"החלטתי להקדיש את מלוא פרק הזמן שנותר עד הבחירות כדי להיפגש עם עוד ועוד תושבים ולהציג בפניהם את תוכניותיי וחזוני לראשון לציון", מסביר רז קינסטליך מדוע החליט ברגע האחרון לבטל את העימות מול דב צור, שהיה אמור להתקיים ב"מיינט ראשון" וב"ידיעות ראשון".
3 צפייה בגלריה
קינסטליך. "הכסף צריך ללכת לתושב" | צילום: אבי מועלם
קינסטליך. "הכסף צריך ללכת לתושב" | צילום: אבי מועלם
קינסטליך. "הכסף צריך ללכת לתושב" | צילום: אבי מועלם
יש להזכיר כי ימים ספורים קודם לכן יצאה ממטה צור הודעה שלפיה קינסטליך סירב לעימות טלוויזיוני מול צור למחרת הסיבוב הראשון. על כך השיבו מהמטה שלו כי ההתראה היתה קצרה מדי.
"אני סבור שתושבי העיר שבעו ממסע ההשמצות וההכפשות של דב צור והאמת היא שאין לי זמן פנוי כדי לשמוע עוד מגידופיו הנמוכים של צור", הוא עונה בתשובה לפנייתנו אליו השבוע ומסביר: "אני מעדיף להיפגש עם תושבי העיר שמבקשים לפגוש אותי - ולשמחתי יש רבים כאלה - על מנת להציג לעומק את תוכניותיי בתחומים השונים".
את רוב שנותיך במועצה העברת לצד דב צור. האם אתה רואה בו דמות שממנה שאבת השראה ואת למידת התחום?
"את העשייה העירונית והציבורית שלי למדתי עוד בקדנציה הראשונה שלי כחבר מועצת העירייה מראש העירייה המיתולוגי מאיר ניצן. בהמשך הייתי במשך עשור בתפקידים שונים, בהם סגן ומשנה לראש העירייה. אני מכבד את דב צור ואת תרומתו לעיר לאורך השנים אך אני סבור שתושבי העיר מייחלים לשינוי ואני מאמין שאני אביא אותו".
3 צפייה בגלריה
ניצן. מביע תמיכה| צילום: אבי מועלם
ניצן. מביע תמיכה| צילום: אבי מועלם
ניצן. מביע תמיכה| צילום: אבי מועלם
האם אתה עדיין מחזיק בדעתך שלא להצטרף לקואליציה בראשותו של דב צור?
"אני מאמין שאנצח בבחירות ולכן אופציה כזו לא תהיה על הפרק".
איזו בשורה חדשה תביא לתושבים?
"השינוי הגדול ביותר שבכוונתי להביא לעיר הוא בסדרי העדיפויות. דב צור מאמין בפרויקטים ראוותניים ובזבזניים כמו הארנה שעולה מאות מיליוני שקלים ואילו אני מאמין שהכסף הזה צריך ללכת לתושבי העיר. לבתי ספר, גני ילדים, כבישים ועוד. זה ההבדל בינינו. העירייה בראשותי תפנה את עיקר המשאבים לתושבים ולא לפרויקטים שמצטלמים יפה בעיתון, אבל לא תורמים דבר לתושבי העיר שמשלמים מיסים יקרים לעירייה".
איך הרגשת ברמה האישית כשראית שהשתמשו נגדך בחומרים מכפישים עד לרמת סרטון הדודה?
"האמת - התביישתי בשביל דב צור. כמה נמוך אפשר לרדת? אתה ראש עירייה, אתה אמון על חינוך ילדינו. אתה הולך לאישה שאתה יודע היטב שמצבה הבריאותי מעורער ומפאת צנעת הפרט לא ארחיב, ואתה מצלם אותה ועורך ומלטש ומשדל אותה ללכלך עליי. זו רמה כל כך נמוכה שנדמה לי שאחרי שדב צור יפסיד בבחירות ויעשה חשבון נפש - גם הוא יתבייש במעשה הזה".
3 צפייה בגלריה
דב צור | צילום: אבי מועלם
דב צור | צילום: אבי מועלם
דב צור | צילום: אבי מועלם
הקמפיין הזה אולי המכוער ביותר שהיה. אתה מצטער על דברים שעשיתם?
"מטבע הדברים במהלך קמפיין בחירות יש פעילים ומתח גבוה, אבל השתדלתי לאורך כל הקמפיין לנהל קמפיין נקי וענייני ולדבר על תוכניותיי לעיר ולתושבים. כעת, בסיבוב השני, ניתן להבחין בקלות בהבדל בין הקמפיין שלי לבין הקמפיין של דב צור. אני מפרט תוכניות אופרטיביות לטובת העיר והתושבים ומסביר מה אעשה אחרת, ודב צור בוחר להעליל עליי עלילות בתקווה שזה יעצור את הסחף האדיר לעברי. אני בטוח שהציבור מבחין בהבדלים וזה יתבטא גם בתוצאות בקלפי".