דווקא בימים בהם חשוב במיוחד לשמור על ניקיון והגיינה קיבלו עובדי הניקיון שעובדים ברחובות ראשון לציון הודעה, ולפיה חלקם יצטרכו לצאת למספר ימי חופש וייתכן כי בקרוב אף יוצאו לחל"ת. הרקע להודעה: צורך להוריד במספר השעות שלהם לאור העובדה שיש פחות אנשים ברחובות ולכן גם פחות לכלוך.
1 צפייה בגלריה
(עובד תברואה, פינוי אשפה, צילום: גיל לרנר)
"היום המנהל שלי קרא לי לשיחה ואמר לי שאני צריך להישאר בבית לימים הקרובים והם עדיין לא יודעים אם זה יהיה על חשבון ימי חופש או שזה ימשיך ויתארך למה שהם קוראים חופשה ללא תשלום" סיפר אחד מוותיקי עובדי ניקיון הרחובות בעיר. "אני באמת לא יודע מה לעשות. לאחרונה החסרתי מהעבודה בגלל חופשת מחלה שנאלצתי לקחת ובגינה לא קיבלתי תשלום ומלא ועכשיו אני אצטרך לצאת לחופשה שגם ממנה אני לא אקבל את מלוא המשכורת. אני באמת מודאג מהמצב כי יש לי משפחה לפרנס ויש אי וודאות". הוא אומר בדאגה.
בעירייה אישרו זאת, ואמרו: "חשוב לציין שהעירייה ממשיכה לפעול רגיל מבחינת השמירה על סדר וניקיון אבל אכן יש צמצום בכוח האדם, זאת מהסיבה שיש פחות תנועת אנשים ברחוב ובכבישים ולכן יש גם פחות עבודת ניקיון. מעבר לכך אנו דואגים ושומרים על שלומם של העובדים שצריכים לעבוד במתוכנת חירום ועם הגבלות".