יום המעשים הטובים הוא יום שנותן לכולנו להסתכל טוב טוב לתוכנו ולחשוב איך אנחנו נותנים לקהילה משהו מעצמנו.
2 צפייה בגלריה
יום המעשים הטובים בראשון לציון
יום המעשים הטובים בראשון לציון
יום המעשים הטובים בראשון לציון
(צילום פרטי)
זהו יום המציין פעילות של עשיית טוב, שמגדילה ערבות הדדית ומרחיבה מעגלי התנדבות בקהילה.
המסר העיקרי ביום הזה הוא שמעשה טוב יכול להיות כל דבר - החל מחיוך לאדם ברחוב ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה כגון שיפוץ וצביעת מעונות יום והוסטלים, ניקיון חופים, מפגשים בין דוריים, ימי כיף לאוכלוסיות נזקקות, הקמת גינות קהילתיות ועוד.
בעיריית ראשון לציון ציינו את היום המיוחד הזה בהפנינג גדול בגן העיר המיתולוגי שלנו.
אז מה היה שם? שרשרת התנדבות להקמת ספריות קהילתיות והכנת מארזי כלים רב-פעמיים, עמדות לתרומת דם של מד"א, עמדות לתרומות שיער (של האחד והיחיד, רון לוי, הספר שלי), מתחם מתנפחים, שעות סיפור, הופעות קהילתיות ודוכנים לעמותות השונות של מתנדבים עירוניים.
2 צפייה בגלריה
יום המעשים הטובים בראשון לציון
יום המעשים הטובים בראשון לציון
יום המעשים הטובים בראשון לציון
(צילום פרטי)
בדוכני העמותות המתנדבות בשדרת הדקלים היו עמותת ״ראשון אוהבת חיות״, אהבת חינם, איחוד הצלה, אחת מתוך תשע למען מודעות לסרטן השד ועוד. אני ייצגתי את הפעילים העירוניים ברשת.
הפעילים העירוניים ברשת הם קבוצה שהפעילות החברתית שלה היא קודם כל, על מנת לעזור לתושבי העיר בכל התחומים מול הרשות המקומית.
התחומים יכולים להיות מביטחון, רווחה, תחבורה, קהילה, חינוך, אירועי תרבות ועד עזרה פרטנית. כן, יש לשים דגש על בריונות רשת ופגיעה באחר אפילו ברמז ולנהוג בנושא באפס סובלנות וסבלנות להקטנת תושבים ותושבות ובעד כל דעה כל עוד שהיא נאמרת בצורה מכבדת ומכובדת.
אחר כך, הסתובבתי בין הדוכנים עם האחת היחידה, חנה ממן, מנהלת לשכת ראש העיר, שייצגה אותו כתמיד בכבוד.
לצד האבטחה הכבדה והמצב הביטחוני הלא פשוט, היה כיף לראות איך ביום המעשים הטובים כולם מתלכדים למען המטרה המשותפת של עשיית טוב למען האחר והסביבה.
ושנמשיך להיות תמיד בצד הנותן!
עדי זהר, פעילה חברתית בראשון לציון ומנהלת פורום ראשון לציון - הירוקים