בעלי מסעדות רבים מצאו את עצמם בתקופה האחרונה בחוסר ודאות גדול, חלקם הגדול לא יודעים אם יצליחו לצלוח את המשבר הזה. דווקא בגלל זה מפתיעה היוזמה של רן יונגר מראשון לציון, הבעלים של מסעדת 'וולף נייטס' שהחליט לעשות דבר יוצא דופן. "מצב הרוח ברצפה ולאנשים אין כסף. לכן החלטתי לשלוח לאנשים שאין להם כרגע אוכל בחינם ולעשות להם טוב על הלב. אם אחרי המשבר יהיה להם כסף לשלם לי - שישלמו. אם לא זה גם בסדר, העיקר שיחייכו".
1 צפייה בגלריה
רן יונגר. יוזמה שמחממת את הבטן ובעיקר את הלב
רן יונגר. יוזמה שמחממת את הבטן ובעיקר את הלב
רן יונגר. יוזמה שמחממת את הבטן ובעיקר את הלב
(צילום: פרטי)
משבר הקורונה חשף אותנו גם לסדרת מעשים ויוזמות פרטיות של אנשים שהחליטו להפוך את המעורבות ההדדית לדרך פעולה. אחד מהם הוא יונגר, תושב העיר ובעל מסעדת המבורגר ותיקה ברחוב יהודה מכבי בתל אביב שעוד לפני משבר הקורונה ידועה בכך שהיא עושה משלוחים לכל ערי האיזור.
לאחרונה החליט יונגר על צעד לא שגרתי, דווקא בעת שעסקים רבים נלחמים על חייהם. "זה הגיע ממקום של רצון לעודד אנשים", הוא מספר, "אני עושה מדי לילה משלוחים ומסתובב בכל האיזור ורואה את הרחובות ריקים, שוממים ועצובים. התמונה הזו כאבה לי ואני מתאר לעצמי שלאנשים שיושבים בבית עם המשפחה, בחרדה כלכלית וללא ידיעה מה יהיה, המצב קשה יותר. לכן דיברתי עם מכרים שלי ואמרתי להם שאני רוצה לשלוח להם אוכל, כי זה דבר מנחם ויכול לשעה-שעתיים לעשות טוב על הלב. ידעתי שלא לכולם יש יכולת לשלם ולכן גם אמרתי שאני לא מצפה לתשלום, מי שיכול שישלם ומי שלא זה בסדר גמור. משם היוזמה לשמח ישראלים הלכה והתרחבה ואני שולח באהבה אוכל לאנשים שלא יכולים בימים הללו לשלם".
אתה לא חושש בסופו של דבר להיפגע כלכלית מרוחב הלב שלך?
"גם אם זה פוגע בי כלכלית ויהיה לי הפסד כספי אז אני לא מתייחס לזה כי מה שחשוב לי כרגע הוא שאנשים יסתובבו כאן עם הרגשה טובה יותר. עד עכשיו הוצאתי עשרות מנות ואני מניח שיהיה שלב שאני אצטרך לשים את הגבול, אבל בינתיים אני נהנה מזה ולדעתי כל מה שיכול לתרום למצב הרוח של החברה שלנו זה מבורך".