מקרה נוסף של תחלואה בנגיף הקורונה נתגלו בראשון לציון הפעם מדובר במקום אסטרטגי ובעייתי- בית האבות דיור מוגן עד 120 שנמצא ברחוב סמילנסקי. על פי הדיווח, עובדת ניקיון בבית אבות בראשון לציון נדבקה בנגיף. בתחילה היה חשש שגם אחת הדיירות נדבקה, אך לאחר בדיקה התברר שהיא שלילית.
1 צפייה בגלריה
בית האבות בראשון לציון. דאגה במשרד הבריאות
בית האבות בראשון לציון. דאגה במשרד הבריאות
בית האבות בראשון לציון. דאגה במשרד הבריאות
(צילום: דוברות ההסתדרות)
במכתב שנשלח למשפחות הדיירים במקום על ידי ההנהלה נכתב: "הבוקר קיבלנו עדכון מבית חולים אסף הרופא שמטופלת שהתה במחלקה התומכת בבית, והועברה על ידינו לפני יומיים לאשפוז בבית החולים לקתה בנגיף הקורונה. היא מטופלת בהתאם בבית החולים".
בבית האבות פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות ויעדכנו את המשפחות בצעדים הנוספים שיינקטו.
נכדתה של אחת הדיירות, דנה נאור, הגיבה לדיווח: "בימים המטורפים האלה קמנו להודעה מפחידה מאין כמוה: התגלה מקרה של קורונה בדיור המוגן שבו מתגוררת סבתי דיור מוגן עד 120 בראשון לציון. ולא סתם בדיור המוגן, אלא במחלקה התומכת - מחלקה שמיועדת לקשישים.ות שזקוקים לתמיכה נקודתית יוצאת דופן.
"סבתא שלי, בטי, נפלה לפני מספר שבועות בטיול משפחתי ושברה את הכתף ועברה להתגורר במחלקה התומכת. אז אתמול הודיעו שאחת המטופלות היא נשאית של קורונה והיום הודיעו שאחת מעובדות המשק נדבקה. אנחנו במירוץ נגד הזמן.
"המחלקה הפכה לזירת בידוד (סגרו פיזית את הדלתות) וכל הקשישות.ים והעובדות שבדיור המוגן ממתינות כרגע שמשרד הבריאות יואיל לאשר שם בדיקות קורונה לכולם. אתן קולטות? מעל 200 קשישות ועוד עשרות נשות צוות, נמצאות בסיכון אדיר להידבקות כי עדיין לא התקבל האישור.
"כולנו בהסגר, הכלכלה משותקת ואנשים איבדו את פרנסתם - והכל כדי להגן לכאורה על האוכלוסיות המוחלשות ביותר, הקשישים והקשישות שבסיכון גבוה מאוד - אז למה לא מאשרים כבר בדיקות וטיפול דחוף במוקד ההדבקה בעד 120 ראשון לציון?".
חיים אונגר שאמו מתגוררת במקום זועם גם הוא על ההחלטה שלא לבדוק את הדיירים סיפר: "אמי בת ה-92 סגורה יחד עם המטפלת שלה בחדר. זה מטריד אותה, היא אחרי אירוע לבבי וזה מפחיד. לא אומרים לנו שום דבר מלבד ההודעות שקיבלנו מהם. יצא לי לדבר עם העובדת הסוציאלית ואני לא מצליח להבין את השיקולים למה לא באים לבדוק אותם. משאירים אותם סגורים במחלקות צמודות אחת לשנייה, אין נכנס ואין יוצא ואנחנו דורשים לעשות בדיקה לכולם. לנו אמרו שאין מה לבדוק וזה ממש לתת לאנשים למות".
מ'עד 120 הבית בראשון לציון' נמסר:
אנחנו מבקשים להודות למשרד הבריאות על החלטתו לבצע בדיקות של דיירי ועובדי הבית בראשון לציון. קיבלנו אישור עקרוני טלפונית וכעת אנו פועלים בדחיפות לתיאום המועד וביצוע. הבדיקות. אין לנו ספק שמכבש הלחצים שהפעלנו על כל הגורמים הרלוונטיים באשר הם, נשא פרי!
המאושפזת במחלקת התמיכה שהועברה לבית החולים אסף הרופא מאחר וחשה ברע, נמצאה שלילית לנגיף. בבית בראשון לציון אובחנה עד כה רק עובדת משק בית בנגיף הקורונה.
במהלך מיידי דיווחנו לכל הגורמים הרלוונטיים בנחישות ובהם משרד הבריאות, משרד הרווחה, דיירי הבית, בני משפחותיהם, צוות העובדים ועיריית ראשון לציון. אנחנו ממשיכים ומעדכנים במיידיות ובשקיפות על כל התפתחות את כלל הקהלים הרלוונטיים . הפעולות הפנימיות אותן נקטנו, כללו העברה לבידוד של כל הדיירים והצוות של המחלקות התומכת והסיעודית.
על פי דרישתנו אז החליט משרד הבריאות לבצע מספר בדיקות מצומצם רק לחלק מהמאושפזים ולצוות שפועל במחלקות המצוינות. נוכח כך, ותוך הבנה של נחיצותן של הבדיקות במיידי כמו גם שהזמן הוא קריטי פנינו אמש בכתב ובעל פה לשר הבריאות יעקב ליצמן, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, לרופאה המחוזית ד"ר עפרה חבקין לראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, למנכ"ל משרד הרווחה אביגדור קפלן, לציפי נחשון גליק, ראש אגף אזרחים ותיקים במשרד הרווחה ולמנהל תחום הדיור המוגן במשרד הרווחה שלומי בר לב. כאמור היום )יום ב'( קיבלנו אישור טלפוני לקיום הבדיקות ואנו פועלים לקיימן בהקדם האפשרי. אנחנו ממשיכים ונוקטים בכל הפעולות והאמצעים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות ומעבר לכך. כעת אנו ממתינים לתאום מהיר לעריכת הבדיקות.
בנוסף לבדיקות אותן נקיים במיידי, כצעד מניעתי נוסף, החלטנו להכניס לבידוד דירתי את דיירי הבית בראשון לציון. ההנהלה וצוות העובדים של הבית בראשון לציון פועלים באחריות ובמחויבות מלאה כלפי דייריו וצוות העובדים שלו, כמו גם כלפי בני המשפחה של הדיירים שדאגתם להוריהם האהובים ברורה לנו".