היה זה הפילוסוף הסיני קונפוציוס שאמר "תבחר עבודה שאתה אוהב, ולא תצטרך לעבוד יותר אפילו יום אחד בחייך", ואת המשפט הזה מיישמת זהבי חן מראשון לציון בבוטיק "זהבי" שאותו היא מנהלת משנת 2003. הקורונה כפתה עליה לסגור את הבוטיק הוותיק שפעל בקניון עזריאלי בחולון, אך זהבי ממשיכה להפעיל את הבוטיק המבוקש – הפעם מביתה הפרטי בשכונת נווה ים בראשון לציון. "הלקוחות ממשיכות להגיע, הפכנו ממש לחברות במשך השנים והן מכירות את האיכות שאני מביאה איתי", אומרת חן.
2 צפייה בגלריה
זהבי חן
זהבי חן
זהבי חן
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן)
הססגוניות של זהבי חן ניכרת מיד לעין. משקפיים אופנתיות וגדולות, תיק מותאם ולבוש צעיר וחתיכי. "גם כנערה הייתי שונה במראה ובלבוש. אחרי שהתחתנתי, הייתי קונה רק בכיכר המדינה והכינוי שלי היה מנכ"לית כיכר המדינה", היא אומרת בחיוך. "בזבזתי המון כספים על בגדים, וכשפתחתי את הבוטיק החלטתי לתעל את זה גם לעצמי וגם ללקוחות שלי כחלק מהעברת המסר. אני לא מרגישה שאני עובדת כי אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה".
עד לפתיחת הבוטיק עבדה זהבי לאחר לידת בנה השלישי, החליטה שהיא לעבודה הזו לא חוזרת יותר ורוצה להגשים את עצמה בתחום האופנה. אז לפני 18 שנה היא פתחה בוטיק במקום הכי נחשב אז בחולון – קניון עזריאלי. "פתחתי את המקום מתוך אהבה גדולה לאופנה ולסטייל ובמטרה להביא פריטי ייבוא מכל בירות האופנה, ממעצבים עולמיים וישראלים מובילים, וגם להביא את סגנון הלבוש שלי, את הטעם האישי שלי. אני משקיעה בכל הפריטים כדי לייצר חווית סטייל עצומה. ליקטתי עבור הלקוחות פריטים, קולקציות וטרנדים מהמובילים והייחודים תוך הקפדה על עדכניות וייחודית. חלק מהפרטים הם פריט יחיד בבוטיק, יש אקססוריז, נעליים ואביזרים נלווים המתחדשים מדי שבוע".
ואיך היה המעבר מאחות שכירה לעצמאית בתחום שהיה חדש גם לך?
"בהתחלה לא ידעתי מה זה למכור, לא ידעתי שום דבר והחנות הזאת הייתה בית הספר של החיים שלי. למדתי בה המון, הכרתי אנשים, התפתחתי בבוטיק ועם הבוטיק. זה לא היה פשוט, הכל בכוחות עצמי, אבל למדתי אוטודידקטית איך לנהל הכל לבד. אני לומדת קבלה כבר 15 שנה, ואני מאמינה בעצם בלימודים האלה שנתנו לי להתפתח בנושאים רבים ומגווונים.
2 צפייה בגלריה
זהבי חן
זהבי חן
זהבי חן
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן)
זהבי מביטה על הלקוחה כאילו זו היא הרוכשת את הבגדים. אם בגד לא יושב טוב על הלקוחה היא תגיד לה ותציע משהו אחר. אף פעם לא לוחצת, תמיד מעניקה יחס אישי ושירות אדיב בידיעה שלקוחה מרוצה אחת – תמשוך אחריה צי שלם של לקוחות. "באות אליי מכל בגילאים, נשים שיש להן שיק. לפעמים באות אימהות שרוצות לקנות לילדות, אבל הטווח נע מגיל 20 עד לקוחות בנות 60 פלוס שנראות מהמם. הסגנון שלי הוא צעיר, חתיכי. אני גם עושה סטיילינג אישי. כשבאה לקוחה לקראת יציאה לחופשה אני מסתכלת עליה ומדמיינת אותי במקומה, מה אני הייתי לובשת, ומתאמת לה את הסטייל שלי שיהיה לה לבריכה, לארוחת בוקר, לערב ולכל מיני פעילויות נוספות".
במרס 2020 הגיעה הקורונה. הקניונים נסגרו ואיתם בוטלו גם ההתקהלויות, האירועים והמסיבות. זהבי נאלצה לסגור את הבוטיק, אך בצעד נועז החליטה שהיא לא מרימה ידיים והעבירה בתחילת 2021 את העסק מהקניון לביתה הפרטי שלה. "אמנם הקורונה דחפה אותי לזה, אבל בשבילי זו חוויה מסוג אחר", היא אומרת בחיוך. "יש זרימה של לקוחות כל לקוחה מגיע בזמן מתואם וזוכה לייחס אישי ומקצועי.. לשמחתי, בשנה החולפת גם עברתי למכירה במשלוחים כך שיש לי מנגנון שמותאם לזה, ואני זו שמביאה את פריטי הלבוש ללקוחות עד הבית. הרבה אומרים לי שעשיתי החלטה נכונה ונבונה, ומעל הכל שהיחס האישי נשמר – וזה מבחינתי חשוב מאוד. ברוך השם שאלוהים נתן לי להעביר את הבוטיק ולהמשיך את מה שאני עושה".
כחלק מההתאמות, עברה זהבי לפעילות אינטנסיבית גם ברשתות החברתיות. היא מקפידה לפרסם כל יום בפייסבוק, באינסטגרם וגם בסטורי, שולחת תמונות ישירות ללקוחות בוואטסאפ, שומרת איתן על קשר בחגים ואפילו הקימה רשימת תפוצה שבה היא שולחת להן איחולי חג שמח. "אני קוראת לנשים לא לפחד להעז, אישה צריכה להיות עצמאית ולא תלויה באף אחד אחר", היא מסכמת. "יכולתי לבחור, אבל הנה אני כאן בזכות עצמי. וזו הרגשה מדהימה ומעצימה".
בוטיק זהבי, נווה ים ראשל"צ.
zahavifashionboutique@
באינסטגרם: Zahavi
נייד: 0542382323