היא מופיעה בכל הארץ ואם יש לכם ילדים קטנים, כנראה ראיתם אותה גם על המסך אצלכם בבית. מירי נחום, הלא היא כוכבת הילדים "מירי תשירי", כבר הפכה למותג, אבל מעטים יודעים שנולדה למשפחה חרדית שלא אהבה את חלום הבמה והשירה שלה. בראיון מיוחד ל"מיינט ראשון" היא פותחת את הלב ומספרת הכל.
4 צפייה בגלריה
מירי נחום
מירי נחום
"מירי תשירי". היום כבר כולם מכירים
(צילום: מוטי דביר)

נחום, נשואה ואם לילדה בת שנתיים, נולדה וגדלה בקריית גת במשפחה חרדית שמנתה 8 אחים. אביה היה מפרנס יחיד ואמה רבנית מחזירה בתשובה. המסלול שנקבע לה היה ידוע: לסיים תיכון, ללמוד בסמינר ובגיל 18 לצאת לשידוכים.

קראו גם:

אבל, לנחום היה ברור שזה לא המסלול בשבילה. "תמיד הייתי תלמידה טובה ומצליחה אבל מגיל צעיר חלמתי על הבמה", היא מספרת. "אז עוד לא ידעתי מה זה הבמות הגדולות, אבל מהגן בכל הופעה תמיד הייתי בתפקידים ראשיים, אמא שלי היתה אומרת לי: 'החיים הם לא במה, אישה צריכה להיות צנועה בבית, זו אשליה' לכן כבר בגיל 10 הבנתי שאצטרך לבחור בין העולם החרדי לחלומות שלי. שנים חייתי בצביעות, כי לא רציתי להכאיב להורים או לפגוע בשידוכים של האחים שלי".

4 צפייה בגלריה
מירי נחום בילדות
מירי נחום בילדות
מירי נחום בילדותה
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

למרות החשש היא החליטה בגיל 18 לעשות את הצעד שחלמה עליו. "לא הייתי בטוחה שיהיה לי אומץ, אבל כשכל החברות שלי עברו לסמינר ויצאו לשידוכים אני החלטתי שאני הולכת לעשות שירות לאומי. חברות אמרו שזה יפגע לי בשידוכים, אבל בכלל לא חשבתי שזה הכיוון שלי", היא אומרת.

קראו גם:

איך הגיבו במשפחה?
"המשפחה לקחה את זה מאוד קשה, דודים התקשרו לבקש שלא אעשה את זה למשפחתי, אבל הבנתי שאני לא רוצה את החיים שהכתיבו לי. אני זוכרת שהגעתי לאוטובוס של הסמניריון לפני השירות, כולן עם תיקים גדולים עטופות במשפחה, ורק אני לבד, מאוד חששתי".

4 צפייה בגלריה
מירי נחום
מירי נחום
מירי נחום
(צילום: מוטי דביר)

איך הסתדרת עם השינוי הגדול הזה?
"באותו יום הכרתי חברות והרגשתי כמו ציפור שלעולם לא יקצצו לה שוב את הכנפיים. לא הלכתי לפרוק עול, להיפך, ידעתי שאצטרך להסתדר לבד ולממן את עצמי, אבל עבדתי קשה כדי להצליח. למדתי 2 תארים, בכלכלה ומנהל עסקים ובפסיכולוגיה, עבדתי בניהול רכש בחברה גדולה ובמקביל גם השקעתי בעצמי כדי להכיר את עצמי יותר טוב ולהפוך לגרסה הכי טובה של עצמי, כי גדלתי בעולם של שכר ועונש והייתי צריכה לחזק את הביטחון שלי אז עשיתי סדנאות התפתחות אישית, למדתי קאוצ'ינג וכמובן שגם שירה וריקוד. למעשה הגשמתי את החלומות שלי".
רק לפני 12 שנה היא הגשימה את החלום הגדול מכולם: המותג "מירי תשירי" נולד.
איך הכל התחיל?
"זה התחיל כעסק קטן, הייתי חוזרת מהמשרד, מחליפה בגדים והולכת להופיע בימי הולדת, זה נתן לי במה, פרנסה וכמובן עבודה עם ילדים שזו האהבה הגדולה שלי. יום אחד נפגשתי עם אבי דור, הבמאי של 'הופה היי' ואמנים גדולים בארץ, ויחד פיתחנו את 'מירי תשירי' שנינו חשבנו על השם הזה, כי הוא מסמל את הילדה שרצתה לשיר אבל לא נתנו לה והיום היא עושה את זה".
היום היא כבר מופיעה בכל הארץ, "הפקות מושקעות עם תפאורה, שירים מקוריים ורקדנים, ממש מיני פסטיגל. אני מעלה הצגות על ערכים וכלים לחיים, לא משנה מהיכן אתם מגיעים אתם יכולים להגשים חלומות. אלה מופעים לכל המשפחה עם ערך מוסף, כי הילד יוצא עם כלים לחיים".
מה התוכניות לעתיד?
"בניתי תוכנית על סיפורי תנ"ך אותם אני מנגישה לילדים בדרך של שמחה וצחוק. במקביל פתחתי בית הספר לאמני ילדים, כי אני חושבת שהרבה אנשים לא מבינים שאפשר להתפרנס גם ממקצוע כזה. אנשים תקועים במשרד וחולמים לעבוד בתחום הזה, בדיוק כמו שאני הייתי. חשוב לי שידעו שגם מבוגרים יכולים להגשים חלומות, לא רק ילדים".

4 צפייה בגלריה
מירי נחום
מירי נחום
מירי נחום
(צילום: מוטי דביר)

מה עושה אמנית ילדים בזמן המלחמה?
"כמובן שבהתחלה זה היה קשה, כי כל אירוע שקורה מערער הכל ועולם התרבות הוא הראשון שמבטלים אותו. אבל חשוב דווקא בימים אלו לשמור על המורל של הילדים, אנחנו לא שוכחים את החיילים או החטופים, אנחנו שומרים על דור העתיד כי בלי שמחה לא ננצח. בחג העצמאות הקרוב אני מופיעה בבמה מרכזית בראשון לציון עם מופע שכולו ערכים וארץ ישראל".
אחרי שנים רבות נחום מספרת באנחת רווחה שגם הקשר עם משפחתה החרדית השתקם.
הם כבר מקבלים את תחום העיסוק שלך?
"היום ברוך ה' יש לנו קשר טוב. כל אחד למד שגם אם אנחנו בוחרים בדרך שונה אנחנו עדיין יכולים להיות משפחה. לשמחתי יש לי משפחה חמה ועוטפת, הורים שיעשו הכל עבור ילדיהם ומקבלים גם אותי, למרות שבחרתי טיפה אחרת".