שרשרת ההחתמות של מכבי ראשון לציון נראית מבטיחה מאוד על הנייר. הבולט שבה הוא הפורוורד יונתן מור, שמגיע לבית מכבי עם תג הישראלי המצטיין בלאומית לעונת 2021/22, ועם שורה סטטיסטית של 16.5 נקודות ו־7.9 ריבאונדים בממוצע למשחק.
3 צפייה בגלריה
מור. "השינויים לא הורידו את הסטנדרטים"
מור. "השינויים לא הורידו את הסטנדרטים"
מור. "השינויים לא הורידו את הסטנדרטים"
(צילום: לימור מלינוף)
"חתמתי על חוזה לשנתיים", אומר השבוע מור, שבשמונה העונות האחרונות החליף לא פחות משמונה קבוצות. "המטרה שלי היא לבנות משהו מעניין עם המועדון, וזאת הסיבה שגם חתמתי מוקדם בקיץ".

בהתאמה אישית

מור (27, 2.05 מ') לבש בשנים האחרונות את מדי הפועל תל אביב (בשתי קדנציות שונות), הפועל חולון, בני הרצליה, הפועל כפר סבא, עירוני קריית אתא ומכבי חיפה. מור, שלצד הצלחתו בלאומית, התקשה בעונות האחרונות למצב את עצמו כשחקן מוביל בליגת העל, מצטרף לנמרוד טישמן, איגור נסטרנקו, חן כלפון, יוגב עובדיה, נועם גרינברג, טל פלד, גיא פלטין, בן אונצ'ה ויואב בוצר, שכבר חתמו במדים הכתומים.
יונתן, למה לא להמשיך בהפועל חבל מודיעין, בטח אחרי עונה מוצלחת גם ברמה האישית?
"אני מאוד אוהב את המועדון הזה ומאוד התחברתי לאנשים שם, בטח ליהוא אורלנד (המאמן) אבל אני הרגשתי שבמצב הדברים הנוכחי, כשאני בן 28, המטרה שלי היא לחזור לליגת העל ולהישאר שם. כשראשון הגיעו עם ההצעה שלהם, הבנתי שזה מועדון בסקאלה אחרת לגמרי, עם המעטפת המקצועית והכלכלית הנכונה, גם השיחה עם נדב (זילברשטיין המאמן) חידדה לי עד כמה זה המקום שמתאים עבורי. אם הייתי מחליט שאני נשאר בלאומית, אז חבל מודיעין הייתה האפשרות הראשונה עבורי".
3 צפייה בגלריה
אורלנד
אורלנד
אורלנד
(צילום: עוז מועלם)
היית קרוב לעלייה עם חבל מודיעין, מה לא עבד לכם בסדרת חצי הגמר מול עירוני רמת גן?
"אני חושב שקצת יצאנו ממה שהוביל אותנו לשם. תפקדנו קצת פחות טוב, בקשיחות, באינטנסיביות. וזה לא שרמת גן היו טובים יותר מאיתנו בפער, זה היה יכול ללכת לכל כיוון, גם כל המשחקים פרט לאחרון היו נקודה לפה או לשם. הגענו למאני טיים קצרים ברוטציה, קצרים בניסיון, ובסופו של דבר היינו פחות טובים".
איך אתה רואה את העתיד של הפרויקט בחבל מודיעין?
"יש שם אנשים שאפתנים מאוד. זה מתחיל מראש המועצה שמעון סוסן, וממשיך עם עובד שטח ויהוא. אבל כרגע אני לא חושב שזה מועדון שיכול להגיע לליגת העל. בקרוב יבנו שם אולם חדש, במקום זה שיש היום בנחשון (400 מקומות). אולם גדול, וקהל גדול יותר, שהגיע למשחקי הפלייאוף, יוכל לעזור להם לעשות את קפיצת המדרגה".

שינוי מבורך

בתור שחקן עם לא מעט ניסיון בלאומית, מה יציל את מכבי ראשון מלהפוך למכבי חיפה השנייה, ששוקעת בליגת המשנה?
"כשאני הייתי במכבי חיפה של ג'ף רוזן הכל התנהל שם ברמה הכי מקצוענית אבל אז משהו התחיל להשתבש. נכנסנו לקורונה במומנטום וחזרנו ממנה כששום דבר לא מתחבר לנו. אבל מכבי ראשון לציון זה סיפור אחר לגמרי. יש לה מסורת ענקית ואנשי עסקים, והמסגרת די נשמרת, בניגוד למכבי חיפה. יש מועדון כמו עירוני נהריה שהשקיע הרבה כסף ועשה מאמץ לעלות ולא הצליח, אבל חשוב לזכור שזאת גם ליגה מאוד תחרותית ומוזרה. החזרה לליגת העל לא תהיה דבר פשוט, אבל מכבי ראשון היא לא מהמועדונים ששקעו בלאומית".
3 צפייה בגלריה
זילברשטיין
זילברשטיין
זילברשטיין
( צילום: אבי רוקח )
למועדון יש ניסיון ומסורת, אבל הקבוצה מגיעה למאבק הזה עם מאמן חדש ויו"ר חדש.
"בסוף של דבר, מועדון שירד ליגה כמו שמכבי ראשון ירד, דורש זעזוע. יצא לי לשבת עם יוסי (מולדבסקי, היו"ר) ומההתרשמות שלי מדובר באדם מקצוען, בכל דבר שהוא נוגע. לא עבדתי עם היו"ר לשעבר יצחק פרי ואני לא יכול להשוות, וקשה להתווכח עם היציבות שהוא הביא למועדון במשך כ־30 שנה. מצד שני הרגישו שם שהגיע הזמן לשינוי, וזה קורה. לפי התחושה שלי לא הורידו שם את הסטנדרטים, בטח כשאני שומע שחזרו הדיבורים על בניית אולם חדש".
שתי עולות לעומת עולה אחת. איך זה ישפיע על הקבוצות, על הקיץ?
"מדובר בשינוי מבורך. זה פתח את הדלת לתחרות גדולה יותר ומגדיל את הסיכוי של מכבי ראשון במאבקי העלייה, אבל בכל מקרה מדובר בהתמודדות מאוד קשה".
אם מכבי ראשון לציון עולה ליגה, נראה אותך סוף־סוף תוקע יתד במועדון ונשאר?
"בשביל זה חתמתי לשנתיים בקבוצה. מקווה מאוד להיות חלק מקבוצה שתעלה, וכשיבנו אותה לליגת העל אני אהיה חלק משלד שעליו ייבנה משהו חדש, ולא אבוא רק אחרי שהחתימו את כל הזרים. אולי כאן אעשה את הפריצה הנוספת, ואהפוך לשחקן מוביל בליגת העל, ולא משלים. וזאת בסוף המטרה שלי, לבנות משהו ביחד עם מועדון גדול וקהל מצוין, וכולם יוכלו להרוויח מזה, מכבי ראשון ואני".