כמעט חודש וחצי מאז שנעצרה הפעילות בליגה הלאומית תחזור בשבוע הבא הליגה המסקרנת הזאת לפעילות. הפועל ראשון לציון של המאמן איסמעיל עמאר השיגה לפני הפגרה ארבע נקודות מארבעה משחקים ונראתה כקבוצה חדשה שזקוקה עדיין לזמן התחברות.
2 צפייה בגלריה
ראשל"צ נגד נס ציונה בטרום עונה
ראשל"צ נגד נס ציונה בטרום עונה
ראשל"צ נגד נס ציונה בטרום עונה
(צילום: אבי מועלם)
עמאר התייחס השבוע לחודש האחרון: "זאת שמחה גדולה לחזור לליגה. במהלך הפגרה השתדלנו לעשות כל מה שרק יכולנו במסגרת המגבלות. בשלב מסוים היה סגר שלא אפשר לנו להתכנס ולהתאמן. בשבועיים האחרונים הגברנו קצת את הקצב וקיימנו גם משחקי אימון. קשה לדעת איך הדברים יתפתחו מכאן, אבל יש לנו סגל טוב שמשולבים בו צעירים וגם כמה ותיקים. כולם בעלי מוטיבציה גבוהה".
השגתם ארבע נקודות בארבעת המשחקים הראשונים. הפגרה הכפויה באה לכם בזמן?
"יצאנו לפגרה אחרי תיקו נגד רעננה וניצחון על אום אל פאחם, ודווקא היינו במומנטום טוב. כך שרק אחרי שנראה מה תהיה התוצאה ביום שני נגד בית"ר תל אביב נוכל להגיד אם הפגרה היטיבה איתנו".
והעובדה שיש לכם רק ארבע נקודות עד כה אכזבה אותך? ציפית ליותר?
"אני לא מסתכל על זה ככה. בשלב הזה מה שחשוב מבחינתי הוא איך אנחנו מגיעים למשחק, ואיך אנחנו נראים במגרש. ועד עכשיו, בדרך שבה שיחקנו, אפשר היה לראות שבאנו לנצח בכל משחק. גם כשהפסדנו לנוף הגליל 1:0 היינו ממש טובים, והיינו צריכים לנצח 5:1 - אחרי המון מצבים שהגענו אליהם ולא נוצלו. ונוף הגליל השקיעו הרבה כסף כדי לעלות ליגה, ואנחנו קבוצה של ילדים... אז אנחנו בטח לא קבוצה שמתפרקת. ומה שאני אומר הוא שכשאתה עובד טוב ומתכונן נכון למשחקים - התוצאות יגיעו. ואתה יודע מה, אם רוצים להסתכל רק על הטבלה, אז יש לנו משחק חסר שאם ננצח בו - נהיה שלוש נקודות ממקום ראשון".
2 צפייה בגלריה
גוטמן
גוטמן
גוטמן
(צילום: אבי מועלם)
תוכניות המשחק שלך יוצאות לפועל? זאת קבוצה צעירה שצריכה להיות מאוד ממושמעת מבחינה טקטית.
"אין שום דבר הרמטי בכדורגל, אבל אני מעדיף קודם להסתכל על הגישה של השחקן - לראות אם הוא בא לתת את עצמו. ולשמחתי זה מה שאני רואה אצלנו. שחקן יכול לעשות טעות טקטית בגלל עייפות, אחרי שהוא נתן את עצמו עד הסוף - אז אני לא אשפוט אותו על זה. טעויות פה ושם הם חלק מהמשחק. וכן, הם משתדלים ועושים את כל מה שאני אומר להם - מדובר בצעירים שרוצים להתקדם. מבחינת משמעת טקטית, אתה רואה שחקנים יותר גדולים, בליגת האלופות, שעושים טעות טקטית. אני שמח כשאני רואה את הגישה האגרסיבית של השחקנים שלנו, שמשחקים חזק ותחרותי".
אמרת בתחילת העונה שהסגל יתחזק.
"השבוע התחיל חלון העברות של עשרה ימים והכוונה שלנו היא לצרף חלוץ בעל רגל מסיימת, וקשר אחורי מנוסה במקום אבו שאקר שעזב לרעננה. בהמשך אולי נצרף עוד מישהו להגנה, כי לך תדע עם הקורונה - שחקנים יכולים להיות מושבתים חלילה ודרוש סגל רחב".
עד כמה הליגה חזקה? יש מצב שתתחרו העונה בצמרת הגבוהה?
"הליגה הלאומית העונה היא שוויונית מאוד. קבוצה שמדורגת במקום האחרון יכולה לנצח קבוצת מקום ראשון. אין העונה מישהי שהיא מעל הליגה, כמו למשל מכבי פתח תקוה בעונה שעברה. עם חיזוק נכון ועבודה מקצועית טובה כל אחת מהקבוצות בליגה תוכל להתמודד בצמרת. אנחנו אמנם שואפים להגיע כמה שיותר גבוה בטבלה, אבל צריך לזכור שהתקציב שלנו לא גבוה ורוב השחקנים צעירים. מה שבטוח הוא שלא נוותר מראש לאף יריבה - ולא יהיה קל לשחק נגדנו".
אסמעיל עמאר: "הליגה הלאומית העונה היא שוויונית מאוד. קבוצה שמדורגת במקום האחרון יכולה לנצח קבוצת מקום ראשון. אין העונה מישהי שהיא מעל הליגה, כמו למשל מכבי פתח תקוה בעונה שעברה"
מחשבות להמשך?
"קודם כל שהליגה תימשך ברצף עד סוף העונה. אם נצא שוב לפגרה, זה לא יהיה פשוט. חשוב שכולנו במדינה - ולא משנה איזה מגזר - נשמור על ההנחיות. ואני מכליל את עצמי בכך. שלא יהיה מצב שאנשים ירגישו בנוח וימהרו שוב עם היציאה מההגבלות. כולם יפסידו אם נחזור לסגר. אם שחקן אחד אצלנו לא ישים מסכה - הוא יהיה שבועיים בבית. ורק עם אחריות ותחושה של 'ביחד' נעבור בשלום את התקופה הזאת".

ס. נס ציונה

מחפשים ניצחון
בס. נס ציונה של המאמן אורי גוטמן החל השבוע עידן רועי אנקווה, הרוכש החדש של המועדון שהגיע למועדון עם קבוצת משקיעים. בכך נפרדה הקבוצה מרונן זייגרמן, כוכב העבר של הכתומים ששימש מנכ"ל, שהקדנציה שלו בהובלת הקבוצה הייתה מהמוצלחות והיפות בתולדות המועדון. אנקווה שימש מנכ"ל בליגה הלאומית בהפועל ראשל"צ תחת איל ברקוביץ'.
נס ציונה, שתארח ביום ב' את הפועל כפר שלם, התחילה את העונה בהילוך נמוך, והרקורד שלה עומד על ארבע תוצאות תיקו והפסד אחד. "הפגרה נתנה לנו זמן להתארגן", אמר השבוע אחד השחקנים. "לא פשוט להחזיק סגל במתח בריא בנסיבות כאלה כשרצף העבודה והפעילות נקטע, אבל זאת בעיה של כולם. גם של קבוצות שהצליחו להיכנס קצת טוב יותר לעונה".
מה לא הלך לכם בחמשת המשחקים הראשונים? עדיין לא השגתם ניצחון.
"אי אפשר לשים את האצבע על גורם מסוים. למעט המשחק נגד הפועל רמת גן, שבו לא הלך לנו כלום, בשאר המשחקים נראינו טוב. לכל ל המשחקים הגענו עם תוכנית משחק מסודרת, ועשינו עבודה די טובה מבחינה התקפית. אבל לצערנו ספגנו כמה שערים לא מחויבים - וזה קורה בכדורגל. נצטרך לשפר את היכולת ההגנתית שלנו כקבוצה. אנחנו צפויים להתחזק, וזה יוסיף יותר תחרותיות על המקום בהרכב - וגם יותר אפשרויות מבחינת סגנון המשחק שלנו. סך הכל יש לנו בסיס טוב ולוחמני, עם הרבה שחקנים מוכשרים בסגל, מועדון מסודר מאוד ותנאים מצוינים. כך שאני מניח שעם הזמן והחיזוק שצפוי להגיע יגיע - גם הניצחונות יבואו".