איך מחברים צעירים ובעלי עסקים בתקופת הקורונה? מיזם חדש של עיריית ראשון לציון עושה את העבודה. אתם בני 13-40? אז הכתבה הזו היא עבורכם.
לא מעט צעירים ובני נוער מצויים במצוקה כלכלית בעידן הקורונה, בשל הסגרים, קשיים כלכליים ושוק התעסוקה הדועך. מספר אייל אלוני (17.5), תלמיד כיתה יב' בגימנסיה הריאלית בעיר: "בשכבה שלי אחוז בודד של בני נוער עובדים, ואני מחפש כבר תקופה ארוכה עבודה ולא מוצא". לדבריו, הוא ובני גילו מחפשים כל הזמן פתרונות להוזלת עלויות.
2 צפייה בגלריה
אייל אלוני
אייל אלוני
אייל אלוני
(צילום: דוברות עיריית ראשון לציון)
אויטה גיטוביץ' (23), סטודנטית תושבת העיר, מספרת שמצב הסטודנטים דומה. השוק שהיה מעסיק סטודנטים דומם כרגע ורבים מהם מוצאים עצמם בקושי כלכלי. "סטודנטים במיוחד בתקופה הזו סובלים מחוסר כסף, זו תקופה מאוד קשה", היא מסבירה ואומרת שבחרה כמו צעירים רבים אחרים לחפש פתרונות בדמות הטבות והנחות.
2 צפייה בגלריה
אויטה גיטוביץ'
אויטה גיטוביץ'
אויטה גיטוביץ'
(צילום: דוברות עיריית ראשון לציון)
עיריית ראשון לציון זיהתה את הצורך של הנוער והצעירים בנושא, ומנגד ראתה גם את מצוקת בעלי העסקים בעיר. הפתרון? חיבור שמתאים לשני הצדדים.
העירייה הובילה לאחרונה מהלך באמצעות אגף הנוער והצעירים של הוצאת כרטיס צעירראשון+, אותו צעירים מגיל 13 ועד 40 יכולים להוציא בחינם דרך אתר האגף. מחזיקי הכרטיס מקבלים הטבת הצטרפות וגם נהנים לאחר מכן מהטבות בבתי עסק רבים ברחבי העיר.
בזמן הקצר שחלף, נרשמו כבר למעלה מ-2,000 בני נוער וצעירים בעיר ולקחו את הכרטיס שלהם. ההרשמה לכרטיס החדש נעשית חינם ומתאפשרת על ידי מילוי טופס באתר האינטרנט של אגף נוער וצעירים בעירייה.
אילו עסקים בראשון לציון נותנים את ההטבות? באתר ניתן לראות רשימה שלהם, ובין היתר ניתן למצוא חנויות סלולר, חדרי בריחה, מורי נהיגה, עסקי אוכל, אופנה, פנאי ובעצם כל מה שמעניין היום צעירים ומשפחות. מימוש ההטבה - עם הצגת הכרטיס בבית העסק.
אויטה, מה דעתך, זה פתרון טוב לסטודנטים?
"אני חושבת שזה חשוב לעודד צריכה מקומית, ובעיניי שני הצדדים מרוויחים".
בשיתוף עיריית ראשון לציון
פורסם לראשונה: 12:01, 09.12.20