עבור מי שעדיין לא מכיר אותי (יותר או פחות), אציג את עצמי: אני עדי זהר, מנהלת פורום ראשון לציון-הירוקים ופעילה בעיר בתחומים שונים. ידי בכל.
את הטור הראשון שלי אקדיש למה שעסקתי בו בחודש האחרון: טקס ההוקרה למתנדבים בעירנו שהשתתפו בפרויקט שעשיתי בפורום ״100 תושבים למען הקהילה״ לציון סוף העשור השני (מאמינים שאנחנו כבר ב2020?! פעם היינו בטוחים שבתאריך הזה כבר נטוס בחלליות).
הליך הבחירה של ה-100 היה לא פשוט. הוא הורכב מתושבים שאני מכירה מהרשת או מהמציאות, מהמלצות ומבקשות שלי מגורמים שונים, שיעזרו בבחירת המתנדבים.
1 צפייה בגלריה
קינסטליך, נאדר וזהר
קינסטליך, נאדר וזהר
קינסטליך, נאדר וזהר
(צילום פרטי)
אין ספק שזה היה הליך מורכב והיו עוד רבים וטובים שלא נמנו על 100 הנבחרים.
אציין שלושה: יצחק נאדר, ניצול שואה שמתנדב ב״צעד קדימה״ (מרכז חינוכי-שיקומי בפריסה ארצית לילדים ומבוגרים עם שיתוק מוחי ומוגבלויות פיזיות). צדוק לוי, מנכ״ל אקי״ם (אגודה לקידום אנשים עם פיגור שכלי) בהתנדבות. ויפית טויטו, יו״ר בני עקיבא ומנהלת פורום נשות עסקים בעיר.
ויש עוד רבים כל כך.
לקראת סיום פנה אליי אחד המתנדבים, אייל בז׳רנו (שעושה כל כך הרבה למען חיילים ולמען מעוטי יכולת) והציע לי שנארגן טקס הוקרה. שאלתי את רז (קינסטליך, ראש עירנו היקר) והוא הסכים.
מכאן התהליך התחיל.
בחירת מיקום, הזמנות, הנפקת תעודות על ידי דפוס אוזן, גרפיקה על ידי יפית יחזקאל (הכל כתרומה) והרבה הרבה רעשי רקע עד לטקס עצמו.
מרוב לחץ לא אכלתי יומיים לפני. חששתי שאנשים לא יגיעו. ועוד בדיוק החל לרדת גשם. למות!
ביום האירוע הם הגיעו: 78 מתוך 100 המתנדבים. 150 איש היו נוכחים בבר מסעדה ״ג׳הג׳ה״ (מסעדה איטלקית חדשה ושווהההה ברוטשילד 86). גם ראש העיר, סגנו, מקסים בביצקי והמשנה לראש העיר, עידן מזרחי, כיבדו אותי ואת המתנדבים בנוכחותם.
לצד הטעויות שנעשו והביקורת שנאמרה (ברובה לא נכונה) הערב היה מעצים וחשוב. הוא נתן במה למתנדבים השונים ואני מקווה שיהיה לי הכוח לחזור על אותו פרויקט גם בשנה הבאה ולתת במה למתנדבים נוספים.
ושרק ניתן!
עדי זהר, פעילה חברתית בראשון לציון ומנהל פורום ראשון לציון-הירוקים