למרות שעדיין רב הנסתר על הגלוי לגבי שנת הלימודים הקרובה, הראש היהודי כבר ממציא לנו פטנטים.
מור יורשנסקי מראשון לציון, ד"ר לפדגוגיה ופילוסופיה של החינוך, חברה למעצב התעשייתי דוד אלטיט, בעליו של סטודיו "דאדא" בתל אביב, העוסק בעיצוב מוצרים מזה 20 שנה.
2 צפייה בגלריה
מור
מור
מור
(צילום: קובי קואנקס)
על רקע החשש מגלי הדבקה נוספים, השניים יצרו פתרון לתלמידים שחוזרים לבית הספר: קפסולה אישית ניידת מפלסטיק גמיש, שקוף וקל, שניתן לשאת בקלות, להניח תוך שניות וכך לארגן הגנה פרטית שנפתחת לגודל סטנדרטי של חצי שולחן בית ספר.
“אני מלמדת בבית אנגלית, ובתום הסגר הראשון חשבתי, איך אני מחזירה את התלמידים שלי? הזמנתי לי קפסולה מקובעת לשולחן, וממש לא אהבתי אותה. מעבר לזה שהיא הורסת את הרהיטים, התחושה היא שאתה נמצא בתוך ענן היסטרי, ויש לזה מחיר פסיכולוגי, כי אתה תקוע בלי גמישות בתוך פלסטיק מקובע.
2 צפייה בגלריה
קפסולה
קפסולה
קלה, ניידת, מתנקה בקלות
(הדמייה: דוד אלטיט)
כשהילדים החלו לחלות בבתי הספר הרגשתי את ההיסטריה של ההורים וחשבתי לעצמי, 'אילו רק יכולתי לארגן לילדים קפסולה ניידת. פניתי לדוד, והוא, בלי פשרות, תכנן את המוצר, וכדרכו, לא הרפה עד שזה היה מושלם.
"לקפסולה יש המון יתרונות", אומרת יורשנסקי. "אין צורך בהתקנה קבועה ומסורבלת, לא צריך להדביק אותה ולפגוע בריהוט והיא גם ניתנת לאחסון ושימוש חוזר באמצעות חיטוי יסודי ומהיר בבית, כך שנחסכת עבודה מיותרת של צוותי הניקיון בבתי הספר. היא אישית לכל תלמיד ולכן מפחיתה את המגע בין התלמידים, בהתאמה למדיניות הריחוק החברתי".
פרטים בעמודי הפייסבוק: קפסולה