עיריית ראשון לציון באמצעות החברה הכלכלית יוצאת למכרז להקמת ארנה חדשנית במתחם ה-1000 החדש במערב העיר. הארנה החדשה תכיל 6000 מקומות ישיבה לאירועי ספורט ועוד 4000 בעמידה למופעי רוק וקונצרטים, ותשתרע על שטח של 25 אלף מ"ר.
1 צפייה בגלריה
כך תיראה הארנה החדשה | צילום מסך: הדמיה - סטודיו אריסטו
כך תיראה הארנה החדשה | צילום מסך: הדמיה - סטודיו אריסטו
כך תיראה הארנה החדשה | צילום מסך: הדמיה - סטודיו אריסטו
האולם הענק שצפוי לארח אירועי ספורט לצד מופעי רוק וקונצרטים כולל טריבונות נשלפות, שיותקנו בארנה ויאפשרו להתאים את האולם למגוון אירועים. כאשר שטח הזירה הראשית יכול להתרחב עד ל- 5000 מ"ר. העלות המוערכת בהקמת הארנה (בהשתתפות הטוטו) מוערכת ב-270 מיליון שקלים.
בעירייה מסבירים שמיקום הארנה במתחם ה-1000 נבחר בעיקר בשל הנגישות הגבוהה על עורקי תחבורה ראשיים כמו תחנת רכבת משה דיין וחיבור איילון דרום וכביש 431. גם קו הרכבת הקלה, הקו החום, צפוי להתחיל את מסלולו במתחם ה-1000, לחצות את העיר ולהגיע עד באר יעקב, רמלה ולוד.
במתחם ה-1000, מתחם העסקים החדש של ראשון לציון מתוכננים בנוסף לא פחות מ-1,750,000 מ"ר תעסוקה ו-5,500 יחידות דיור.
"הושקעה מחשבה רבה בתהליך תכנון הארנה ואני שמח על התוצאה. מדובר על היכל ספורט ומופעים שייבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים כיום בעולם", אומר ניצן פלג, מנכ"ל החברה הכלכלית.
על כך מוסיף עדי ברוק, מנכ"ל מנהלת מתחם ה-1000, ואומר: "מתחם ה-1000 הופך מתכנון למעשה. עירוב השימושים הכולל תעסוקה ומסחר, פנאי, תרבות ומגורים יביא את האזור להיות 'הדבר הבא' במרכז הארץ".
איך כל זה אמור להיראות? צפו ותיראו בעצמכם: (קרדיט הדמיה: סטודיו אריסטו)
על הקמת הארנה אמונה החברה הכלכלית בתכנון משרד אדריכלים גולדשמידט ארדיטי בן נעים ובשיתוף משרד האדריכלים הבריטי.POPULAOUS.