תושבי מספר שכונות הממוקמות בצפון־מזרח ראשון לציון מוחים נגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להרחיב את שטח בית העלמין גני אסתר הנמצא בדרום העיר, זאת על רקע מצוקת המקום הפנוי בעיר לקבורה.
1 צפייה בגלריה
בית העלמין. יראו אותו מחלון הכיתה | צילום: אבי מועלם
בית העלמין. יראו אותו מחלון הכיתה | צילום: אבי מועלם
בית העלמין. יראו אותו מחלון הכיתה | צילום: אבי מועלם
לטענת התושבים, הרחבת בית העלמין תפגע קשות בתושבי השכונות מהיבטים שונים ולכן הם מבקשים מאנשי העירייה לשקול את צעדיה בנושא זה.
מדובר בהחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, במהלכה נקבע כי בית העלמין הישן יורחב כדי לספק את הצורך הדחוף במקומות קבורה לתושבי העיר.
משה אברהם, תושב שכונת מרום ראשון הסמוכה לבית העלמין, טען כי הרחבתו תהיה מכה קשה לבעלי הנכסים באיזור. "צריך לזכור שכאשר בית העלמין הזה הוקם לפני עשרות שנים לא היו כאן יותר מדי בנייני מגורים והשטח נחשב לפאתי העיר, מה שלא רלוונטי עכשיו", אמר אברהם.
"בעשור האחרון הורחבו פה מספר שכונות ונבנו בניינים חדשים גם בשכונה שלנו וגם בשכונות סמוכות כמו גני אסתר ושכונת נעורים ודי צפוף פה למען האמת".
לדברי אברהם, שביחד עם תושבים נוספים פנה ללשכת ראש העירייה רז קינסטליך בבקשה להיפגש עימו, הרחבת שטח בית העלמין תגביר עוד יותר את הצפיפות.
"גם ככה קשה למצוא פה חניה ועבור כל מי שמגיע לאיזור, למשל לגן עברית, כמעט בלתי אפשרי לחנות מבלי להסתובב רבע שעה", אמר אברהם.
תושבים אחרים טענו כי הרחבתו של בית העלמין בעייתית מהיבט נוסף: העובדה שחניון בית העלמין יהיה סמוך לבית הספר השכונתי 'תמיר'. "לא לעניין שמחלון הכיתות יראו את בית העלמין", אומרים תושבים במרום ראשון.
"גם התנועה במקום תהיה ערה יותר במהלך היום וזה מטריד כי כאשר הגענו לפה קנינו דירות בשכונה חדשה ושקטה שעם הזמן הופכת להיות צפופה למדי".
תגובת העירייה: "מדובר על הרחבת בית העלמין על רקע מחסור במקומות קבורה. כיום אין בשטחי העיר רזרבות קבורה אחרות ולכן קיים צורך דחוף באישור הרחבה לבית העלמין על מנת לאפשר לתושבי העיר להיקבר בעיר. נציין עוד כי במקביל הנחה ראש העירייה, רז קינסטליך, את מהנדס העירייה לקדם תב"ע להקמת בית העלמין באיזור השפד"ן".