השבוע התפרסמה ההחלטה על ביטול הניידות המצלמות, וכבר, לפי גורמים במערכת הפוליטית, החלו חילוקי דעות בין חברי המועצה בשאלה מי היה הראשון שראה את הנולד וביקש לבטל את הניידת למען טובת התושבים. ריח בחירות כבר באוויר.
"יש מי שמנסה לגזור קופון על ההחלטה בזמן הקצר עד הבחירות", כך טוענים הבוקר (ד') גורמים במערכת הפוליטית המקומית. יש לציין שעד לביטול ההחלטה עוד ניסו רבים מהם להסביר עד כמה חשובה הניידת המצלמת לטובת השמירה על הסדר, אך עם הביטול, התהפכו היוצרות.
כתב "מיינט ראשון" ניסה להתחקות אחר שורשי ההחלטה והיוזמות לביטול הניידת, ולהלן הממצאים.
הראשון לפרסם את דבר הביטול היה מחזיק תיק הביטחון, רז קינסטליך, שציין שהיה חלק מההחלטה על הביטול. גם חבר המועצה, לשעבר סגן ראש העירייה וכעת מתמודד לראשות העירייה, דורון אוזן, זקף, את ההחלטה לזכותו.
זמן קצר לאחר מכן פרסם ראש העיריה, דב צור, הודעה שעל פיה הוא היה זה שהחליט לבטל את היוזמה, ואליו הצטרף חבר המועצה, איל מושיוב, שפרסם פוסט ובו טען שצור הינו האחראי העיקרי להחלטה על ביטול הניידת.
התחקות מעט אחורה מלמדת שהראשון לדרוש את ביטול המצלמות דווקא לא היה חבר קואליציה, אלא חבר המועצה, מאיר עקיבא, מהאופוזיציה שהעלה את הדרישה בישיבת מועצה, אך הצעתו נדחתה.
המסקנה היחידה מכל אלה היא שמערכת הבחירות מתחממת, ויתכן שמאחורי הקואליציה הנראית מאוחדת, כבר החלו סדקים. ככל הנראה צפויות עוד הפתעות בתקופה הקרובה.