בהמשך להסכם שיתוף הפעולה לסיבוב שני עליו חתמו ארבעת המתמודדים לראשות העיר ערב בחירות, נחתם הסכם קואליציוני בין ליאל אבן זהר ורז קינסטליך. עם חתימת ההסכם, תקרא אבן-זהר לתומכיה לתמוך בקינסטליך לסיבוב השני של הבחירות שיערך ב-13 בנובמבר.
2 צפייה בגלריה
קינטסליך ואבן זוהר. חותמים | צילום: יח"צ
קינטסליך ואבן זוהר. חותמים | צילום: יח"צ
קינטסליך ואבן זוהר. חותמים | צילום: יח"צ
כזכור, בראשית חודש אוקטובר חתמו ארבעה מתוך חמשת המתמודדים לראשות העיר ראשון לציון על הסכם תמיכה זה בזה במידה ואחד מהם יעלה לסיבוב השני מול ראש העירייה המכהן, דב צור. ההסכם כלל את אסף דעבול, דורון אוזן, רז קינסטליך וליאל אבן זוהר.
כזכור בסבב הבחירות הראשון זכתה ליאל אבן זהר, חברת מועצת העירייה, ויו"ר סיעת 'דרך חדשה', ל- 4 מנדטים למועצה, וכ20% מהקולות לראשות העירייה, והפכה לסיעה השנייה הגדולה ביותר במועצת העיר. רז קינסטליך, עלה לסיבוב שני מול צור לאחר שזכה ב- 22%.
בעקבות כך הגיעה השעה לממש את ההסכם שחתמו לפני הבחירות ולהתאחד. גורמים המעורבים בהסכם מסרו שהשניים הסכימו כי נושא מיגור השחיתות יעמוד בבסיס המצע המשותף, וכן נושאים שונים של תכנון ושיפור פני העיר, איכות סביבה, חינוך, צעירים וסטודנטים, גמלאים, בריאות הציבור ועוד, בהתאם לאג׳נדות של הצדדים.
"אני רואה חשיבות רבה בעמידה בהסכמים, ותמיד עומדת מול עיני טובת תושבי ראשון. יחד עם רז נביא להחלפת השלטון, נבטיח שמירת המנהל התקין, שקיפות ושיתוף התושבים. מראש הודעתי שאכבד את ההסכם שלי ואני מתכוונת לדאוג לכך שהחזון המשותף אכן יוגשם. ראשון נצבת היום לפני הזדמנות למנהיגות חדשה בראשות רז קינסטליך, ואני מאמינה כי יחד ניישם את התוכניות החשובות לקידום העיר ולניקיון העירייה", אמרה אבן זהר לאחר החתימה.
2 צפייה בגלריה
קינסטליך, אבן-זהר, דעבול ואוזן. מעמד חתימת ההסכם | צילום: סורין גנות
קינסטליך, אבן-זהר, דעבול ואוזן. מעמד חתימת ההסכם | צילום: סורין גנות
קינסטליך, אבן-זהר, דעבול ואוזן. מעמד חתימת ההסכם | צילום: סורין גנות
"ליאל מוכיחה שוב שהיא נאמנה לדרכה ולהסכמים עליהם היא חותמת. החובה של כולנו היא להיות קשובים לציבור ולהסיר את העננה שמעיבה על עירנו. ביחד עם ליאל ועם שותפים נוספים שיצטרפו בימים הקרובים ל"קואליצית השינוי", נוביל את ראשון לציון לעתיד חדש", מסר קינסטליך.
האם שאר המתמודדים ילכו בעקבות אבן זההר?
על כך אומר קינסטליך הבוקר (ראשון): "אני מקווה כי גם שאר מנהיגי הסיעות קשובים לרחשי הציבור ויצטרפו גם הם לשינוי. במיוחד אני מצפה מאותם אלה שחתמו על הסכם התמיכה בי בסיבוב השני להוכיח שהם נאמנים לדברים עליהם חתמו ואותם הציגו במסיבת העיתונאים. זוהי תחילתה של עידן של פוליטיקה חדשה".