שלטי התעמולה הרבים שנותרו תלויים ברחבי העיר ביום שאחרי הבחירות הפריעו לגל פוזניאק בן ה־27, חוקר אקלים במכון ויצמן במקצועו, והוא החליט לעשות מעשה.
1 צפייה בגלריה
פוזניאק והשלטים | צילום: אבי מועלם
פוזניאק והשלטים | צילום: אבי מועלם
פוזניאק והשלטים | צילום: אבי מועלם
"היוזמה התחילה כשחבר שלי עבר לבית חדש שהוא שוכר. בבית היתה מרפסת גדולה והוא לא ידע מה לעשות איתה כשיורד גשם כי לא הותקן מעליה גגון", מספר פוזניאק. "פתאום ראיתי ממול תלוי שלט של אחד המתמודדים וחשבתי שזה יכול להיות אחלה קירוי מפני הגשם".
פוזניאק התנדב בעבר בעמותת 'ראשון אוהבת חיות' וחשב שבמקום שיילכו לפח או לחילופין יישארו תלויים לתקופה בלתי מוגבלת, אפשר לנצל את יריעות הגומי העמידות שמהן עשויים השלטים ולארגן באמצעותם מחסה לבעלי חיים ולכל מי שזקוק לקירוי מפני הגשם.
"משם זה התפתח, העברתי את זה הלאה ואשים שקשורים למטות השונים דיברו איתי וכבר שלושה מתמודדים אמרו לי שאין שום בעיה והעבירו לי שלטים", מספר פוזניאק. "גם ברחובות כבר אספו עבורי שלטים, הסיעות השונות שיתפו פעולה ואני ממתין לעוד איסוף אחד של השלטים ובמקביל מקבל פניות מאנשים שזקוקים לקירוי".
לדברי פוזניאק, בין הפונים ששמעו על הרעיון שלו היו גננות של גני ילדים שביקשו ליצור הצללה נוספת בחצר וכן עמותות למען בעלי חיים. "היתה קבוצת בני נוער שיוצאת לטיול ורצתה שלטים שיהיו להם כמחסה ובידוד מפני הקור".
מבחינת השלטים אומר פוזניאק כי המועמד שהשקיע בחומר הטוב ביותר ליצירת שלטים עמידים הוא מוטי עג'מי. "השלטים שלו היו אמנם מבד רגיל אך בפועל לטובת המחסה זה טוב יותר מבד יוטה, שממנו היו עשויים רוב שלטי המתמודדים".