נטוורקינג, זה כנראה הפלוס הגדול ביותר של אירועים פיזיים, מכיוון שגם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של וועידת וידאו לא יכולה להעביר את האנרגיות של פגישה פנים אל מול פנים. אף טכנולוגיה של וובינר לא יכולה להעביר את ההתרגשות בקהל ואת היותך חלק מקהל ענק בין אם זה בהופעת אמן, הצגה, משחק כדורגל או כנס ספקים.
וובינר מול השתתפות פיזית באירוע, זה כמו ההבדל בין צפייה במשחק כדורגל בטלויזיה לבין צפיה במשחק משער A. זה כמו להאזין ללהקת קווין ביוטיוב לבין להיות על הדשא בגני יהושע בהופעה חיה.
תסכימו איתי שזה לא אותו דבר.
אירוע ויראטואלי שהוא העתק של אירוע פיזי
יש פלטפורומות של כנסים וירטואלים המאפשרות מעורבות גבוהה על ידי כך שהמערכת מאפשרת קשר בין המשתתפים בכנס במייל או בשיחת וידאו לפני הכנס, במהלכו וגם לאחריו.
כדי שזה יקרה ואתר הכנס יוכל לחבר בין אנשים האתר צריך להקים מעין רשת חברתית כמו פייסבוק אבל הייתי אומר יותר כמו לינקדאין.
כל משתתף בכנס יתבקש למלא פרטים: תמונה, שם, טלפון, מייל, תחומי ענין ופרטים נוספים בהתאם למהות הכנס. על ידי ניתוח אלגוריתמי של פרופילים של משתתפים ומציגים, המערכת תציע לכל משתתף עם מי כדאי לו ליצור קשר.
משתתף שירצה להיפגש עם משתתף או משתתפים אחרים עוד לפני הכנס, ישלח להם בקשה באמצעות הודעות במערכת ובאמצעות מייל.
1 צפייה בגלריה
זהר עמיהוד
זהר עמיהוד
זהר עמיהוד
(צילום: דני שביט)
מזכיר לך את פייסבוק? מזכיר לך את לינקדאין?
מארגן כנס צריך להשקיע משאבים רבים להקמת המערכת ולא פחות חשוב לתחזק אותה: תמיכה למשתתפים צריך?
משתתפים, מהצד השני, צריכים לטרוח ולבנות עוד פרופיל כמו שבנו בפייסבוק או לינקדאין. למי יש זמן? למי יש סבלנות? ולמה לבנות עוד פרופיל?
יש פה גם ענין טכנולוגי שלא כולם מסתדרים איתו. ללחוץ על קישור ולהיכנס לוובינר זה דבר אחד, אבל להרשם למערכת הכנס הוירטואלי (עוד סיסמה, אוף?!?), למלא טופס ארוך לצורך בניית פרופיל, להעלות תמונות אולי גם סרטי וידאו ואחר כך להתחיל לקבל הודעות על בקשות לפגישה או מידע נוסף, זה כבר ענין אחר לחלוטין.
COVID-19 גרם לכך שאנשים יהיו פתוחים יותר ומוכנים לקחת חלק באירועים מקוונים, דבר שהם התנגדו לו בעבר כי יכלו להיפגש באופן פיזי.
הניסיון להעתיק את האירוע הפיזי כמו שהוא לדיגיטל יהיה כישלון וכנראה צריכים גם המארגנים וגם המשתתפים להשלים עם זה: שום טכנולוגיה דיגיטלית לא תוכל לגרום להתרגשות ולאווירה של כנס פיזי.
ערוץ הבידור !E ערך טקס, וירטואלי כמובן, כדי להעניק פרסים לאמנים השונים. המנחה היתה דמי לוואטו וגם ג'ניפר לופז הופיעה בו, טקס ללא קהל. סליחה עם קהל שהיה על המסכים.
תסכימו איתי שזה לא כמו בטקס הפיזי, זה אפילו לא מתקרב.
טוני רובינס שרגיל לערוך אירועים רבי משתתפים שעולים אלפי דולרים לכרטיס, גם הוא עבר לוירטואלי שהיה וואהו, זה זה וואהו קטן לעומת הוואהו של אירוע פיזי שלו.
תסכימו איתי שצריך אדם מיוחד וגדול כמו טוני כדי להרים כזה אירוע וירטואלי.
זהר עמיהוד, מנכ"ל חברת getwebinar
ניהול מקצועי של אירועים וירטואליים עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות.
שירותי וובינר לחברות וארגונים החל מאירוע וירטואלי של הרמת כוסית עד כנס של מספר ימים עם מושבים במקביל שכולו נערך באינטרנט.