כשאיזי כנען האחד והיחיד מזמין אותי לטוס אי אפשר לסרב! וגם מי בכלל רוצה לסרב?
3 צפייה בגלריה
עדי זהר והטייס אבי מאור
עדי זהר והטייס אבי מאור
עדי זהר והטייס אבי מאור
(צילום: איזי כנען)
איזי כנען הוא אל"מ במיל׳ עם סיפורי צבא מרתקים משל עצמם, יקיר העיר ראשון לציון, מצטיין נשיא על תרומתו האדירה לחברה הישראלית בכלל ולראשון לציון בפרט.
הוא גם האבא והסבא שכולנו היינו רוצים, כזה שלא נותר אלא להשתאות מהתרומה האדירה שלו, שמוכיחה שאם רק פותחים את הלב - השמיים הם הגבול.
את בוקר שישי שלי התחלתי במנחת המטוסים ליד הסופרלנד. איזי היה בין יוזמי הקמת מנחת המטוסים בשנת 1987, והמקום מנוהל ומופעל בהתנדבות מלאה וללא כל עזרה ציבורית - לא מהעירייה ולא משום גוף ממשלתי אחר. רק מתרומות.

3 צפייה בגלריה
עדי זהר ואיזי כנען לפני הטיסה
עדי זהר ואיזי כנען לפני הטיסה
להדק חגורות. עדי זהר ואיזי כנען לפני הטיסה
( צילום פרטי)

ליד המנחת מוצבים מטוסים ישנים שונים, בקרוב יוקם בו גם מוזיאון תעופה, ובמקום גם יושבת עמותת ״יעלים“.
העמותה נועדה להעצים בני נוער יוצאי אתיופיה באמצעות לימודים במועדון תעופה וטיס. היא נקראת ע"ש גדי לידור ז"ל, שסייע לה רבות בתפקידו כמנכ״ל העירייה בימיה הראשונים.
טסתי עם הטייס המקסים, אבי מאור (שאחר כך סיפר לי שגם לו יש ייחוס - שחקן כדורסל בהפועל חולון ובמכבי ראשון. את הגובה המיוחד דווקא קלטתי…) עד חוף הצוק וחזרה. תוך כדי ראיתי ממעוף הציפור את החופים מראשון ועד תל אביב וכמה יפה הים שלנו מלמעלה.

3 צפייה בגלריה
לגעת בשמיים. עדי זהר והטייס אבי מאור
לגעת בשמיים. עדי זהר והטייס אבי מאור
לגעת בשמיים. עדי זהר והטייס אבי מאור
(צילום פרטי)

האזור שהכי לכד את עיניי הוא דווקא רצועת החוף הבתולית שאמורה להיות מפונה בקרוב במטווח 24. החוף מקסים, טבעי, רחב ידיים ואין ספק שיש למה לצפות.
קראו גם:
כשנחתתי, איזי עשה לי סיור במקום ושיתף על סיפורי ההצלחה הרבים בקרב נערים יוצאי אתיופיה. הנערים מתחילים בגיל 15-16 וכדי להתקבל נדרשים מהם ציונים של 80 ומעלה באנגלית ובמתמטיקה, אבל הכי חשוב, לבוא עם המון רצון טוב והרבה מוטיבציה.
יצאתי מהמנחת בשילוב של כיף וגאווה. בהחלט דרך נהדרת להתחיל את סוף השבוע.
עדי זהר, פעילה חברתית בראשון לציון ומנהלת פורום ראשון לציון - הירוקים