ביום ראשון הקרוב (20.10.19), היום השביעי והאחרון של חג סוכות, תקיים עיריית ראשון לציון אירוע מיוחד: הפנינג "יחד לב אל לב" הוא אירוע ספורטיבי גדול שיתקיים בין השעות 9:00 ל-12:30 באצטדיון האתלטיקה בראשון לציון ביוזמת עיריית ראשון לציון, מתוך מטרה לקרב לבבות ולחבק את המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.
ראש העירייה, רז קינסטליך וד"ר הדס-מלכה הכהן, מחזיקת תיק חינוך מיוחד, ומי שמובילה את האירוע, מזמינים את כל הציבור להשתתף. "ראשון לציון היא עיר שוויונית שמקבלת ומחבקת את כולם" אמר קינסטליך.
1 צפייה בגלריה
מרוץ ראשון לציון 2019 , מקצה לבעלי צרכים מיוחדים | צילום: אבי קקון
מרוץ ראשון לציון 2019 , מקצה לבעלי צרכים מיוחדים | צילום: אבי קקון
מרוץ ראשון לציון 2019 , מקצה לבעלי צרכים מיוחדים | צילום: אבי קקון
במסגרת האירוע יערכו מיונים לנבחרת ספיישל אולימפיקס, הארגון הבינלאומי לספורט משלב. למעלה מ-700 אנשים עם מוגבלויות נרשמו וכ- 60 יתמודדו למיונים בארבעה ענפי ספורט: ריצה ל- 60 מ' ,ריצה ל- 600 מ', זריקת כדור וקפיצה לרוחק. כיאה לאירוע ספורט גדול, גם ספורטאי ראשון לציון יתייצבו ובראשם ההבטחה האולימפית לינוי אשרם שצפויה להזניק את אחד המקצים. את האירוע ינחה השדרן והדי ג'יי, ארז דלל, נכה גפיים בעצמו ולהקת "קול המלאכים", שהתפרסמה לאחרונה וכל חבריה ילדים עם תסמונת דאון, תקיים את מופע הפריצה שלה.
האירוע יהיה פתוח לכלל הציבור ללא עלות ויכלול פעילויות רבות המונגשות ומותאמות לכל קשת הגילאים. בין היתר יתקיים משחק כדורגל, מעגל מתופפים, מתנפחים, ג'ימבורי, טרפולינה, בועות סבון, בוצ'ה (ענף ספורט ייחודי לבעלי מוגבלות קשה), הרקדה, גם על כסאות גלגלים, זומבה, וכן במתחם יהיו דוכני אוכל ושתייה.
למיונים לנבחרת ספיישל אולימפיקס ישתתפו ילדים מיוחדים מגיל 8 עד גיל 21 שמגבלתם אינה רק פיזית, בכלל זה נמנים ילדים הסובלים ממוגבלות שכלית התפתחותית, ילדי ASD – אוטיזם על הרצף, ADHD - הפרעות קשב ריכוז והתנהגות, וילדים עם בעיות רגשיות ותסמונות שונות ומורכבות. את המיונים ינהל מאמן הנבחרת המיועד וילם לאוקס - מאמן ברמה בינלאומית ומומחה לאימון ילדים עם צרכים מיוחדים.
כאמור, את האירוע יכבדו ספורטאי העיר, ביניהם לינוי אשרם, המתעמל סגן אלוף העולם, ארטיום דולגופיאט, האתלטית ומחזיקת השיא הישראלי בריצה ל-100 מ', דיאנה ויסמן, האצן ואלוף ישראל לשעבר, דניאל אישטה ועוד.
יום ראשון ה-20/10 | בשעה 9:00 | אצטדיון האתלטיקה, גדולי ישראל 24 בראשון לציון
הכניסה לאירוע ללא תשלום, אך רצוי להירשם מראש באתר העירייה (לנרשמים חולצה וצמיד בסימן "יחד לב אל לב" ובקבוק מים)
https://www.rishonlezion.muni.il/Lists/List3/CustomDispForm.aspx?ID=540