2 צפייה בגלריה
אליה רוזיליו. הגיטרה שינתה הכל |צילום קובי קואנקס
אליה רוזיליו. הגיטרה שינתה הכל |צילום קובי קואנקס
אליה רוזיליו. הגיטרה שינתה הכל |צילום קובי קואנקס
יצא לכם כבר לזמזם את השיר 'שני משוגעים' של עומר אדם? עם 22 מיליון צפיות ביוטיוב, וחודשים ארוכים בראש מצעד הלהיטים של תחנות הרדיו, אין כמעט אדם במדינה שלא נחשף אליו. מעטים יודעים שמאחוריו עומד אליה רוסיליו, בחור בן 24 משכונת רמת אליהו בראשון לציון, שנושא עימו סיפור חיים לא פשוט. אלמלא המוזיקה יתכן והיינו מוצאים אותו במקום אחר לגמרי.
מזרקים של נרקומנים בשכונה
"נולדתי בחיפה להורים ששניהם היו אנשים חולים, ולא תמיד היה להם פנאי להתעסק בגידול שלי. הראש שלהם היה בדברים שילד לא אמור לראות או לחיות לצידם, חלקם לא חוקיים", מספר רוזסליו. "בגיל חמש, מחלקת הרווחה הוציאה אותי מהם, והעבירה אותי לדודה שלי שגרה ברמת אליהו בראשון לציון. הם היו ההורים שלי לכל דבר ועניין, גידלו אותי כאילו הייתי הילד שלהם ולא החסירו ממני שום דבר. עד היום אני גר אצלם בבית כשאמא שלי לא נמצאת בקשר איתי ואבא שלי כבר לא בחיים". זו הייתה נקודת הפתיחה שהובילה אותו לילדות בשכונה שנחשבה לאחת השכונות הקשות בעיר.
"לא הייתי ילד קל, בכיתה א' בבית ספר 'איתמר' העיפו אותי כי רדפתי אחרי המורה עם סכין, אבל הם בשום שלב לא וויתרו עלי. הם היו מענישים אותי כדי להחזיר אותי לדרך הישר, עונשים חינוכיים שהצליחו ליישר אותי". את הילדות הוא זוכר כתקופה לא פשוטה. "לא הייתי ילד מקובל, חברים לא היו לי, אלה שהיו איתי בכיתה כל הזמן היו יורדים עלי. תמיד צחקו על זה שאין לי הורים, ילדים זה עם שיכול להיות עם אכזר. הייתי מקבל מכות על בסיס יומי בשכונה מאוד לא פשוטה ונחשפתי להמון אלימות, גם של אחרים. ראיתי כילד מזרקים של נרקומנים, באנגים וילדים רבים אחרים גם נחשפו אליהם".
2 צפייה בגלריה
אליה רוזליו. נרקומנים בשכונה |צילום קובי קואנקס
אליה רוזליו. נרקומנים בשכונה |צילום קובי קואנקס
אליה רוזליו. נרקומנים בשכונה |צילום קובי קואנקס
הקושי החברתי נמשך עד לכיתה ט'. "אז גיליתי את המתנ"ס בשכונה ושם היו חבר'ה שהתנדבו לשנת שירות שחשפו אותי למוסיקה. ראיתי בהתחלה מישהו עם גיטרה וזה משך אותי. דוד שלי החליט לטפח את זה ורכש עבורי גיטרה ומשם המשכתי להתעניין במוסיקה וזה שינה לי את כל מסלול החיים. מתלמיד של ממוצע 40 הפכתי לתלמיד שסיים את הלימודים עם ממוצע 90, הרגשתי שסוף סוף מצאו שפה שיודעים לדבר איתי".
טקסט של אב שכול
אותו רגע מקרי בו נחשף לנגינת הגיטרה, הצליחה לשנות את מסלול החיים שלו והביאה אותו למקום בו הוא נמצא כיום. "בכיתה יב', בטקס יום הזיכרון קיבלתי בבית הספר טקסט של אב שכול בשם ניסן לב רן. ביקשו ממני להלחין אותו עבור הטקס. ישבתי והלחנתי וזה היה ברמה מאוד גבוהה ביחס לילד בן 17. איזה פלא זה היה, לשמוע שיר שאני יצרתי, וזה מאוד משך אותי והחלטתי שאני רוצה להמשיך בתחום".
בשירות הצבאי הוא הכיר את נועם חורבץ, "שכותב להמון אמנים ישראליים מצליחים. יום אחד הוא הביא לי טקסט ואמר לי שהוא מבקש ממני להלחין אותו כי הרבה אחרים לא הצליחו. עשיתי את זה, ואחרי חודש קובי אפללו ביצע אותו, שיר בשם "לראות במקומך", ששודר במסגרת פרויקט "שיר לזיכרון", ויצא בדיסק מאוד מכובד".
בזכות המוזיקה הגיעה תפנית גם לחייו האישיים. "אחרי חצי שנה הכרתי את מי שהיא כיום ארוסתי, סתיו שמש, שכבר הלחינה שירים מאוד מוכרים כמו "בסוף הכל חולף" של עומר אדם והחלטנו לעבוד יחד. כתבתי שיר בשם "בלי להתכוון", והיא הלחינה אותו. איכשהו השגתי את המספר של אייל גולן ושלחתי אותו אליו. אחרי חודש הוא שלח לי הודעה שהוא החליט לקחת את השיר. משם זה כבר התקדם, הגיעו הצעות והתחלתי לעבוד עם מירי מסיקה, הראל סקעת, רותם כהן אבל אין ספק שגולת הכותרת היא "שני משוגעים" של עומר אדם".
היית רוצה לומר משהו להורים שלך היום?
"אני לא יכול לבוא בטענות להורים שלי שהיו במקום אחר לגמרי. הייתי רוצה לומר להם היום שוואלה, הצלחתי בכוחות עצמי בסופו של דבר, אבל גם חשוב לי שהם ידעו שאני לא כועס עליהם כי גם הם הקורבן. הייתי מאוד רוצה שהם יהיו איתי כאן, ויחשפו להצלחה שלי וזה גם היה גורם להם אושר".
לסיום הוא אומר: "אם אני צריך לסכם את מהלך החיים שלי עד לשלב זה של החיים לאור העבר שלי- אני ניצחתי, מהמקום שבו אני הגעתי אין ספק שהתגברתי על כל המכשולים.