ליאור תכנן לטוס לירח דבש קצר עם זוגתו אורנית לרודוס. הם פנטזו על טברנות טובות, אוזו וחופי ים זהובים.
החדשות והתמונות על השריפות ביוון, שהתפשטו לאיים נוספים, ותמונות התיירים המפונים מבתי המלון, שינו להם מן הסתם את התוכניות. במקום לנסוע לכיוון שדה התעופה, הם ביקשו לבטל את החופשה, בתקווה לאלטרנטיבה של ים מרגיע וקוקטיילים מרעננים ביעד אחר.
1 צפייה בגלריה
השריפות ברודוס. התיירים פונו
השריפות ברודוס. התיירים פונו
השריפות ברודוס. התיירים פונו
(צילום: GIOTA LOTSARI, EPA)
להפתעתם, חברת התעופה סירבה והודיעה לליאור שהטיסות ממשיכות כרגיל. החברה אמרה שהיא עוקבת אחר המצב ושיש ישראלים רבים שמבקשים לחזור, כך שתמשיך לטוס לשם ובחזרה. וכך, למעשה, ליאור ואורנית נאלצו לשלם על חופשה שכלל לא התקיימה.
מה עושים? עו"ד אמיתי כדר מהמועצה לצרכנות מזדהה עם עוגמת הנפש של ליאור, אבל אומר: "חוק הגנת הצרכן קובע שעל פניו, יום לפני הטיסה לא ניתן לבטלה ולקבל השבה לפי חוק שירותי תעופה, לכן בני הזוג לא זכאים להחזר כספי, משום שמדובר במקרה שלא בשליטת החברה.
"העובדה שהטיסות יוצאות באופן סדיר ולא בוטלו לא מסייעת לצרכנים במקרה הזה, בעיקר אם צרכן הזמין את הטיסה בעצמו שלא במסגרת חבילה. ככל שמדובר בעסקת חבילה של טיסה ומלון באיזור השריפה, נראה כי קיימת אפשרות לזכות הצרכנים בטענת סיכול".
קבלו טיפ: מומלץ תמיד לעשות ביטוח נסיעות שיכול להציל לפחות חלק מהכסף. אם מדובר בחבילה שנרכשה מסוכן, כדאי לנסות ולהחליף את היעד או את התאריך.

חיים בסרט


דורון רצה ללכת עם נכדיו נינה ואדם לסרט בקניון. כצרכן נבון, וכדי למנוע את ויכוחי "סבא תקנה לי", הוא הצטייד מראש בבקבוקי מים, חטיפים וכריכים. כשהגיע לאולם, הסדרן בכניסה אסר עליו להכניס את המזון ונתן לו שתי אפשרויות: לזרוק או לאכול מחוץ לאולם.

קראו גם:

מה עושים? "למועצה לצרכנות מגיעות תלונות רבות על איסור הכנסת מזון", אומר עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות. "צרכנים מגיעים לסרט לעיתים עם מגשי פיצה, פלאפל וצ'יפס, ואז הצדק עם הסדרן.
התיקון ל"חוק הפופקורן" אוסר על בתי הקולנוע ומגרשי הספורט למנוע הכנסת שתייה ומזון לתחומם, והחוק קובע כי ניתן להכניס אוכל לאולם, כל עוד הוא נמכר במזנון במתחם. כלומר, אם הבאתם מוצרים זהים לאלו שנמכרים בבית הקולנוע עצמו, הסדרן חייב להתיר את הכנסתם. הבאת פופקורן ומים מהבית לא רק מותרת, אלא מסייעת לכולנו להילחם ביוקר המחייה ולעבור את הקיץ בשלום.
קבלו טיפ: באתר עלות הכרטיס גבוהה ב-5 שקלים לכל כרטיס, לכן מומלץ להקדים בכמה דקות קודם ולקנות כרטיס בקופה.