המלחמה נגד הקורונה מעלה הילוך בעיר: על רקע התפשטות נגיף הקורונה, צמח מספר המקומות שבהם עברו או שהו חולי קורונה בראשון לציון.
לאור זאת, תחל עיריית ראשון לציון בשיתוף תחנת כבאות אזורית ראשון לציון, משטרת ישראל והחברה לביטחון, במבצע חיטוי במוקדים בהם עברו או שהו חולי נגיף הקורונה. כידוע, מחקרים בעולם סבורים שהנגיף שורד במשך ימים על משטחים מסוימים. כזכור, השבוע החלה העירייה בחיטוי תחנות האוטובוס, הספסלים והמרחב הציבורי בכניסה לתחנת הרכבת משה דיין, אזור בו עבר או שהה חולה מאומת בנגיף.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה
(צילום: דוברות העירייה)
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "התחלנו בפעולות חיטוי על מנת לצמצם עד כמה שניתן את פוטנציאל ההדבקה. יחד עם זאת אני מפציר בתושבים להישמע להנחיות ולהימנע מלצאת למרחבים הציבוריים. כמו כן, הנחיתי את פקחי החברה לביטחון לסייר ברחבי העיר ולמנוע התקהלויות".
לקראת מבצע החיטוי הרחב שיחל מחר, מבקשת העירייה מהתושבים ובעלי העסקים לפנות רכבים וציוד באזורים שיפורטו בהמשך לשם יעילות החיטוי. לפני תחילת החיטוי תחסום ניידת החברה לבטחון את המעבר לאזור החיטוי ובאמצעות מערכת כריזה יבקשו הפקחים לשמור מרחק מהאזור לפחות למשך שעתיים.
החיטוי יתבצע על ידי שני צוותי לוחמי אש באמצעות רכבי כיבוי. כיוון שבשעת החיטוי, על התושבים להסתגר בבתיהם, הוא יחל משעה 22:00 ועד לפנות בוקר בכדי לא לפגוע ביציאה לשירותים חיוניים ובפעילות עסקים כמו מרכולים, ירקנים, תחבורה ציבורית ועוד.
חשוב להדגיש, החיטוי אפקטיבי באזורים נגועים ו/או חשודים ככאלו, ככל שיעבור אדם עם הנגיף לאחר החיטוי במקום, האזור ישוב לבעל פוטנציאל הדבקה מחדש. העירייה תקיים מעקב אחרי החקירות האפידמיולוגיות שמקיים משרד הבריאות אחר כל חולה מאומת, ובהתאם תבצע חיטוי באזור המדובר. מחר יחל החיטוי באזור משטרת ראשון לציון, מבנה מד"א, בית חולים אסותא, בית אבות אחוזת ראשונים ותחנות ההסעה ברחוב הרצל.
פורסם לראשונה: 07:21, 22.03.20