עובדים מהבית

מיכל גרינברג פוקס, מעצבת פנים, נס ציונה

"התקופה של הסגר מתאפיינת בעלייה בצורך בפינות וחללי עבודה ולמידה בבית", מסבירה המעצבת מיכל גרינברג פוקס מנס ציונה. "השהות בבית גברה, ואנשים שעשו שיפוצים ורצו בהתחלה פינת עבודה אחת לפתע הבינו שהם צריכים שתיים. גם המחשבים נכנסו לחדרי הילדים".
3 צפייה בגלריה
מיכל גרינברג פוקס
מיכל גרינברג פוקס
מיכל גרינברג פוקס
(צילום פרטי)
לדברי גרינברג פוקס, כעת כשאחד מבני הזוג או אף שניהם עובדים מהבית, השתנו הצרכים הכלליים בבית, למשל הצורך להתפנק בבית ולאו דווקא לסדרו לאירוח. "לפתע יש דגש על המטבח כי מבשלים יותר, וחללים פרטיים תופסים יותר חשיבות. בסופו של דבר כשעושים שיפוצים משמעותיים הצרכים הם לטווח הרחוק ואנשים לא ישפצו בלי לחשוב מה יהיה אחרי הקורונה, אבל כיום כבר ברור שגם אז כנראה שהעבודה מהבית תהפוך להיות חלק מהשגרה שלנו".
טיפ לימי הקורונה: "להשתדל ככל האפשר לשמור על הסדר בבית, הוא עושה שקט כשאנחנו בטרפת. לחשוב על פתרונות אחסון. בלגן מגדיל את תחושת החנק וכדאי להקפיד לשמור על הסדר בבית ולא לוותר לעצמנו בסוף היום".

מתחזקים לבד את הגינה

רונן נטלי, בעל חברת גינון, ראשון לציון

"הכלל הכי חשוב כדי לשמור על צמחייה וגינה מטופחות הוא התחזוקה השוטפת", מסביר הבעלים של חברת "הפרח בגני", רונן נטלי מראשון לציון. "מי שאוהב את הגינה שלו לא יחכה לגנן בשביל לתקן או לטפל במה שדרוש טיפול".
3 צפייה בגלריה
עובדים בגינה
עובדים בגינה
עובדים בגינה
(צילום פרטי)
לדבריו, בייחוד בימי הסגר כדאי לדעת שלא צריך גנן צמוד כדי שתהיה גינה יפה, "כל אחד יכול לעשות לבד את העבודה, כל עוד הוא יהיה מחויב ובכל יום יעשה משהו קטן. "הטיפ הבסיסי שאני יכול לתת הוא מיקום, כך שמי שרוצה גינה מוצלחת שלא יקנה בית שהגינה שלה פונה לדרום כי השמש חזקה ושורפת את הצמחייה. אם זה כבר המצב והגינה פונה לדרום תיאלצו לשים ציליות ענקיות ולהוציא המון על חשבון מים. אנשים בראשון לציון קונים וילות במיליונים ולא מצליחים לגדל שום דבר בגלל השמש".
טיפ לימי הקורונה: "מי שגר בבניין קומות ורוצה לראות בימים הללו קצת ירוק בעין, שפשוט ימלא אדניות עם צמחי גרניום או צמחים מאותה משפחה שמאוד אוהבים את האיזור. הם זוחלים ויוצאים מהאדנית וכך ממלאים את המרפסת בצבע וירוק".

גם לבעלי החיים מגיע

צביקה חיון, מעצב מלוּנות כלבים, ראשון לציון

לצד עיצוב בית החלומות, יש גם מי שחשוב לו לפנק את חיית המחמד שלו בדירה יפה משלה, יש גם כאלו שחשוב להם שהמלונה תשתלב באופן משולם על רקע הבית.
3 צפייה בגלריה
עוברים לחצר
עוברים לחצר
עוברים לחצר
(צילום פרטי)
צביקה חיון, הבעלים של חברת "פאנגה פט", מספק כבר 12 שנים ציוד לגידול כלבים ובשנתיים האחרונות מעצב מלוּנות לפי ביקוש. "אנשים מוכנים להשקיע כסף רב עבור עיצוב המלונות של הכלבים שלהם והדימיון שלהם יכול לעוף. יש אנשים שקנו מלונה עם קומת גג לשיזוף ("מלונה וילה"), יש כאלו שמבקשים מלונה עם שתי קומות ועוד סוגים שונים ומשונים. הרבה אנשים גם מתאימים את המלונות שלהם לעיצוב של הבית, כאלו שרוצים מלונה שתגיע עד לגובה של החלון, מלונות שייכנסו ברווח של המדרגות או כאלו שיתאימו לצבע של הבית. טווח המחירים של כל אלה יכול לנוע בין 950 שקלים ועד 2,500 כשכל המלונות עשויות מעץ משובח, עמידות בפני חום וקור.
הן גם מגיעות עם סט של כלים וארגז תואם", הוא אומר ומספר על תקופת הקורונה, "מאז הסגר הקודם היתה עלייה בביקוש לאימוץ כלבים וזה באמת הגביר את הביקוש למלונות, מצד שני יש כיום יותר אנשים שמגדלים את הכלבים שלהם בתוך הבית ולא בחוץ אז זה מתאזן".