יורם קראוס, יזם, איש עסקים ומטפס הרים, חוקר ומפתח את תחום הבינה המלאכותית ושואף להזניק את השימוש בו קדימה.
לדבריו, רובנו תלויים בטכנולוגיה זמינה ונהנים מתהליכי דיגיטציה מתקדמים בשל השימוש במכשירים חכמים. כך נאגר מידע עצום ביחס לקבוצות אוכלוסייה המשתמשות באמצעים הטכנולוגיים.
יורם קראוס ממובילי תחום ה-AI בישראל מסביר: "הפרויקט הבא הוא שיפור יכולת הניתוח האיכותי של אותו המידע. המפרסם שואף להבין את נפשו של המשתמש, שגרת הפעילות שלו ומה שמניע אותו. ההתפתחות של עולם ה-AI הצמיחה את יכולת החיזוי אודות פעולותיו של אדם או ארגון כנגזרת מניתוח פעילותו בעבר. כאשר נבצע את המהלך הבא, האפשרות לטרגט לקוחות בדיוק רב תשתנה פלאים. כולנו נפסיק לנהוג בצורה אוטומטית תוך התמכרות למונופולים: אמאזון, פייסבוק גוגל וכו'. שימוש חדש ומדויק יותר ישפר ללא היכר את תוצאות ההמרה של הפרסום שכל העסקים עושים כרגע".
1 צפייה בגלריה
יורם קראוס
יורם קראוס
יורם קראוס
(צילום: יח"צ)
יורם קראוס חוקר בתקופה האחרונה מערכת SAI (אינטואיציה ורגש למערכות בינה מלאכותית) על מנת ליצור מערכת שתבנה את פרופיל המשתמש, דרך הטלפון ובאמצעות כלי SAI. כל זאת ללא שימוש במידע ברשת.
"המפרסם יטרגט את קהל היעד האינדיבידואלי בצורה חדשנית ופורצת דרך, לפי תכונות אופי של כל משתמש בודד. הכול יהיה אישי".
מה יקרה כתוצאה מהמהפכה הזו?
" האמינות שתשרור בין מותג לבין הלקוח שלו תגדל. הגולש יקבל את המידע בהתאמה אישית ולפי צרכיו".
איזו השפעה תהיה לכך על עולם הפרסום?
"תקטן התלות בפלטפורמות הגדולות וכך נחזק כלכלית את המותגים הקטנים. תקציבי הפרסום יחולקו נכון בין פלטפורמות שונות ויכולת הקנייה הדיגיטאלית תצמח באופן משמעותי. מערכות AI שקיימות היום מוגבלות בחוכמה ומספקות בין 2 ל-4 אחוזי המרה. הכלי החדשני יביא מערכת אינטואיטיבית שתשפר את השמירה על הפרטיות ואת הביצועים במאות אחוזים. בנוסף, היכולת לקדם תכנים קיצונים ופייק ניוז תקטן, שכן הפלטפורמות הקטנות ישלטו במערכת וינווטו בעצמן את הפרסומות, את ההודעות ואת קהל היעד".
מה אנו צריכים להביא בחשבון לקראת מהלך שכזה?
"שהעסקים הקטנים יגדילו רווחים ויקטינו את ההוצאות על פרסום חיצוני מתוך כך שיכירו את המשתמש הבודד ולא יכלילו אותו בתוך קבוצה צרכנית דומה".
שילוב של עולמות.
"בדיוק ככה. העולם האנלוגי ימשיך לתת שירות וימוזג לתוך העולם הדיגיטלי. כלי בינה מלאכותית ידעו לייצר אינטואיציה ורגש. זהו העתיד של עולם הפרסום והמחשוב. היכולת שלנו להטמיע אותו בכל IOT ,יוצרת לנו כלים שירגישו אותנו ויתנו לנו את השירות הטוב והמתאים ביותר".
תחום ניהול המידע והפרטיות מתקדם כדי להעצים את הפרט בעולם הדיגיטלי, בשל היכולת לייצר אינטראקציה מלאה בין אדם למכונה.
"מיפוי המשתמשים בהתאם לפרופילים ותכונות אופי של הפרט, הוא למעשה שימוש במידול מתמטי ליצירת פרופיל של הפרט. בשטח תיווצר התאמת רצף מסרים אישית".
יורם קראוס שמגיע מעולמות הנדל"ן ו-ההי-טק, מציג בפנינו את העתיד. הפרויקט החדשני שלו, מערכת SAI שואפת לייצר פרופילים אישיותיים, המבוססים על תכונות אופי פרטניות בתוך קבוצה.
איך אתה מתכוון לשלב בין מערכות מורכבות שכאלה?
"יתבצע שילוב בין יכולות AI לבין SAI, כך שלפטפורמה/המותג תהיה יכולת שליטה ובקרה על מידע, פרטיות, ביצועים והתאמת המידע למשתמש. המערכת תכלול בקרה אוטומטית המבצעת הערכה רציפה של פרופיל הפרט וכלל הפרטים המקושרים לארגון או חברה. הדבר יסייע ליצור התרעות אודות שינוים באפיון שלהם ואודות תנועה בתוך הקבוצה ומחוץ לקבוצה. נקבל יכולת תגובה בזמן רלוונטי תוף התאמת השירות, המוצר והמסרים. הטמעת התובנות של הכלי אותו אנחנו מפתחים, תאפשר התמודדות עם בעיות קיימות ועתידיות באמצעות מידע עשיר ומדויק יותר. התוצאה היא היכולת להטמיע את המוצר ב-IOT ולפתור אתגרים שהעולם היום לא מסוגל להתמודד איתם. המערכת משנה לחלוטין את יכולות ההשפעה והנדסת ניהול תהליכי קבלת החלטות הן של המשתמש והן של מותג".