כמה אנשים אתם מכירים שהולכים יום יום לעבודה, מסתכלים על השעון ומחכים שהיום ייגמר? כאלו שהעבודה עבורם משמע להביא כסף הביתה ותו לא? שמחליפים עבודות באופן קבוע? או כאלו שאחרי 20 שנות ניסיון החליטו לעשות הסבה ולהשתלב בתחום אחר לחלוטין?
2 צפייה בגלריה
נויה לוי
נויה לוי
נויה לוי
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס, בוטיק מיכל זכאי)
תרשו לנו לגלות לכם סוד- המחשבות הטורדניות הללו הן מנת חלקם של מיליוני בני אדם. כאלה שמעדיפים לוותר על החלומות שלהם לטובת נוחות כלכלית או תנאי העסקה נוחים במיוחד.
"העיסוק שלי הוא לברר קודם כל מה האדם רוצה. אחרי שמבינים מה הנועץ רוצה, בונים תוכנית עבודה מפורטת שמאפשרת את השגת המטרה", מסבירה יועצת הקריירה נויה לוי (36) מתל אביב שבאה לתת לכם מענה למחשבות המתסכלות אותן הזכרנו. "מטרת העל ביעוץ קריירה היא בראש ובראשונה להבין באילו עיסוקים האדם מרגיש שבהם הוא יכול להביא לידי ביטוי את היכולות והכישורים שלו ולכוון את הפעילות שלו בהתאם" היא מסבירה. "כאשר אנו עובדים בעבודה שמשעממת אותנו, כנראה שאנו עוסקים בפעילות שלא מושרשת בDNA שלנו ולכן היא פחות מתאימה לנו".
אבל לא בהכרח כל בחירת קריירה היא החלטה הרת גורל. מעבר לבחירת העיסוק, צומת הדרכים המוכרת המקננת בנו מעת לעת ושואלת האם להחליף מקצוע או לא? לנויה יש את התשובות. "אכן, ישנן כל מיני נקודות בחיים שבהן אנו עומדים בפני קבלת החלטות 'גדולות'. זה יכול להיות אחרי הצבא ולפני לימודים, אחרי תואר או אפילו בגילאים מתקדמים יותר בהם אנשים מחפשים הסבה מקצועית" היא מסבירה, "לעולם לא מאוחר לעשות שינוי".
2 צפייה בגלריה
נויה לוי
נויה לוי
נויה לוי
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס, בוטיק מיכל זכאי)
כבר במסגרת לימודי התואר הראשון, ולאחר שסיימה את קורס האימון העסקי, גילתה מה היא רוצה לעשות באמת. "בחיים האישיים שלי גדלתי בסביבה עם שיעורי אבטלה גבוהים, מאז ומתמיד העסיקה אותי השאלה למה לאנשים יש קושי רב להשתלב בעבודה שמעניינת אותם ואיך אני יכולה לעודד את הסביבה שלי לעשייה, לעבודה פורייה ולמימוש עצמי".
מכאן, ההחלטה להתמקצע בתחום הייעוץ קריירה הייתה קצרה, אך בדרך למטרה הנכספת הדרכים היו מאתגרות למדי. "הייתי צריכה לחשוב איך אני ממנפת את התחום שלי שהיה אז בתחילת הדרך".
כשהיא מצוידת בהמון רצון טוב, אבל חוסר ניסיון, חיפשה נויה מקום להתנסות לראשונה. "פניתי באופן יזום למגוון רחב של ארגונים ועמותות וביקשתי לעבוד בהתנדבות" היא נזכרת. "מצאתי עמותה מדהימה בירושלים שעוזרת לחיילים בודדים, בניתי סדנה מחומרים שריכזתי מהתואר, מקורסים מקצועיים ותכנים שלמדתי באופן עצמאי באינטרנט שעות על גבי שעות.
"במסגרת הסדנה עסקנו בנושאים כמו איך כותבים קורות חיים מקצועיים, איך להצליח בראיונות עבודה ועוד" היא אומרת בסיפוק גדול. "אחרי שצברתי את הניסיון הראשוני ועזרתי למשתתפי הסדנה להשתלב בעבודות, התחלתי לעבוד גם בעיריית כפר סבא בחצי משרה חמש שעות נסיעה בתחבורה ציבורית ובמקביל התנדבתי במרכז צעירים ברמלה כיועצת קריירה. כדי להגשים את החלום שלי ידעתי שכל דלת שנפתחת היא הזדמנות מצוינת עבורי ולא הרהרתי לרגע".
כיום, לאחר שלמדה אימון אישי, NLP, פסיכולוגיה חיובית וקידום קריירה, וצברה ניסיון משמעותי בתחום. היא סלשרית, אשת הגם וגם בכובע אחד היא עובדת בתוכנית ממשלתית שמקדמת קהילות בהיבט התעסוקתי ובכובע השני היא מייעצת באופן פרטני ובסדנאות קבוצתיות.
"החזון שלי הוא להתוות דרך, לחולל שינוי, להשפיע ולאפשר לאנשים למצות את הפוטנציאל שגלום בהם" מסבירה נויה. "להעלות את האמונה העצמית ולעצב את התודעה שבאמצעות רצון פנימי עז אפשר להגשים כל חלום". המקצועיות שלי כיועצת קריירה חשובה לי מעל הכל. אני לומדת ומקדישה זמן רב להעשרת הידע האישי שלי בלמידה מעמיקה וקורסים מקצועיים" מסבירה נויה. "התהליך שאני מובילה מבוסס על ידי שאילת שאלות, חקירה ובירור מה הנועץ באמת רוצה, ולפי המטרות שלו אנו קובעים תוכנית יציאה לדרך. איש העסקים פארה גריי אמר פעם 'בנו את החלומות שלכם אחרת מישהו אחר יעסיק אתכם לבנות את החלומות שלו'.
זה המשפט שמנחה אותי לעבר הגשמת החלומות שלי.
נויה לוי 050-9056766
פייסבוק noya levi