"אומרים שאין באמנות פרנסה, אבל אם את טובה וחרוצה - אז יש", אומרת הזמרת והשחקנית לירן ספורטה מראשון לציון. "עובדה: מאז גיל 20 ועד לאחרונה התפרנסתי מזה יפה. אני זמרת בכל רמ"ח איבריי. למדתי ב"בית צבי", שיחקתי ב"קאמרי", הופעתי ב"ווקה פיפל" ועבדתי המון גם באירועים קטנים – בבתי דיור מוגן, במתנ"סים, באירועים פרטיים ובימי הולדת. לא בחלתי בשום עבודה ולוח ההופעות שלי תמיד היה מלא".
2 צפייה בגלריה
לירן ספורטה. “אני רוצה להיות שמחה, לא לשקוע”
לירן ספורטה. “אני רוצה להיות שמחה, לא לשקוע”
לירן ספורטה. “אני רוצה להיות שמחה, לא לשקוע”
(צילום: אריק מור )
את הגל הראשון, שעצר את כל ההופעות שלה, ניצלה ספורטה לטובת פרויקט "שיר אחד ביום". בכל יום הקליטה שיר ("בסך הכל 55 שירים") והעלתה אותם בחינם לעוקבים שלה, שהלכו וגדלו.
כשהרוחות נרגעו והמשק שוחרר, היומן החל שוב להתמלא בהופעות וספורטה נמלאה באופטימיות מחודשת. "אבל איך שהתחיל הגל השני כולן בוטלו", היא אומרת. "הבנתי שזהו, אני ממש צריכה כסף, והחלטתי שלא אתן למצב להפיל אותי".
כך נולדו העוגות המיוחדות שלה. "אפייה היא לא דבר חדש עבורי, כולם תמיד עפים על העוגות שלי, אבל אף פעם לא עשיתי את זה באופן מקצועי. לפני שבועיים התחלתי לשווק מארזים מתוקים, וההזמנות התחילו לזרום.
2 צפייה בגלריה
עוגות עם הפתעות
עוגות עם הפתעות
עוגות עם הפתעות
( צילום פרטי)
"אני לא עושה קונדיטוריה של מישלן אלא עוגות פשוטות וטעימות שקיבלו מהטועמים חוות דעת מצוינות, ויש בהן משהו יצירתי משלי: גודל לא סטנדרטי, דמות מבצק סוכר, קישוט מיוחד או הפתעה. כמי שרגילה כבר 20 שנה לשמח אנשים, זאת דרך נוספת להמשיך לשמח, וגם להתפרנס, כי מי יודע מתי נחזור להופיע".
את אופטימית?
"אני עובדת המון שנים על האופטימיות. אני כמעט בת 40, אמא לשניים, ורוצה להיות שמחה, לא לשקוע. אין לנו שליטה על כל מה שקורה, אין לאן לברוח. יש לי את הנפילות הקטנות אבל אני לא שוקעת למעמקי הדיכאון. אני יודעת שאני צריכה לפרנס את המשפחה שלי".
ˆ עוגות החל מ־30 שקלים.