אוהדי הפועל ראשון לציון ושחקניה יכולים לצפות להרבה אקשן מכיוון הספסל בתקופה הקרובה. מנחם קורצקי, שמונה למאמן במקום עופר טסלפפה שפוטר, הוא לא רק איש מקצוע מנוסה שעובד כבר שנים ארוכות בכדורגל הישראלי, אלא גם אדם אמוציונלי שלוקח דברים ללב. קורצקי שפוטר, התפוטר או לא סיים חוזים בכמה קבוצות בשנים האחרונות, והשאלה הגדולה היא אם יצליח להעלות את הקריירה שלו על דרך המלך בקבוצה של עמוס לוזון.
זה מפחיד
מקורביו של קורצקי מספרים על איש משפחה נחמד, שעל אף היותו אדם טוב לב השיחות איתו יכולות לעלות לפעמים לטונים גבוהים מאוד, מה שגורם לו להתפרץ ולצעוק. "הוא שולף ומתחמם, אבל לא מתכוון לפגוע באיש", נוהגים לומר עליו. כמו במקרה הזכור שבו התעמת עם אוהד בית"ר ירושלים, בעת שאימן אותה, קילל ואיים.
2 צפייה בגלריה
קורצקי. התחיל ברגל ימין | צילום: ראובן שוורץ
קורצקי. התחיל ברגל ימין | צילום: ראובן שוורץ
קורצקי. התחיל ברגל ימין | צילום: ראובן שוורץ
מאמנה של הפועל רעננה לשעבר לוקח דברים קשה, עד כדי כך שבאוקטובר האחרון הפציר בו הבעלים אשר אלון: "שמור על הבריאות, אתה לוקח דברים יותר מדי ללב - וזה לא מתאים. אני מודאג, כי אני ממש חושש ממה שיקרה לך. זה מפחיד".
מקרה נוסף התרחש לפני כשנה, אחרי שרעננה הודחה מגביע המדינה על ידי הכח עמידר רמת גן מליגה א' בתום דו קרב פנדלים. השיחה שהתקיימה בין קורצקי לאלון עלתה לטונים גבוהים והשניים החלו לריב ולצעוק זה על זה. אלון, המכיר אותו היטב, לא התרגש כשקורצקי צעק לעברו "אני מתפטר". לאחר מכן השלימו השניים וחזרו לדבר ולעבוד כרגיל.
שוער הפועל רעננה אסף צור (21) קיבל הזדמנות מקורצקי לשחק בהרכב הראשון של קבוצתו, והוא אכן קנה לעצמו מקום של קבע בין הקורות של הקבוצה מהשרון. "מנחם תמיד דורש 100 אחוז מהשחקנים, באימונים ובמשחקים. הוא מאמן מאוד קפדני ודקדקן, ששם לב לפרטים. הוא האמין שההקפדה על הפרטים הקטנים יכול לעשות את ההבדל ברגע האמת. נכון שמנחם מאוד אמוציונלי, ואפשר לראות את זה במשחקים, אבל זה נטו מהאהבה הגדולה שלו לכדורגל, מהרצון להצליח ברמה האישית וברמת המועדון".
לא מנסה לשקר
קורצקי (45), נשוי ואב לשתי בנות, מאוהב בכדורגל למרות שהוא מתפרנס גם מהעסק הפרטי שלו, חנות לצבעים וכלי בנייה. הוא ואחיו איבדו את אימם בילדותם, ואביהם גידל אותם לבדו. אחד מאחיו הוא יעקב קורצקי, שחקן העבר של מכבי הרצליה וסגן ראש עיריית רמת השרון.
תמיר כהן, שעבד בצוות של קורצקי ברעננה ומכיר אותו עוד מהימים שבהם היו השניים יריבים על כר הדשא, טוען: "זה שאין למנחם בעיה לעבוד בקבוצות קטנות אומר הרבה על האיש. הוא אוהב מאוד את המקצוע ואת המשחק, וחשוב לו מאוד להיות בעולם הזה. זה גם מעיד על כך שאין בו אגו. הוא אימן בליגת העל, יש לו שם - ובכל זאת הוא לא רואה בעיה לרדת לליגה הלאומית".
2 צפייה בגלריה
אלון. לא התרגש | צילום: אסף פרידמן
אלון. לא התרגש | צילום: אסף פרידמן
אלון. לא התרגש | צילום: אסף פרידמן
דני בונדר, ששימש עוזר לקורצקי במשך שתי עונות ברעננה, מספר: "מאוד נהניתי לעבוד עם מנחם. הוא סמך עליי מבחינה מקצועית, נתן לי הרבה חופש ואפשר לי להעביר תכנים. הוא תמיד מתייעץ ומקשיב, כי הוא אחד שאוהב לתת לצוות שלו להתבטא. מנחם מקורב מאוד לשחקנים שלו ואוהב אותם.
"תמיד יש סביבו אווירה טובה וגם בשיחות עם ההנהלה הוא עומד מאחורי השחקנים שלו. מנחם הוא אכן אדם רגשי מאוד, וישר רואים עליו אם הוא שמח או עצוב ועצבני. הוא לא אחד שמנסה לשקר או להסתיר דברים, אלא מאוד כן עם השחקנים. זה לא קורה לו בקטע של חוסר שליטה, כי מנחם הוא לא אדם שישבור שולחן אם הוא מתרגז. אבל אם המשחק לא יילך טוב - הוא יגרום לשחקנים להרגיש היטב שזה לא מה שהוא ציפה לו".
ב-10 בדצמבר התפטר קורצקי מהפועל רעננה בשל חוסר ההצלחה המקצועית, אחרי שהקבוצה השיגה ניצחון אחד בלבד בסיבוב הראשון. תמיר כהן: "אני לא לוקח כדוגמה את החודשיים האחרונים של מנחם ברעננה, כי בשל סיבה כלשהי משהו לא הצליח שם, אבל יש עדיין עתיד גדול לפניו. הוא לומד וחוקר, מנסה לעשות דברים חדשים ורמת האימון שלו היא טובה מאוד".