שולה, חובבת קריאה מצפה בכיליון עיניים בכל שנה לשבוע הספר, שמצוין בחודש יוני, על מנת להתחדש בספרים במחיר מוזל. אהבתה למילה הכתובה ידועה לכל המשפחה והחברים, שקונים לה כמתנה ספרים.
2 צפייה בגלריה
חנות ספרים
חנות ספרים
חנות ספרים
(צילום: Shutterstock)
עם פתיחת הדוכנים התייצבה שולה ברשת החנויות הסמוכה לביתה, וקנתה מספר ספרים. כשהגיעה הביתה, ציפתה לה מתנה - חברה טובה קנתה לה את אחד הספרים שרכשה בעצמה. שולה אפילו לא פתחה את העטיפה, התייצבה למחרת בדוכן ההוצאה וביקשה להחזיר את הספר. אבל להפתעתה המוכרים סירבו.
שולה לא הבינה מה הבעיה. כל עוד הספר שלם, חדש ואפילו לא דפדפו בו, מדוע שלא יוחזר?

2 צפייה בגלריה
קריאת ספרים בזום
קריאת ספרים בזום
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

מה מגיע לנו? "במישור העקרוני, תקנות ביטול עסקה קובעות שעל ספרים אין החזר כספי", אומר עו"ד ניסים מזרחי מהמועצה לצרכנות. "לעיתים בחלק מהחנויות ניתן לקבל זיכוי. צרכן רשאי לבטל הסכם לרכישת טובין בתנאי שיחזירם ללא פגם לעוסק, ובתנאי שלא נעשה בהם שימוש. עם זאת, זכות הביטול לא תחול על טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.
אם הספר ארוז באריזה הרמטית (שרינק למשל) והוא נותר באריזתו המקורית, ניתן לבטל את העסקה עד 14 יום לאחר קבלת הספר ולקבל החזר כספי, בניכוי דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר העסקה. ניתן להחזיר ספר באריזתו המקורית בתנאי שמחירו עולה על 50 שקל. על הצרכן להציג חשבונית, פתק החלפה או הוכחה אחרת לביצוע העסקה. הדבר נכון גם אם הספר ניתן לך כמתנה.

האורחים הגיעו, המלון היה סגור


מאיה הזמינה לה ולבן זוגה חדר במלון על חוף הים לאחר שהשוותה מחירים במספר אתרים. היא ביצעה את ההזמנה וקיבלה אישור על התשלום, אלא שביום המיועד גילו בני הזוג להפתעתם לובי שומם. הסיבה: המלון נסגר לקראת שיפוצים.
מאיה ובן זוגה התקשרו להנהלת הרשת, שם נאמר להם שהאחריות היא של האתר ממנו הזמינו. הם הועברו למלון בדרגת תיירות נמוכה יותר, המרוחק מחוף הים. "זאת לא החופשה שרצינו", הם אמרו באכזבה.

קראו גם:

מה מגיע לנו? עו"ד דליה ברוק-רסקאי מהמועצה לצרכנות: "אתר להזמנת נופש הוא לא רק פלטפורמה להעברת כספים. מצופה ממנו לספק לצרכנים את מלוא האינפורמציה. למי שמזמין באתר ולא ישירות מהמלון מומלץ לאחר קבלת הוואוצ'ר להתקשר למלון ולוודא שההזמנה נקלטה ומאושרת" .