זיו ארז הוא המועמד המוביל לאימון קבוצת הנשים של הפועל ראשל"צ, זאת לאחר שרועי לזר ייפרד מהמועדון אחרי שלוש שנים מוצלחות באופן יחסי.
1 צפייה בגלריה
ארז. ניסיון רב, צילום: אבי מועלם
ארז. ניסיון רב, צילום: אבי מועלם
ארז. ניסיון רב, צילום: אבי מועלם
בראשל"צ, למרות שלא הצהירו על כך באופן רשמי, החליטו לבצע רענון על הקווים וארז, המנהל המקצועי והמאמן הראשי של כל מחלקת הנערות במועדון, הוא האופציה המועדפת.
המאמן הוותיק הוליך רק ביום ראשון האחרון את קבוצת נערות ב' של המחלקה לזכייה בגביע המדינה ובכך השלים עונה חלומית מבחינתו. שני דאבלים עם שתי קבוצות הגיל: נערות א' ו־ב'.
ארז מכיר מצוין את הקבוצה, כך שאם וכאשר ימונה - הכניסה שלו אל התפקיד אמורה להיות חלקה. מה עוד שהוא זה שאימן העונה בנערות א' שלוש שחקניות מהשש, שכיכבו אשתקד בקבוצה הבוגרת - דניאל קארש, גילי אייזנר וגאיה סלס.
ארז, למי ששכח, הדריך לאורך הקריירה קבוצות גברים, כולל בליגת העל, שם עבר, בין השאר, בגבעת שמואל, הפועל חולון, רמת השרון והפועל ירושלים. "באמת שאין עוד עדיין כלום רשמי", ביקש להבהיר היו"ר רועי סבג. "אם היה מה להודיע, כולם היו יודעים".
ברוח טובה
מי שיעזוב, כאמור, הוא רועי לזר, אף שהוליך רק בעונה החולפת את הפועל ראשל"צ למקום השביעי בליגת העל עם סגל שכלל שלוש זרות, עדי לוקס כמבוגרת האחראית וכל היתר שחקניות צעירות שגדלו במחלקת הנערות של המועדון.
"שני הצדדים ייצאו לדרך חדשה", סיפר השבוע לזר. "יש לי זיכרונות מאוד טובים ועברתי חוויה מאוד נעימה בראשל"צ. באמת שהכל נסגר ברוח טובה ואין לאף אחד משקעים. אני יכול להגיד שמעבר ליחסי עובד־מעביד, נוצר קשר אישי מאוד טוב ביני לבין רועי סבג (היו"ר)".
"אני מקווה שהשחקניות הצעירות, אחרי עונת רוקי נהדרת, ימשיכו את קו ההתקדמות", הוסיף לזר. "אני באמת שמח ומוקיר את השחקניות האלה כי הן הולכות להיות העתיד של הענף בשנים הקרובות. הן בקו עלייה. זו היתה שנה ראשונה שלהן בליגת העל ובעונה הבאה הן ימנפו זאת. אני מאמין אפילו שבמועדון יוכלו לקחת צעד אחד קדימה".
"גם אני חושב שאפשר יהיה לעשות משהו גדול יותר ממה שעשינו בעונה שעברה", המשיך היו"ר סבג באותו הקו. "יש לנו קאדר ישראלי חזק עם בנות מצוינות. אם הקיץ נפגע בזרות, תהיה כאן קבוצה טובה מאוד. הצעירות שיחקו דקות משמעותיות ולקחו את הצ'אנס שלהן בשתי ידיים. שנה ראשונה הן התחשלו, בשנה השנייה הן כבר צריכות לפרוע שטרות".
בגזרת השחקניות, צפוי בראשל"צ שינוי משמעותי. עדי לוקס תעזוב את הקבוצה אחרי שלוש שנים במועדון, לאחר שחתמה לאחרונה במכבי אשדוד. לוקס (31. 1.75) הציגה אשתקד את עונתה הטובה ביותר אצל האדומות ובשלב מסוים של השנה אף ניצבה בראש טבלת מלכת הסלים הישראלית של הליגה.
הגארדית סיימה את העונה עם ממוצעים של 9.9 נקודות, 2.3 ריבאונדים ו־2.8 אסיסטים לערב. לאורך העונה הסדירה היא קלעה ב-47.1 אחוז לשלוש ו-36.3 אחוז לשתיים. משחקה הטוב ביותר בעונה שעברה היה מול מכבי אשדוד, במחזור השביעי, כשקלעה 25 נקודות.