בתחילת חודש אפריל השנה רשמה קבוצת הנשים של מכבי ראשון לציון בכדוריד את אחד מרגעי השיא שלה - זכייה באליפות ובדאבל, לאחר שניצחה את הפועל ראשון לציון 29:35, במשחק החוץ, במסגרת משחק מספר שתיים בגמר הפלייאוף. האדומות של הפועל, אגב, הגיעו למעמד לאחר שסיימו את העונה הסדירה עם מאזן מושלם. הצד הצהוב של העיר, באותם הימים, היה בעננים. אף אחת מהשחקניות של המאמן גלעד מאור לא האמינה שמדובר בעצם בשירת הברבור של הצהובות, או לכל הפחות הפייט האחרון שהן יתנו על התואר בעתיד הנראה לעין.
1 צפייה בגלריה
הדרבי האחרון? שירה ג'רבי ממכבי מול הגנת הפועל
הדרבי האחרון? שירה ג'רבי ממכבי מול הגנת הפועל
הדרבי האחרון? שירה ג'רבי ממכבי מול הגנת הפועל
(צילום: הדר ואן קולה)
בשבועות האחרונים, גם בעקבות המעבר הדרמטי של הקפטנית הצהובה, ניצן דונאי, להפועל ראשון לציון, גברו השמועות כי אין בכוונת מועדון מכבי ראשון לציון לרשום את קבוצת הנשים למשחקי העונה הבאה. לפני כשבוע אף נמסר לחלק מהשחקניות הבכירות שיחפשו לעצמן קבוצה לעונה הבאה. בתגובה, הקימו נערות במחלקת הנוער של המועדון, ושחקניות נוספות, מטה מחאה, בכוונה להסיר את רוע הגזירה.
"מהרגע ששמענו על זה התפרקנו", אמרה השבוע אחת מהן. "אנחנו מאוד מחוברות לקבוצה והכדוריד זורם בעורקינו. עכשיו אין אופק לשחקניות במחלקות הנוער. אנחנו מאוד מקוות שעם הלחץ הנכון העירייה תעביר כסף ותציל את הקבוצה".
אלקלעי: "תקציב העירייה היום לא מספיק כדי לבנות קבוצות תחרותיות. א.ס רמת השרון והפועל אשדוד, למשל, כלל לא מפעילות קבוצות נשים. עד היום תחזקנו קבוצת נשים תחרותית, אבל המקורות הכספיים מצטמצמים והולכים"
ואכן, נכון לתחילת השבוע נראה שהמחאה הצליחה לייצר את הטלטלה שביקשה, וגורמים בסביבת המועדון ידעו לספר שהתוכנית שלא לפתוח כלל קבוצה ירדה מהפרק ובמקומה נשקלה האפשרות לתפעל קבוצה לא תחרותית שישחקו בה נערות ממחלקת הנוער של המועדון, כשהרציונאל אומר שבכל מקרה אין בליגת העל לנשים סכנת ירידה, אז אין בכך כל נזק. "יצוין כי בשנים האחרונות קבוצת הכדוריד של מכבי ראשון לציון נשים זכתה בתארים רבים ומובן שהושקעו בה תקציבים רבים", אמרו בעירייה בתגובה לפניית מטה המאבק. "השנה החליט המועדון שלא להשקיע את אותם הסכומים, אך יעמיד קבוצה לליגה. יש לציין כי ישנן בכדוריד נשים, במקרה הטוב, כשמונה קבוצות, ללא ירידת ליגה. יצוין כי אנו עושים מאמצים רבים כדי לסייע לכלל המועדונים".
באמצע השבוע התרחשה תפנית נוספת בעלילה כשכבר דובר על אפשרות שחלק מהישראליות הבכירות יישארו (עמית איזאק, קים לוי, שירה ג'רבי), אולם ללא שחקניות זרות. יש לציין כי הקבוצות הבכירות בליגה מחתימות ארבע זרות, ולפעמים גם שתי מתאזרחות נוספות. המשך דרכו של גלעד מאור כמאמן תלוי בהחלטה האם יישארו הישראליות הבכירות או שמא תסתפק האגודה בקבוצת נערות.
אריק אלקלעי, יו"ר מכבי ראשון לציון, מסר בתגובה: "מתוך עשרה תארים אפשריים בכדוריד, זכינו בשלוש השנים האחרונות בשישה, כך שאי־אפשר להאשים אותנו באי־תיעדוף של נשים. אנחנו עמותה שומרת חוק, ואנחנו גם מחויבים להשוות שכר בין גברים לנשים. כל זה מצטרף לזה שתקציב העירייה היום לא מספיק כדי לבנות קבוצות תחרותיות. א.ס רמת השרון והפועל אשדוד, למשל, כלל לא מפעילות קבוצות נשים. עד היום תחזקנו קבוצת נשים תחרותית, אבל המקורות הכספיים מצטמצמים והולכים. עכשיו, אם יש ציפייה שנעמיד קבוצה תחרותית שתפאר את עיריית ראשון אני מצפה מהעירייה לתת מענה, הרי גם בקבוצת הגברים יש קיצוצים. התרגלו לזה שאנחנו לוקחים אליפות כל שנה, ולא שואלים מאיפה הכסף. בנקודת הזמן הזאת ננסה לגייס את כל שחקניות הבית שלנו, ולפי זה נראה איך אנחנו מתקדמים".