ארבעה ילדים יש לפיזיותרפיסטית שוש קרני ובעלה יפתח, מהנדס במקצועו, כולם כבר מחוץ לבית, בעלי משפחות מה שמשאיר את שניהם עדיין עובדים כשהם בעשור השביעי של חייהם.
2 צפייה בגלריה
שוש קרני
שוש קרני
שוש קרני
(צילום: פרטי)
תחילת הדרך של קרני מגיעה מהשורשים שלה. היא ובעלה היו קיבוצניקים שהתגוררו בקיבוץ 'חצור' שם גם הקימו את משפחתם שכוללת את הילדים כרמל, שאול, עומר ומירון. אחרי הולדת הילדים נסעה המשפחה ארבע שנים לארה"ב לטובת סיום הדוקטורט של יפתח וכשחזרו ב 91 במלחמת המפרץ עברו שלוש שנים ואז עשו מעבר מהקיבוץ לעיר רחובות. קרני החלה את עבודתה כפיזיותרפיסטית בבית החולים 'קפלן' שם עבדה במחלקות השונות בתחום השיקום והפיזיותרפיה. "זה תחום ענק שיש בו המון דברים אם זה שלד, רקמות רכות, פציעות, כוויות וכמובן עבודה עם ילדים". 28 שנים היא עבדה בבית החולים אבל במקביל עזרה וסייעה במקומות רבים.
כאמור, חייה של קרני תמיד היו בעשייה רפואית למען הכלל. היא מצאה את עצמה עוד בצבא כשהיא בתפקיד סמלת סעד נפגשת עם לוחמים פצועים במרכזי השיקום ומשם תחום הפיזיותרפיה קרץ לה וזה היה הטריגר שלה ללכת וללמוד את המקצוע. אחרי הלימודים כצפוי הגיעה לעבוד גם בבית החולים 'קפלן' שם עבדה עד הפנסיה "עבדתי עד גיל 67 ומה שאני לוקחת מהעבודה שלי זה שאהבתי כל יום, שעה ודקה. הרגשתי שם הכי טוב שיכולתי להרגיש עם עצמי ועם הסובבים אותי והמשך העשייה שלי עד היום הוא זה שמביא לי את האושר הגדול". את הקריירה העצמאית שלה החלה במקביל לעבודה בבית בחולים אבל מה שהביא אותה לתחום העיסוק שלה שהוא חיזוק רצפת האגן היה ההתמודדות הפרטית שלה.
2 צפייה בגלריה
שוש קרני
שוש קרני
שוש קרני
(צילום: פרטי)
"בשנת 89 גיליתי שיש לי בעיות ברצפת האגן, מה שלא חשבתי שיכול לקרות לי בגיל כזה. התחלתי לקחת קורסים ועבדתי ב'מאוחדת' שהחלו לתת ללקוחות שלהם את האופציה לקבל טיפולים לרצפת האגן. במקביל לעבודה וכמו שקורה בכל תחום חדש, גם כאן לקח זמן. שש שנים עברו אך העבודה בקופת החולים לא הייתה מספקת ועברתי לקופת חולים 'לאומית' כשהמהות היא לעבוד מהבית, שאנשים יגיעו אליי לטיפול". לפני שבע שנים נפרדה מבית החולים ומקופות החולים והמשיכה עם העשייה שלה "פתחתי עוסק מורשה וכמעט בלי פרסום התחלתי לקבל מטופלים גם נשים וגם גברים בביתי" כן, מסתבר שגם גברים צריכים לעבוד על החלקים האלה בגוף שמזוהים כל כך עם נשים "הגברים הם עם מאוד מוזנח כי הם לא פונים לרופאים כשיש להם בעיות ורופאים בעצמם לא מפנים בבעיות של רצפת אגן לפיזיותרפיה אז זה יותר קשה אבל ללא ספק גוף של אדם בין אם הוא גבר או אישה צריך טיפול והשקעה תמיד".
קרני היא חלוצה בכל תחום הפיזיותרפיה של רצפת האגן. אם נשים חושבות שהזמן לטפל בעצמן הוא ברגע שמופיע איזה סממן של חולשה אז זו טעות ראשונה לדבריה כי מסתבר שעם ההיריון והלידה הראשונה הגוף זקוק לזה "נשים צריכות לקחת אחריות על הגוף שלהן. הרבה נשים מבוגרות שסובלות מבריחת שתן או תופעות לא נעימות מתחילות לטפל בעוד שהנזקים הגדולים ביותר קורים בהריון ובמשכב הלידה. במשך השנים רואים שיש מודעות הרבה יותר גדולה לנושא וזה באמת מציל". עם תחילת עבודתה כעצמאית קרני לא האמינה כמה ביקוש ורצון של נשים לחזק את שרירי הליבה ורצפת האגן זה דבר מבוקש, אז החלה לקיים הרצאות וכמובן הדרכות בבתי חולים וגם במרכזים שונים. בתחילה זה היה ב'קפלן' שם הבינו את ערך המוסף של קרני והזמינו אותה לתת הדרכות במחלקת היולדות לנשים שיצאו מלידה "בניתי ממש תכנית להדרכה אחרי לידה, בתחילה עשיתי את ההדרכות לרופאים, ולאחיות שהעבירו את זה הלאה ולאט לאט הדרכתי גם את היולדות עצמן. במשך 14 שנים הגעתי ליותר מעשרים ואחת אלף נשים. ולא, לא ספרתי אותן אבל בכל פעם הייתי רושמת את מספר הנשים שבאות להדרכה.
עם כל העבודה הברוכה שמעסיקה את קרני בת ה 74 גם לה הקורונה ערערה מעט את מרקם החיים. הגעגועים לנכדים ולילדים שנמצאים חלקם בארה"ב ובקיבוץ אילות המרוחק ממנה הם עזים ואחרי שביטלה נסיעה לפני שנה היא יודעת מה היא הולכת לעשות בשנייה שיתאפשר לטוב "הקורונה קצת סידרה אותי ואני היום גם יוצאת לקורסים שמתאפשרים ושומרת על חיים מלאי עניין אבל אין ספק שברגע שיפתחו השמיים, הטיסה הראשונה תהיה לילדים ולנכדים שלי, אנחנו ממש מחכים לזה. צריך לבדוק מה עושים ואיך זה יעבוד בארה"ב אבל כבר התחלנו לברר ואנחנו מקווים שבקרוב נראה אותם" לשאלה איך אישה בגילה מצליחה לעבוד פיזית בתחום הזה יש לה תשובה ברורה ואפילו מכוננת "אני טיפוס אקטיבי מטבעי. בכל בוקר אני עושה יוגה כמעט שעה, יוצאת לטיולי הליכה של 10-12 קילומטר אחת לשבועיים עם קבוצת טיול ואני שומרת על הכוח שלי. אני תמיד אומרת שהגוף שלנו הולך אתנו כל החיים ורק אנחנו יכולים לשמור עליו".
שוש קרני 054-4225181
פורסם לראשונה: 11:29, 03.03.21