ביום שני הקרוב ייפתח פלייאוף 2021/22 בליגת העל לנשים כאשר הפועל ראשון לציון תהיה שם יחד עם אליצור רמלה, מכבי אשדוד ומכבי חיפה (יתרון הביתיות הוכרע לאחר סגירת הגיליון).
1 צפייה בגלריה
ציפל בפעולה. הצלחה שנבנתה לאורך שנים
ציפל בפעולה. הצלחה שנבנתה לאורך שנים
ציפל בפעולה. הצלחה שנבנתה לאורך שנים
(צילום באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הגארדית עדן ציפל היא אחת מהכוחות המובילים בהישג הזה, ובניגוד לקבוצות הצמרת האחרות בליגה, בהפועל ראשון יכולים להתגאות בכך שמדובר בשחקנית בית שגדלה במועדון מגיל שש, והיא רק בת 19. והיא לא לבד.

לא במקרה

"הדבר המדהים בעונה הזאת זה שלא מדובר במשהו מקרי, זאת קבוצה שהמאמן זיו ארז בנה אותה כחלק מתוכנית ארוכת שנים, לפתח שחקניות מקומיות", אומרת ציפל, שנכון לעכשיו מחזיקה בממוצעים של 11.5 נקודות ב־35 דקות משחק. "כל השחקניות הישראליות בהפועל ראשון גדלו כאן, אצלנו, ולא עברו לכאן משום מועדון אחר. אז מצד אחד יש כאן חיסרון כי כולנו צעירות ולא מנוסות, אבל מצד שני אנחנו משחקות המון שנים יחד, יש בינינו כימיה שנבנתה לאורך השנים, ואנחנו חברות גם בחיים האמיתיים. אנחנו לא פתאום בפיינלפור, אין פה מקריות. החיסרון של חוסר הניסיון הוא משמעותי, אבל אנחנו מכפות עליו בכל כך הרבה דברים אחרים".
מה הבינו בהפועל ראשון לציון שלא מבינים בקבוצות האחרות?
"זה מתחיל מאמונה של המאמנים ושל כל אנשי הצוות בשחקניות הישראליות. אני לא יודע למה זה, אבל בישראל פחות מאמינים בשחקנית הישראלית. זיו הולך איתנו עד הסוף, עם כל הלב, בטוב וברע, אפילו אם זה עולה לו במשחק. זה נמשך כבר עונה רביעית, וזה לא תמיד יוצא טוב, וזה לא תמיד לכולנו ולא להרבה דקות, אבל הדגש על הישראליות הוא ברור לכל מי שצופה בנו".
אגב צופה, מאוכזבת מהיציעים הכמעט ריקים?
"האמת שזה קצת מבאס. אני חושבת שבתור שחקנית יצא לי לשחק מול קהל גדול באמת באליפות התיכונים או בנבחרת ישראל הבוגרת וזה כיף גדול. הייתי שמחה שזה יהיה בכל שבוע אצלנו באולם, ואני מאמינה שזה ישתנה, כי אין לזה תחליף".

בחירה מושכלת

ציפל, כאמור, משחקת מגיל שש במסגרות השונות של הכדורסל בעין היין. במקביל להתפתחות בליגות האיגוד (שם זכתה בכל תואר אפשרי בליגת הנערות), כיכבה גם במדי נבחרת הגימנסיה הריאלית, איתה זכתה באליפות ליגת התיכונים בעונת 2018/19. אביה, איליה, שיחק כדורסל ברוסיה לפני שעלה לישראל, אבל ציפל מתעקשת שהבחירה להמשיך את השושלת הייתה למרות רצון המשפחה. "לפני הכדורסל היה להורים שלי ובעיקר לאמא שלי רצון למשוך אותי יותר לכיוון האמנותי. שלחו אותי לחוגי פסנתר, ציור, ריקוד. אבל אני בחרתי אחרת, ועם הזמן עזבתי את שאר החוגים והשקעתי את כל כולי בכדורסל".
"כשהייתי בראיון בצבא אחד הקצינים אמר לי שכדאי לי לפרוש ולעשות משהו משמעותי בצבא כי מהכדורסל 'לא ייצא לך הרבה'. מיד אמרתי לו שאני לא מעוניינת"
אילו תגובות את מקבלת כששומעים שאת כדורסלנית?
"האמת שהתגובות לרוב מאוד מפרגנות ומחממות את הלב, חוץ מפעם אחת, כשהייתי בראיון בצבא, וסיפרתי לאותו קצין שאני ספורטאית מצטיינת ושאני מכוונת גבוה בתחום. בתגובה הוא אמר לי שכדאי לי לפרוש ולעשות משהו משמעותי בצבא כי מהכדורסל 'לא ייצא לך הרבה'. מיד אמרתי לו שאני לא מעוניינת. ממש לא אהבתי את אופן הדיבור שלו".
איך בכל זאת מרימים את קרנו של כדורסל הנשים בישראל?
"לדעתי אפשר לעשות קצת יותר בכל תחום היח"צ אבל אני לא עובדת על עצמי וברור לי שזה גם משהו שהוא נמצא עמוק בתרבות הישראלית, ודרושה פה עבודה תודעתית גדולה. בתור התחלה אני אשמח שישווקו את המשחקים שלנו כמו שמשווקים משחק בליגת העל לגברים. התחושה היום היא שמדובר במשהו שמנסים להסתיר".
איפה נראה את עדן ציפל בעוד שנתיים?
"קודם כל בכל מה שקשור לכדורסל הישראלי, חשוב לי להבהיר שאין לי כוונה לעזוב לקבוצה אחרת, נאמנות זאת תכונה שמאוד חשובה לי. הייתי שמחה למצוא הזדמנות טובה בחו"ל, באירופה, אולי קבוצת יורוליג טובה, אבל עוד מוקדם לעסוק בזה".