שלושה מבין שבעת השחקנים שממשיכים מהעונה שעברה הופיעו הקיץ בהתמדה בהרכב הראשון של הפועל ראשל"צ בגביע הטוטו. הם צפויים למלא תפקיד חשוב גם בהמשך, ולייצר שלד צעיר ויציב בסגל של הכתומים.
1 צפייה בגלריה
חליבה, שבירו ובלולו. צילום: אבי מועלם
חליבה, שבירו ובלולו. צילום: אבי מועלם
חליבה, שבירו ובלולו. צילום: אבי מועלם
יובל חליבה (23), שגדל בראשל"צ ושיחק מגיל הילדים רק בשורותיה, מתחיל את העונה החמישית שלו בקבוצה הבוגרת. הוא מונה לקפטן ויהיה המנהיג הבולט בסגל של עופר טסלפפה. במועדון מספרים על כדורגלן שיודע ל'הרים' את החברים שלו במצבים קשים וגם לקחת אחריות.
איתמר שבירו (21), חייל המשרת כעובד רס"ר בבה"ד 20, גדל בהפועל באר שבע וממשיך עונה שנייה כמושאל, אחרי שלבש בעבר גם את מדי מכבי ת"א.
דולב בלולו (20), גם הוא חייל (משרת בקריה), גדל בבני יהודה והגיע לראשל"צ לפני שנתיים. את העונה הראשונה שלו העביר בקבוצת הנוער, ובעונה שעברה החל לשחק בבוגרים.
"מועמדת לעלייה"
"הקבוצה השתנתה מאוד", טוען חליבה. "לדעתי זה היה מתבקש אחרי העונה הלא טובה שהיתה לנו. היה צריך לרענן קצת את חדר ההלבשה, ובינתיים נראה שנבנתה קבוצה טובה, אנרגטית וצעירה. מגיל ארבע נהגתי להגיע למשחקים של הפועל ראשון, והשגת תפקיד קפטן קבוצת הבוגרים היא מטרה שהצבתי לעצמי כבר לפני הרבה שנים. קפטן זה אופי, וזה משהו שיש בי, כך שכיף היה לקבל פידבק כזה מההנהלה ומהצוות המקצועי".
שבירו מאמין שאפשר לעשות עונה מוצלחת: "הקבוצה נראית טוב, ובאופן אישי אני מרגיש מצוין. היו לי הרבה הצעות מליגת העל, אבל החלטתי להמשיך עוד שנה בראשון. יש לנו צוות אימון ברמה גבוהה מאוד, וההרגשה היא שהולכת להיות לנו עונה מצוינת. לדעתי אנחנו יכולים לשאוף הכי גבוה, כי הביאו שחקנים מצוינים ויש לנו חדר הלבשה טוב, צעיר ורעב. גדלתי בבאר שבע ואני רגיל למה שהיה שם, ואני מרגיש שהפועל ראשון זה הבית השני שלי. התחברתי מאוד לראשון ולאנשים כאן, כי נתנו לי פה את כל מה שאני צריך מהרגע הראשון שלי כאן".
דולב בלולו טוען שגם הוא מרגיש בבית: "הקבוצה מועמדת לעלייה, כי זה מה שההנהלה שואפת אליו, ויש מאמן ממש טוב שגם הוא שואף גבוה. אנחנו נראים יותר טוב מאשר בעונה שעברה בשלב הזה, וחוץ מהצלחה בליגה יש לנו כמובן שאיפה לזכות גם בגביע הטוטו".
חליבה סיפר על חדר ההלבשה החזק: "יש אווירה טובה. השחקנים, ובעיקר אלה שנשארו מהעונה שעברה, מרגישים שאנחנו מתחילים דף חדש באנרגיות טובות. עופר הוא מאמן חדש במועדון. יש לו דרישות חדשות ולוקח זמן להתרגל אליהם ואליו, אבל בגדול התחושה היא חיובית. התוצאות עד עכשיו מעודדות, ומלמדות שאנחנו בכיוון הנכון. אבל עד עכשיו שיחקנו רק גביע הטוטו, וצריך לראות מה נעשה בליגה כדי שנדע עד כמה אנחנו באמת בכיוון הנכון".
השינוי מורגש בעיקר בשל הכימיה בין השחקנים לבין טסלפפה, חיבור חזק הרבה יותר מאשר זה שהיה עם ניר ברקוביץ' לפני שנה. טסלפפה הגיע עם מוניטין, וחליבה מסביר עד כמה הדבר משפיע: "כמו שאמרתי, לעופר יש דרישות שונות לגבי אופן ההתנהלות של השחקנים, במגרש ומחוצה לו. הוא מוכן לשמוע ולהסביר. יש אצלו דיסטנס של כבוד, אבל לא דיסטנס של פחד. כיף שזה בא ממאמן שהצליח. נאור סבג, למשל, שיחק אצלו והגיע להפועל באר שבע, אז שחקנים רוצים להקשיב למה שהוא אומר. ללמוד ממנו ולהתקדם. עופר יודע להיות חבר כשצריך, וגם לתת בראש כשצריך".
בלולו: "הביאו מאמן מנוסה, שמכיר היטב את הליגה".
פיגור בן שבועיים
הסחבת בהעברת הבעלות גרמה לא רק שיבושים בהכנות, אלא גם חוסר ודאות וחוסר ביטחון שנעלמו בינתיים לאחר שתהליך בניית הסגל הושלם. חליבה: "אכן, זאת היתה תקופה די רעה. גם השחקנים החדשים שחתמו וגם אלה שנשארו מהעונה שעברה דיברו איתי, וכולם הרגישו חוסר ודאות. הם לא ידעו איפה הם עומדים ומה יהיה. הרי בסופו של דבר זאת קריירה, וכל צעד קטן יכול לשנות את הכיוון שלה".
גם אתה חששת?
כן. מבחינתי זאת פרנסה, וגם אני חששתי שלא אוכל להתפרנס העונה. גם מבחינת הצעירים זאת עונה חשובה. ילדים שעלו לבוגרים לא ידעו אם יישארו בסגל, והנבחנים לא ידעו איפה הם עומדים. היו גם שחקנים בעלי יכולת מוכחת, שחתמו על חוזים עם דורון אוסידון ולא ידעו אם החוזה שלהם תקף או לא. כך שלכולם זאת הייתה תקופה לא נעימה. עכשיו אנחנו אחרי כל זה. מבחינה מקצועית קיים אצלנו פיגור של שבועיים, אבל עושים כל מה שנדרש כדי להדביק את הפער".
בלולו שמח שהזמנים הקשים נותרו מאחור: "זה השפיע מאוד, אבל המאמן ידע להתגבר על זה, ואחר כך רשמנו שלושה ניצחונות בגביע הטוטו. עכשיו הוא מריץ אותנו יותר, ואנחנו מתאמנים פעמיים ביום. בסך הכל התגברנו על הכל וצריך רק עוד טיפה להתחדד".
כעת, לא רק שברור מי בעל הבית, בקבוצה גם הרגשה של התנהלות אחרת ביחס לתקופה של איל ברקוביץ', שבה הבעלים התרחק מהמועדון ולא נהג להגיע למשחקים. חליבה: "מרגישים שמנסים לפתוח כאן דף חדש. אחרי שמינו מאמן חדש והנהלה חדשה, כל מה שנעשה עד אז - נשכח. אתה צריך להוכיח את עצמך מאפס, וזה טוב, כי המצב גורם לשחקנים לתת מעצמם יותר. גם אני חווה את זה. לדעתי עמוס חזר לכדורגל מתוך געגוע, וזה מורגש. הוא שם כסף, מה שמראה שהוא רוצה לעשות בראשון משהו חדש מתוך ראיה קדימה. לא משהו לשנה או שנתיים".
שבירו: "עמוס בא להשקיע ורואים את זה בתנאים שאנחנו מקבלים - בארוחות אחרי אימונים או בציוד ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהיה לנו. רואים יותר מעורבות מצדו, והוא מגיע לכל המשחקים, וזה בנוסף למשה דמאיו שנמצא גם הוא בשטח. יש מי שמנהל את העניינים ברמה גבוהה יותר מזאת שהורגלנו לה, ונראה שהכל השתדרג".
בלולו: "מרגישים יותר רצינות. עמוס הביא את האנשים שלו והם יותר רציניים ומכוונים גבוה. אם לא נעלה ליגה העונה, הוא ירצה שנעלה בעונה הבאה אבל אחרי הרכש שהגיע לכאן אני מאמין שנתמודד חזק כבר העונה. התקציב העונה גבוה יותר, יש יותר צעירים והביאו שחקנים בכירים יותר".
היו גם ביקורות על לוזון. טענו שהוא רכש את הפועל ראשל"צ כדי שלבן שלו תהיה קבוצה, ועומרי באמת הצטרף.
חליבה: "קל לדבר מבחוץ, אבל אנשים לא מכירים את עומרי כשחקן. בתור מי שמתאמן ומשחק איתו, אני יכול להגיד חד משמעית שעומרי הוא שחקן טוב ושיש לו מקום בכל קבוצה בליגה הלאומית. אבא שלו לא צריך לקנות את הפועל ראשון כדי שהוא ישחק. קראתי ושמעתי שאנשים אמרו את זה, אבל מבחינה מקצועית זה לא נכון. ובנוסף, עומרי ילד טוב וצנוע. לא מרים את האף ולא מורגש שאבא שלו הוא בעל הבית".
שבירו תומך בטענה של הקפטן: "עומרי שחקן מצוין, ילד טוב וחבר אישי טוב מאוד שלי. עמוס הגיע בכוונה טובה ועניינית, ומתוך רצון אמיתי לעזור".
בלולו מסכים עם חבריו: "את ההחלטות לגבי ההרכב נשאיר לעופר. לי ברור שאם עומרי לא יהיה טוב, הוא לא ישחק. נכון לעכשיו הוא טוב - ומגיע לו לשחק בזכות עצמו בלבד".
לא רוצים להתפשר
התרומה של שחקני הרכש הורגשה היטב עד כה בגביע הטוטו, וחליבה משוכנע שהמהפכה שעבר הסגל תצליח: "להערכתי כל השחקנים שהגיעו יתרמו הרבה, וזה נכון לגבי שחקני הרכב וגם לשחקני הרוטציה. אם יצא משהו טוב מהמהפך ביחס לעונה שעברה, זה שהמאמן יכול לבחור איזה שחקן שהוא רוצה. היו נבחנים והיו שמות, והוא בחר את השחקנים שמתאימים לנו. כולם שחקנים ואנשים טובים, מה שחשוב לא פחות. חוסן מקצועי ואנושי יכול לקחת את הקבוצה קדימה". שבירו מהנהן בראשו ומסכים: "הגיעו אחלה שחקנים שהם אחלה אנשים. יש לנו חדר הלבשה מצוין השנה".
בלולו: "כבר בגביע הטוטו אפשר היה לראות את התרומה של השחקנים החדשים. אנחנו ממעטים לספוג וכובשים הרבה. הגיעו שחקנים ברמה גבוהה כמו אנס דאבור ומיקו ממן, ויצטרפו עוד שניים-שלושה שיתחרו על מקום בהרכב וישלימו את הסגל - ואז יהיה אפילו טוב יותר".
טסלפפה וההנהלה הביעו עד כה פסימיות לנוכח האפשרות שהפועל ראשון תיאבק על עלייה לליגת העל. לטענתם, מאחר שקבוצות כמו מכבי פתח תקוה ובני סכנין שירדו מהליגה הלאומית נהנות מתקציב גבוה הרבה יותר. חליבה "לא מתפקידי להגיד לאן אנחנו מכוונים. עד ינואר אנחנו צריכים להתכוונן לכל משחק בפני עצמו, ואז אפשר יהיה לדבר הלאה. אם לא נביא תוצאות הטובות - כל הדיבורים יישארו באוויר. נכון לעכשיו צריך לעבוד ולהראות שאנחנו באמת שווים את מה שכל אחד מכוון אליו. ועד כמה שהספקתי להכיר את השחקנים השנה, המטרה של כולם היא להגיע לליגת העל ולרמות הכי גבוהות. אלה לא שחקנים שמחפשים בינוניות או להתפשר".
שבירו: "אפשר יהיה לדבר על עלייה כשנהיה קצת יותר מוכנים. עקרונית חומר השחקנים הזה מתאים לעליית ליגה".
בלולו: "אכן מכבי פתח תקוה ובני סכנין יותר פייבוריטיות לעלייה מהפועל ראשון, אבל אני יודע מה הרמה שלנו וחושב שאנחנו יכולים לעשות את זה".
חליבה התייחס לכדורגל שהקבוצה צפויה להציג: "כבר בשלב הזה של העונה אפשר לראות שאנחנו באים עם גישה נכונה. רוצים להשיג תוצאות, וגם לשחק כדורגל טוב. קבוצה תלויה גם בחיבור בין השחקנים שלה, ולשמחתנו עד עכשיו ההנהלה והצוות המקצועי 'פגעו' היטב בבחירת השחקנים. נקווה שזה ימשיך ככה".
שבירו: "הכדורגל שלנו יהיה מסודר והתקפי. עופר עובד איתנו על כל פרט, אם זאת הנעת כדור טובה, אגרסיביות, סבלנות ומשחק יעיל מול השער. האוהדים שלנו ייהנו".
גם בלולו משוכנע שהקהל בראשל"צ ייהנה מכדורגל טוב בעונה הקרובה: "המאמן שלנו, וכולם רואים את זה, מאמין בכדורגל התקפי. בראש שלו יש מחשבה שאנחנו צריכים להפעיל לחץ על הכדור גם בחצי של היריבה. לא תראו אצלנו בונקר. גם אם נוביל - לא נלך אחורה ונמשיך לשחק כדורגל יפה ופתוח. כך שנראה שבמשחקים שלנו יהיו הרבה גולים. כמו שזה נראה, נשיג תוצאות טובות ולאוהדים יהיה שווה להגיע למשחקים שלנו".