כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
1 צפייה בגלריה
מעיין כיסמריו
מעיין כיסמריו
מעיין כיסמריו
(צילום פרטי)
אחת המתנדבות היא מעיין כיסמריו (29) מראשון לציון. "תמיד הייתי סגורה בתוך עצמי, לכן רציתי לעשות משהו שונה ואחר – ולהיות ליצנית", היא אומרת. "יום אחד ראיתי את השלט של עמותת 'שמחת הלב' על אוטובוס והחלטתי ללכת על זה. אני לא מתחרטת לרגע כי זה שינה אותי והפך אותי למי שאני היום".
את ימי הקורונה מבלה כיסמריו, כמו כולם, בבית. "כמובן שקשה לי בלי להיות ליצנית במקומות שאני הכי אוהבת, לכן הצטרפתי למיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך". אני מדברת בשיחות וידאו עם ילדים ומבוגרים, פשוט כדי להעלות להם חיוך על הפנים ברגעים הקשים האלה".
בשבוע שעבר ניהלה מעיין שיחה עם קשיש בן 90 שמתגורר לבדו. דיברתי איתו, הקשבתי לו, ובסיום השיחה הוא אמר לי, 'תודה שהעלית לי חיוך, עשית לי את היום'. זה פשוט ריגש אותי עד דמעות".
למעיין גם יש טיפ להעלאת המורל: "המוטו שלנו, הליצנים, הוא: just give a smile. אז זה מה שכדאי לעשות בימים אלה: פשוט תחייכו".
מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.