רגע לפני שהשנה האזרחית מסתיימת ומתחילה שנה אזרחית חדשה, יתקיים בסוף השבוע הקרוב (שישי-שבת, 27-28.12.19) אירוע חובק אומנויות, הפתוח לקהל הרחב ללא תשלום. האירוע יתקיים בסימן "התחלות חדשות" ויכלול מופעי מוזיקה, מחול, אופרה, תיאטרון לילדים, סיורים, מפגשי אמן וסדנאות שיעוררו לחיים את העיר ההיסטורית ויתקיימו במבני המושבה שהוקמו בימיה הראשונים ועברו תהליך שימור. בין האירועים יתקיימו סדנת קומיקס והצגה לילדים, מופע פסנתר של נורית גלרון, כיתת אמן עם הזמרת נרקיס, מפגש מרתק עם בלוגרית האוכל לייזה פאנלים, מופע מחול של יענקלה פליצר, מיצגי פרפורמנס ועוד.
2 צפייה בגלריה
עודד צדוק. צילום: נעמה פלוקסמן
עודד צדוק. צילום: נעמה פלוקסמן
עודד צדוק. צילום: נעמה פלוקסמן
ביום שישי 27.12 יתקיימו במוזאון ההיסטורי פעילויות המותאמות לילדים. בשעה 11:00 תוצג ההצגה "סיפורים לצלילי הקשת" של תיאטרון הקרון (בתשלום) ולאחר מכן בשעה 12:00 תחל סדנת קומיקס בהדרכת האומנית קרן שפילשר "משהו מתחיל עכשיו".
ביום שבת 28.12 יתקיימו אירועי הפסטיבל החל מהשעה 19:00 בערב. במוזיאון ההיסטורי יתקיים בשעה 20:00 מופע פסנתר של נורית גלרון ויבוצעו מספר שירים על ידי שחר אבן צור ובשעה 22:00 תתקיים כיתת אמן עם הזמרת נרקיס. בנוסף יתקיימו במוזיאון שתי הופעות נוספות, הופעה של הזמרת והאומנית הבינלאומית נטלי וואמבה, "פתיחה להתחלה חדשה" - מוסיקת גרוב אלקטרונית חובקת עולם בשעה 22:00 , והופעה של האמן יוני שלזינגר שישיר שירי ביטלס ולהקות נוספות.
בשעה 21:30 יתקיים בבית יד לבנים מופע אופרה "קול ההתחלות" בו תיטולנה חלק סולניות האופרה הישראלית אשר תבצענה אריות של תקווה, חיוך והתחלות מרגשות מתוך האופרות הגדולות, מכרמן ועד לה בוהם. מופע האופרה יתקיים בניהולה המוסיקלי של יעל קרת.
2 צפייה בגלריה
נרקיס. צילום: טל עבודי
נרקיס. צילום: טל עבודי
נרקיס. צילום: טל עבודי
לצד מופעי המוזיקה יערכו ברחבי העיר ההיסטורית סיורים, מפגשים עם מובילי דעת קהל, מופעי מחול, וידאו ארט ומיצגי פרפורמנס אינטראקטיביים ובנוסף ייפרס בגלריה העירונית מתחם לונה מיינד - מתחם טכנולוגי אינטראקטיבי של התיאטרון האלטרנטיבי שלומי. במוזאון ראשון לציון יתקיימו שני מפגשים, מפגש עם בלוגרית האוכל לייזה פאנלים, "התחלה חדשה מהבית" ומפגש עם הצייר והאוצר, יונתן הירשפלד שיספר על עבודת הנעורים של המאסטרים הגדולים. בנוסף יתקיים מפגש עם המשורר רוני סומק ״ בחדר הלידה של השירה״ - במפגש משתף רוני סודות מתחילת דרכו וכן יקרא וידבר על התחלות בשיריו ושירים של אחרים. גם הרקדן והכוריאוגרף יענקלה פליצר יופיע במוזאון קטעי מחול מתוך עבודתו החדשה ZERO אשר מציגה את השפעת תרבות הפופ על חיינו. בגלריה העירונית יתקיימו שני סיורים מודרכים בתערוכת הפיסול ובתערוכת הציור והרישום.
הכניסה לכל האירועים הינה חופשית, למעט הצגת הילדים שהכניסה אליה הינה בתשלום סמלי של 20 שקלים.