שמחה לחזור לעבוד: אלכסנדרה ירמצ'נקו, תושבת ראשון לציון, העובדת בתור אחות בקופת חולים מכבי בשכונת נאות רחל בחולון, הרגישה לפני כחודש שמשהו אינו כשורה. התשובה לקורונה הייתה חיובית, ושש אחיות נוספות במרפאה נשלחו מיידית לבידוד. השבוע היא כבר יכולה לחייך.
1 צפייה בגלריה
אלכסנדרה ירמצ'נקו
אלכסנדרה ירמצ'נקו
אלכסנדרה ירמצ'נקו
(צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
"ב-1 לאפריל הרגשתי שיש לי תסמינים לא ברורים שאני לא אמורה להרגיש בתור אחות שעובדת בקהילה. היו לי כאבי שרירים, חולשה וצמרמורת אבל לא חום או תסמינים אחרים שמאפיינים קורונה. אבל בגלל שלא הרגשתי טוב החלטתי לבקש להיבדק"., מספרת ירמצ'נקו.
כעבור שלושה ימים הגיעה התשובה - חיובית לקורונה. "בעקבות המחלה שלי, שש אחיות נאלצו להיכנס לבידוד, אבל חשוב להבין שבזכות זה שכולנו חבשנו מסכות אף אחת לא נדבקה, וזה מוכיח את החשיבות של חבישת המסכות", היא מספרת. "כשהבנתי שעוד אחיות צריכות להיכנס לבידוד היו לי רגשות אשם. אבל עוד קודם לכן ניסיתי להיזכר באיזה חולים פגשתי, וכמה מהם בקבוצות סיכון. התחושה שלי הייתה שעשיתי עוול לאנשים, שנאלצו להיכנס לבידוד, למרות שהיו אחיות שדווקא הודו לי שבזכותי הן קיבלו חופש", היא מחייכת.
"מה שמעניין הוא שהבן שלי בן ה-11 שהיה צמוד אלי יצא שלילי בבדיקה וזה מעניין כי זה מוכיח שילדים לא נדבקים בקלות מהמחלה או שהוא חלה והחלים בלי לדעת בכלל שהוא היה נשא של הנגיף", היא מוסיפה.
השבוע, לאחר שבועות של הסגר, חזרה ירמנצ'נקו לעבודתה בקופת חולים מכבי בחולון, "החזרה לעבודה הייתה מדהימה. לחזור לעבוד ולהיות בעניינים זה דבר שממש חיכיתי לו".
השתנה משהו במרפאה מאז שעזבת?
"הדאיג אותי לגלות שאין כמעט עבודה בקהילה. זה אומר שאנשים לא מגיעים אלינו כי כנראה חוששים. גם חולים כרוניים שאמורים לקבל טיפול שוטף, וזה עלול להיות מסוכן. אף אחד לא סופר כמה אנשים מתו בגלל הקורונה מבלי שהיו חולים בה, ולדעתי אם יבדקו יגלו שזה נתון מחריד. אז אני מבקשת, וזה מאוד חשוב: מי שצריך לקבל טיפול שלא יישאר בבית, ויגיע אלינו מבלי לחשוש".