"הבעיה היא שניסינו להיפרד כבר אלף פעם. כל פעם אחרי שאנחנו נפרדים מישהו שולח הודעה לשני ואז אנחנו חוזרים. בשבוע שעבר נפרדנו שוב והוא שלח לי הודעה שהוא אוהב אותי, אז נפגשנו. היה סבבה ואחרי יום שוב רבנו. נמאס לי. הבעיה היא שאני לא יודעת אם אצליח למצוא מישהו אחר שארגיש אתו ככה בנוח. מה דעתך? להיפרד או להישאר ביחד?
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
התסריט הזה קורה שוב ושוב אצל זוגות רבים. לא פעם יש זוגות שמצליחים לגשר על הפערים. אבל כששואלים אותי במהלך ייעוץ אם להיפרד או להישאר, אני לא בוחרת צד. מה שאני כן יכולה לעשות זה להבין ולמקד מה אומר מבחינתם להישאר ביחד, עם כל היתרונות והחסרונות, ומה משמעות הפרידה עבורם.
עכשיו נפרדו, מחר יחזרו
יש זוגות שרבים לעיתים תכופות ובצורה דרמטית ולא בריאה. זה גורם למצב מתסכל ולא רציונלי: כל ריב הופך לפרידה וכל פרידה מחזיקה בין כמה שעות לכמה ימים. גם החזרה, בהתאם, מחזיקה כמה ימים. בקיצור, נכנסנו ל'קשר און אנד אוף', שבו אף אחד כבר לא לוקח ברצינות את הפרידות. לא הזוג ולא הסביבה.
יש דרך נכונה לפרידה?
כשבני זוג החליטו להיפרד, יש ארבע אפשרויות: להישאר ביחד בטוב. להישאר ביחד ולריב. להיפרד בטוב. להיפרד ולהמשיך להתנצח.
אני תמיד טוענת שלא משנה מה, חשוב שנבחר את ה"בטוב" - בין אם להישאר ובין אם להיפרד. אין שום סיבה להישאר בקשר כשמרגישים רוב הזמן תסכול. במידה ומחליטים להיפרד, אין סיבה להמשיך להתנצח ולנסות להכריע מי צודק ובגלל מי נפרדנו.
יש כאלה שפשוט לא מצליחים להיפרד. כשהם יחד הם מאמללים האחד את השני, וכשהם נפרדים הם מנסים מיד לחזור, למרות שהם יודעים שהפרדת כוחות היא ההחלטה הנכונה עבורם.
למה זה קורה?
בגלל ההרגל הנוח: פשוט רגילים להיות ביחד. רגילים שאפשר להגיד הכל בפתיחות. רגילים שאפשר להשאיר את דלת השירותים פתוחה ושאפשר לא לשחק משחקים. זה נוח.
בגלל שחוזרים כשקשה: בסופ"ש, כשכל החברות עסוקות ואני לבד, זה קשה. זאת לא סיבה לצלצל לאקס וגם לא סיבה 'רק' לדבר ולשבת על בירה ולעלות אליו הביתה וכבר נהייה מאוחר וחבל שתנהגי בלילה ואם כבר אנחנו פה…
בגלל המזל טוב: כי יש לו יום הולדת, או לאמא שלו, וכי זה יום ההיכרות שלנו, אז מה, לא נסמס הודעה? אז נתכתב קצת. ואז נעבור כבר לטלפון. ואז הוא יקפוץ אליי לחצי שעה. מה קרה? וככה שוב נפגשנו. ואז גם שוב רבנו.
מה עושים עם הלבד?
אם מחליטים שלא טוב, שמיצינו הכל, כולל ייעוץ זוגי, כדאי להחליט ביחד שלא משנה מי אשם כי אין אשמים: יש חוסר התאמה ועכשיו נשאר להפריד כוחות מתוך מקום מכבד.
אומרים שהזמן יעשה את שלו? אז חשוב למצוא דרכים להעביר את הזמן: משמרות נוספות בעבודה, גיוס חברים ומשפחה, תחביב חדש שאפשר להוציא עליו את העצבים, לצפות בסרטים ולבכות לתוך דלי של גלידה. גם ליווי מקצועי יכול לעזור.
וגם לזכור שיהיה טוב. באמת שיהיה טוב.
נעמה צובל - יועצת זוגית, מלווה במציאת זוגיות ומדריכת הורים. טל. 052-5555339. באתר:
http://www.naamatzobel.com בפייסבוק: http://www.facebook.com/naamacounseling