שישה שחקנים חזקים מתמודדים ביניהם על תפקיד ראשות עיריית ראשון לציון. לכן קיימת התכנות גבוהה לקרב צמוד וסיבוב שני לבחירות. ארבעה מבין המתמודדים החליטו להקדים תרופה למכה, כשהמטרה: להביס את דב צור.
3 צפייה בגלריה
קינסטליך, אבן-זהר, דעבול ואוזן. מעמד חתימת ההסכם | צילום: סורין גנות
קינסטליך, אבן-זהר, דעבול ואוזן. מעמד חתימת ההסכם | צילום: סורין גנות
קינסטליך, אבן-זהר, דעבול ואוזן. מעמד חתימת ההסכם | צילום: סורין גנות
לדברי הצדדים, ההסכם נחתם לאחר שבועות של משא ומתן חשאי, ובסיומו נחתם היום (רביעי) הסכם, שבו הארבעה מצהירים כי יתמכו זה בזה, במידה ומי מהם יעלה לסיבוב שני של בחירות מול צור.
במסגרת ההסכם התחייבו הצדדים לסייע לקמפיין של המתמודד/ת המוביל/ה בסיבוב השני, ולתמוך בהתמודדותו/ה על ראשות העירייה מול דב צור. להסכם לא יהיה תוקף במידה והסיבוב השני לא יתקיים מול צור אלא יערך בין חלק מהצדדים לבין עצמם.
ממטות המתמודדים נמסרה ההודעה המשותפת הבאה:
"אנחנו ערים לכך כי הציבור ברובו מאס בשלטון הנוכחי ומבקש לרענן ולהחליף אותו, ושריבוי המועמדים עשוי להקשות על החלפת השלטון עקב הסיכוי לסיבוב שני של בחירות.
לפיכך, החלטנו להקשיב לרחשי ליבו של הציבור, להתגבר על המחלוקות האישיות הקיימות בין חלק מהמתמודדים, לשים בצד ענייני אגו, ולפעול במשותף מתוך אחריות ציבורית לקידום החלפת השלטון שהסתאב.
אנחנו מאמינים שזהו רצונם של מרבית התושבים, בוחרינו, אשר חפצים בשינוי ורענון השלטון, ולכן בחרנו לייצר קואליציית מתמודדים שתביא למהפך המתחייב, ולהבטיח לראשון לציון שלטון נקי יותר".
״כל מה שעמד לנגד עיני זהו בקשת תושבי העיר להתאחד ולהחליף את השילטון הקיים״, אמר אסף דעבול. ״הציבור רוצה מנהיגות חדשה. ריבוי המועמדים מכריח אותנו ללכת לסיבוב שני ומפזר את הקולות ולכן כדאי להתאחד סביב המועמד בעל הסיכוים הטובים לנצח ולקיים את רצון הציבור״, הוסיף דורון אוזן.
״כולנו מאוחדים בדעה שיש להחליף ולרענן את השלטון הקיים. ההסכם הזה נועד להבטיח, מתוך אחריות ציבורית, שככל שיהיה סיבוב שני של בחירות, רצון בוחרינו יתגשם״, הסבירה ליאל אבן-זהר, ורז קינסטליך סיכם: ״ראשון רוצה שינוי וראשון צריכה שינוי. הקואלציה הזו מייצגת את הרוב המכריע של תושבי העיר שאמרו את דברם והיא מבטיחה שעידן דב צור הגיע לקיצו״.
ממטה מוטי עג'מי,שלא נכלל בהסכם נמסר: ״עכשיו הכל ברור: הבחירות לראשות העיר ראשון לציון הן רק בין מוטי עג׳מי לדב צור. כל יתר המועמדים חתמו ביניהם על הסכם הדדי שבו הם מבקשים להבטיח להם את תפקיד הסגן והם לא חושבים שהם מסוגלים לנצח ולנהל את העיר. עג׳מי הוא המועמד המוביל, והוא זה יקבע וינווט את הרכב הנהלת העיר מיד לאחר שיבחר".
3 צפייה בגלריה
מוטי עג'מי | צילום: יח"צ
מוטי עג'מי | צילום: יח"צ
מוטי עג'מי | צילום: יח"צ
ממטה דב צור נמסר בתגובה:
"העסקה בין רז, אוזן, דעבול וליאל מוכיחה מעל לכל ספק סביר עד כמה מסוכן להפקיר את ראשון בידי חבורה של עסקנים. כל הסקרים שנעשו מוכיחים מעל לכל ספק שאיש מהם לא יהיה ראש עיר. הניסיון ליצור חזית של סחטנות פוליטית לא תועיל. החבירה עם דעבול היא ההוכחה ניצחת שלא טובת העיר מעניינת אותם, אלא טובתם האישית, הג'ובים והשכר. אני יכול להרגיע את תושבי ראשון לציון: הקומבינה הזו לא תעבוד. הניסיון להסתיר את הדיל המסריח מעיד על חותמיו".
3 צפייה בגלריה
דב צור | צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
דב צור | צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
דב צור | צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי