בכל פעם ששעריו של היכל התרבות בראשון לציון נפתחים, מתמלאים האולמות ביוזמות חדשות, מפתיעות וייחודיות, שגורמות לקהל להצביע ברגליים. זה לא רק האסקפיזם שנחוץ לכולנו בימים המאתגרים שאנו חווים; אלה לא רק הבחירות המוקפדות והתמהיל המדויק של הרפרטואר. כן, יש כאן משהו מעבר: היכל התרבות מצליח ליצור חיבור מיוחד בין תרבות, קהילה וחברה. היכולת לקרוא במדויק את צרכי הקהלים השונים יוצקת אל תוך האולמות את הערך המוסף שהופך כל אירוע תרבותי לחוויה שנשארת, גם אחרי שהאורות כבים.
4 צפייה בגלריה
היכל התרבות מאיר ניצן ראשון לציון
היכל התרבות מאיר ניצן ראשון לציון
היכל התרבות מאיר ניצן ראשון לציון
(צילום: אבי קקון)

הקול הישראלי: פסטיבל ראשון


פסטיבל ראשון, חמישה ימים של שכרון חושים מוזיקלי, הוא נקודת ציון קבועה – לא רק בלוח השנה של חג הסוכות, אלא גם בלוח השנה התרבותי של ישראל. לאורך 36 שנים הוא מצליח להוות מגדלור של איכות אמנותית, שעושה כבוד ליצירה הישראלית. הפסטיבל מעלה על הבמות זמרים, להקות, תזמורות, נגנים ויוצרים מוכשרים, צעירים לצד ותיקים, ומייצר חיבורים מוזיקליים מקוריים בלעדיים לפסטיבל.
השנה יציין פסטיבל ראשון 60 שנות יצירה לבעז שרעבי, בעל הקול החד פעמי, ששיריו מהווים חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. גלי עטרי, ישי ריבו, מוש בן ארי יבצעו לצידו את להיטיו מכל הזמנים והתקופות, בערב שכל כולו הפקת מקור ייחודית וחד פעמית לפסטיבל.

4 צפייה בגלריה
בועז שרעבי
בועז שרעבי
60 שנות יצירה לבעז שרעבי
(צילום: אילן בשור)

שרית חדד תבצע את הקלאסיקות האהובות ויהורם גאון ינעל את סיבוב ההופעות שלו בהיכל עם ביצועים מרגשים לשיריו. מופעים משובחים נוספים יעלו עם חיבורים יוצאי דופן בין שלום חנוך שיארח את שלומי שבן; מירי מסיקה שתארח במופע סוחף את ריקי גל; ודני סנדרסון, מחלוצי הרוקנ'רול הישראלי, שישיר, יצחיק, ירגש ויארח את מזי כהן.
כמו בשנים קודמות, תבלוט נוכחותן של הנשים בפסטיבל, ובכ-80 אחוז מאירועים החוצות הפתוחים לקהל יופיעו נשים, ביניהן אודיה, ענבל ביבי, זהבה בן ועוד.
פסטיבל ראשון, חוה"מ סוכות, 19-22 באוקטובר. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

ניפגש בחמש: תה אטרון


הרעיון הייחודי הזה, שחולל מהפכה בתרבות הבילוי של בני הגיל השלישי בראשון לציון, זוכה להיענות ולהצלחה גדולה, מה שמוביל לפתיחתה של סדרת "תה אטרון" נוספת, המארחת את הקהל בשעות אחר הצהריים.

4 צפייה בגלריה
תה אטרון
תה אטרון
תה אטרון
(צילום: אבי קקון)

הסדרה, שהפכה למגנט חברתי לאוכלוסיה המבוגרת בעיר, כוללת ארבע הצגות בפורמט ייחודי להיכל: בשעה חמש מתכנסים למפגש חברתי, עם תה, עוגיות ושיחה מקדימה עם יוצר, ובהמשך עולה ההצגה.
בין ההצגות שיוצגו השנה בסדרה: נעמי ונורמה, חתונה מאוחרת ועוד.

4 צפייה בגלריה
ההצגה חתונה מאוחרת
ההצגה חתונה מאוחרת
ההצגה חתונה מאוחרת
(צילום: סטודיו אילן בשור)

למה לשבת אם אפשר לזוז: הצגות פעילות


מה יכול להיות טוב יותר מהצגת ילדים איכותית אחר הצהריים? בהיכל התרבות מצאו את התשובה: הצגה פעילה משולבת לכל המשפחה. הבילוי שכבש את לב הילדים וההורים מציע - במחיר הכרטיס - בילוי אחר צהריים וזמן איכות משפחתי, הכולל גם פעילויות מקדימות חווייתיות, תנועה, סדנאות, הפעלות, משחקייה ודמויות שטח.
הרפרטואר - מתיאטרון אורנה פורת ותיאטרון השעה – הוא מובחר ומשובח, וגם בעונה הקרובה רוכזו מיטב הצגות הילדים, ביניהן "הקוסם מארץ עוץ", "כובע קסמים" ,"פרפר נחמד" ו"אגדת המלך שלמה ומלכת שבא".
לרכישת מנוי / כרטיסים: 3701*. קישור לאתר האינטרנט.

מטפחים יצירה ישראלית: ההצגות של ההיכל


בכל עונת מנויים חדשה, כשבהיכל התרבות בונים את תמהיל ההצגות, מקפידים כאן על דיוק מיטבי מכל העולמות, זיקוק המובחר מכל הטעמים והגשת עונה מקורית ומעוררת השראה.
גם עונת המנויים הקרובה, בעיצומה של התקופה המאתגרת שכולנו חווים – תמשיך לטפח את התרבות הישראלית, לפרגן ליצירה הישראלית וליוצרים והכותבים הישראלים ולקדם את מפעל המנויים האדיר.
מחדשי המנוי השנתי קיבלו מתנה לבחירתם: מופע של חוה אלברשטיין או יהורם גאון.

בקרוב: בית לכישרונות מקומיים


בימים אלה שוקדים בהיכל על חזון חדש, שקורם עור וגידים: האודיטוריום בקומה מינוס 1 עתיד להפוך למרכז ייחודי של אמנויות במה ותרבות יוצרת ויאפשר ללהקות מקומיות ולכישרונות מקומיים להביע את יכולותיהם בתחומי יצירה מגוונים.
ולא רק זה: גם הרחבה החיצונית של היכל התרבות עוברת מתיחת פנים מרעננת. השיפוץ נמצא בישורת האחרונה, ובקרוב יוכלו כל תושבי העיר בני כל הגילאים ליהנות בה מאירועי תרבות תחת כיפת השמיים - ללא תשלום.
בשיתוף היכל התרבות מאיר ניצן ראשון לציון

פורסם לראשונה: 18:40, 12.08.24