטתי שאם לא כתבו שיר כזה, אני אכתוב שירים שיעזרו לבנות שעברו פרידה. שירים שבנות יוכלו לשיר באוטו בצעקות".
"אמא שלי הייתה עפה על השיר הזה'', ממשיכה מרגלית וחושפת בכאב את געגועיה לאימה, יפה, שנפטרה לפני שש שנים ממחלה. ''אמא שלי הייתה הכל בשבילי. מאז שהיא מתה אני לא מפסיקה להתגעגע אליה. בכל שיר שאני כותבת אני תמיד חושבת מה היא הייתה אומרת או חושבת עליו, וברור לי שאת השיר הזה היא הייתה אוהבת כי היא אהבה שירים שמחים והיא הייתה מתחברת לאנרגיה של הניצחון שיש בשיר הזה. השיר מדבר על זה שטוב לי בלעדיך ותמשיך בלעדיי. גם בן הזוג שלי מאוד אהב אותו".

זוגיות ספונטנית


כשמרגלית מדברת על בן זוגה, היא מתכוונת לזמר והיוצר ים רפאלי, שצעיר ממנה בארבע שנים. קשר שהחל עם פרידתה מבן זוגה דאז טליסמאן (הזמר והיוצר טל בן נון) איתו יצאה שנתיים.
"אנחנו שנתיים זוג וכבר גרים ביחד בדירה ברמת פולג, רחוב ליד אבא שלי רוני, סוכן נסיעות'', היא חושפת באושר. "כשהתחלנו לצאת הכחשתי שאנחנו יוצאים, כי הזוגיות הזו החלה בצורה ספונטנית מבלי לתכנן כלום ולא ידענו מה אנחנו רוצים אחד מהשנייה. חוץ מזה, זה התחיל ארבעה חודשים בערך אחרי הפרידה מטליסמאן.
"בהתחלה באמת לא היה כלום, רק ישבנו לכתוב ביחד. אבל תוך כדי העבודה המשותפת, הכרנו והתחילו להתפתח רגשות, אני כל הזמן די התכחשתי למה שקורה בינינו, ואמרתי שהוא קטן ממני ויש הפרש גילאים וחששתי שיגידו שאני קוגרית.

5 צפייה בגלריה
ים רפאלי. "חששתי שיגידו  שאני קוגרית"
ים רפאלי. "חששתי שיגידו  שאני קוגרית"
ים רפאלי. "חששתי שיגידו שאני קוגרית"
( צילום: יובל חן)

"אחרי תקופה הבנתי שהוא עושה לי טוב ואני מאוהבת, אז למה לא? אנחנו גם מבלים הרבה בעיר ביחד. בחוף הים, בהנזל וגרטל או בברים בעיר. לא סתם כתבתי על העיר הזו שהיא הבית שלי, בשיר הראשון שלי שהוא שיר אופטימי וכייפי. זאת עיר שאני לעולם לא אעזוב".
לא חששת מפער הגילאים?
"בהתחלה כן, קצת. אבל מהר מאוד שנינו הבנו שזה מסתדר נהדר והגיל זה רק מספר, שתכל'ס לא מרגישים אותו ביום יום, חוץ מלפעמים כשיש סדרות או שירים שאני או הוא לא מכירים כי אלה תקופות אחרות בחיים של שנינו. חוץ מזה שים מאוד בטוח במקום שלו ובזוגיות איתי. שנינו באותו מקצוע. ג
"ם הוא זמר והוא גם משחק בהצגה 'הלהקה' ויש לו מעריצות ששולחות לו הודעות ותמונות וממש מתחילות איתו, למרות שהן יודעות שיש לו חברה והוא מציג אותי איתו באינסטגרם. אני לא דואגת. חוץ מזה שהוא יודע שיש סיכוי שאכתוב גם עליו שיר בעתיד, אז הוא בטוח יהיה ילד טוב לנצח".


במקום אחר


שירי פרידה הם לא משהו חדש ברזומה של מרגלית. "מגיע לי יותר", ו- "קולנוע", נכתבו ממש אחרי הפרידה שלה מהאקס, טליסמאן. פרידה שסוקרה רבות במדורי הרכילות וגררה תגובה גם מהאקס שהוציא את השיר "בית שנשבר".
"עברנו פרידה ממש קשה אחרי זוגיות של שנתיים לערך. רציתי שיכאב לו כמה שכאב לי ועשיתי את זה דרך השירים", היא חושפת את שברון הלב שחוותה. "אני במקום אחר היום בחיים שלי, גם מבחינה מוזיקלית".
השינוי שעברה מרגלית ניכר גם בקליפים שהיא משחררת. בעוד שבשיר הראשון שיצא בשנת 2017, ''אמא תמיד צודקת'', היא מככבת עם ביקיני על החוף כמלצרית וסטודנטית, כיום הקליפים נראים אחרת ומרגלית היא זו שקובעת כיצד ייראו ומה תלבש.
"בשונה מהקליפ הראשון שלי, שכתבתי אותו לבקשת אימי ואני גם מקדישה לה אותו, פה אני יותר מעורבת במה שקורה, ברעיונות", היא אומרת. "אין לי סטייליסטית, כי אני עושה את הסטיילינג בעצמי ויש לי את האנשים הקבועים שמלווים אותי שנים.

5 צפייה בגלריה
שירה מרגלית. ''ברור שחשבתי ש'מי זאת' יהיה להיט. בתור נערה הייתי חורשת על הסטייל הזה"
שירה מרגלית. ''ברור שחשבתי ש'מי זאת' יהיה להיט. בתור נערה הייתי חורשת על הסטייל הזה"
שירה מרגלית. ''ברור שחשבתי ש'מי זאת' יהיה להיט. בתור נערה הייתי חורשת על הסטייל הזה"
( צילום: רונן אקרמן)

"בניגוד לקליפ הראשון והשני שבהם אמרו לי מה לעשות, בקליפ הזה החלטתי ללכת למקום אחר, להביא את הרעיון בעצמי, כי זה שיר שצריך לתאר סיטואציה של ערב בנות שמלרלרות על האקס ושונאות אותו ביחד. אין יותר כיף מזה. בגלל שיועד מור הבמאי הוא חבר טוב שלי הוא זרם איתי עם הרעיון, והוא גיבש את זה לקליפ".
מה הפריע לך בקליפ הראשון?
"כשצילמנו את הקליפ הייתי תמימה וחסרת ניסיון. לא הבנתי שאומן צריך להיות הוא, להתלבש ולדבר כמו שהוא מרגיש. הבנתי שהתוצאה היא לא ממש אני. אני לא ברבי עם בגד ים שצריכה לרקוד בשביל שיקשיבו לה. הצגתי משהו לעולם שהוא פחות אני, למרות שהוא שיר מחאה וקשור לאמא שלי.
"בשיר הזה שלצערי היא לא הספיקה לשמוע, אני אומרת לה, 'והלוואי שאת שומעת את השיר הזה. אמרת שאהיה כל מה שרק ארצה. וכל מה שבא לי עכשיו זה להיזרק באיזה חוף בנתניה. עם שמיכה ושתי כוסות שמפניה'. הקליפ ההוא כיום נראה לי תלוש ולא קשור למילים ולתהליך הכתיבה שעברתי עם אמא שלי בבית שהיא חולה ואני איתה. אני זוכרת שהייתי משמיעה לה את השירים שלי והיא כל הזמן הייתה מחמיאה לי עליהם, אבל אומרת לי שהם מאוד עצובים ושאני צריכה לכתוב שיר שמח. בזכותה יצא השיר הזה, כי היא ממש רצתה שיר שמח ועם אזכור של העיר נתניה בו".
אז למה את משאירה את הקליפ הראשון ההוא ברשתות?
"כי הוא חלק משירים שהוצאתי כשעוד הייתי מאוד צעירה ואני רואה בשירים האלו סוג של שכר לימוד שהיה לי, גם נפשי וגם כספי. חוץ מזה שזה גם מגניב כי יש בשירים האלו משהו אותנטי של התחלה".
לא חששת להיכשל?
"למזלי יש לי תמיכה מהסביבה הטבעית שלי, האחיות שלי מיטל ו-ורד, וגם מאבא שלי והאנשים סביבי. הם ראו אותי כל החיים שרה, כותבת יומנים ושירים, מתרגמת שירים מאנגלית לעברית, וגם מנגנת על גיטרה וקלידים ממש מגיל צעיר. כבר אז ידעתי להגיד שאני רוצה להיות זמרת ויוצרת. ממש שיגעתי אותם עם הדברים שעשיתי, ולכן זה נראה להם טבעי שאני עוסקת בזה כיום.

5 צפייה בגלריה
שירה מרגלית. "רציתי שיר של תכל'ס, שיר של אני שונאת אותך ותלך לעזאזל"
שירה מרגלית. "רציתי שיר של תכל'ס, שיר של אני שונאת אותך ותלך לעזאזל"
שירה מרגלית. "רציתי שיר של תכל'ס, שיר של אני שונאת אותך ותלך לעזאזל"
( צילום: רונן אקרמן)

"זה מרגיש לי שאני ממשיכה את העשייה של אמא שלי, כי גם היא הייתה כותבת טקסטים. היו לה מחברות שלמות של דברים שהיא כתבה. זה נמצא ליד המיטה שלי ואני כל הזמן מסתכלת בזה, ועבר לי כמה פעמים בראש לעשות אלבום מהדברים שלה. אני לא מאמינה עדיין שחלפו שש שנים מאז שהיא נפטרה. לפעמים אני מרגישה שלא ראיתי אותה נצח ולפעמים אני נלחצת כי אני לא זוכרת את הריח שלה.
"לצערי, למרות מה שכולם אומרים, זה לא משתפר עם הזמן. זה שקר. הקשר איתה חסר לי מאוד, בעיקר הדברים הקטנים. אפילו לשבת עם אמא שלי לקפה, לדבר איתה. אני מודה שמאז שהיא מתה, אני השתניתי. זה מתבטא בכך שאני לוקחת דברים בחיים הרבה יותר בפרופורציה".


צוברת קהל


מרגלית פרצה לתודעה לפני שש שנים עם הריאליטי ''פרויקט הלהקה'', בערוץ הילדים, בעקבותיו הוחתמה יחד עם עוד שישה פיינליסטים בהד ארצי כחלק מלהקת ''סטארטאפ'' שהופיעה בכל הארץ, ואף הוציאה אלבום. משם הפכה לכוכבת רשת, ניהלה זוגיות מתוקשרת עם הראפר טליסמאן וכתבה שירים לעצמה ולאחרים.
"אני לא רק כוכבת רשת, אלא בעיקר זמרת וכותבת שירים", היא מבהירה. "אני צוברת עוד קהל הודות למוזיקה ולשירים שאני מעלה וכותבת. אני מקווה שמי שמאזין למוזיקה שלי יתרגש ויתעניין ושזה ייכנס לו ללב. שהשירים שלי יעשו טוב לאנשים''.

קראו גם:

מה הלאה?
"אני עובדת על מופע, עם כל השירים שכתבתי עד עכשיו. הוא אמור לצאת בחודשים הקרובים ויכלול גם חומרים חדשים. בנוסף אני עובדת על עוד שירים. אני חולמת לכתוב לכל מיני אומנים שגדלתי עליהם, כמו למשל שלמה ארצי שהוא האומן והכותב הכי מדהים בעיני שיש בארץ.
"כשכותב כמוהו לוקח שיר שלך זה אומר שהוא מרגיש שהשיר טוב, וזה יהיה וואו. גם לאביב גפן הייתי שמחה לכתוב שיר וגם לנועה קירל, במיוחד עכשיו שהיא יוצאת לקריירה בינלאומית, אבל זה בטח יהיה שיר בעברית כי עדיין לא ניסיתי לכתוב טקסטים באנגלית".